business model چیست؟

مدل کسبوکار
یک مدل کسب وکار یک نمایش انتزاعی از یک سازمان است ، چه مفهومی ، متنی ، و یا گرافیکی ، از تمام محصولات اصلی و یا خدماتی که سازمان ارایه میدهد ، و یا ارائه میکند ، براساس این ترتیبات که به حرکت محصولات ، خدمات و اطلاعات مربوط میشود ، و شبکه ارزشی ، ساختارهای اصلی یا ابعاد مدلهای کسبوکار را توصیف میکند .
یک مدل کسب وکار استدلال چگونگی ایجاد ، ارایه ، و ارزش ، در زمینههای اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و یا زمینههای دیگر را شرح میدهد . فرآیند ساخت مدل کسبوکار بخشی از استراتژی کسبوکار است .
در نظریه و عمل ، واژه کسبوکار برای طیف وسیعی از توصیفات غیررسمی و رسمی برای نمایش جنبههای اصلی یک کسبوکار ، شامل هدف ، فرآیند کسبوکار ، خدمات ، راهبردها ، زیرساختار ، ساختارهای سازمانی ، منبع یابی ، شیوههای کاری و سیاستهای عملیاتی از جمله فرهنگ استفاده میشود . ادبیات تفاسیر و تعاریف بسیار متنوعی از یک مدل کسبوکار ارائه کردهاست . بررسی اصولی و تحلیل پاسخهای مدیر به یک نظرسنجی ، مدلهای کسبوکار را به عنوان طراحی ساختارهای سازمانی برای اجرای یک فرصت تجاری تعریف میکند . توسعه بیشتر در این منطق طراحی ، استفاده از روایت یا انسجام در توصیفات مدل کسبوکار را به عنوان مکانیسمهایی که کارآفرینان در ایجاد شرکتهای رشد فوقالعاده موفق ایجاد میکنند تاکید میکند .
مدلهای کسبوکار برای توصیف و طبقهبندی کسبوکار ، به خصوص در محیط کار آفرین ، مورد استفاده قرار میگیرند ، اما آنها همچنین توسط مدیران داخل شرکتها برای کشف فرصتها برای توسعه آینده مورد استفاده قرار میگیرند . مدلهای تجاری شناختهشده میتوانند به عنوان دستور العملهای " برای مدیران خلاق عمل کنند . مدلهای کسبوکار نیز به برخی از نمونهها در زمینه حسابداری برای اهداف گزارش عمومی ارجاع داده میشوند .
اکانت شما رایگان است ، در صورت تمایل برای دسترسی به ادامه این محتوا و عضویت در باشگاه مشتریان اکانت خود را ویژه نمایید . برای ارتقا اکانت کلیک کنید
درباره فریبرز دخانیان
حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید
نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
دیدگاهتان را بنویسید