۵ عامل مهم در برنامه ریزی بازاریابی- بخش اول
access_time2019/03/05
perm_identity
ارسال شده توسط فریبرز دخانیان
folder_open
استراتژی های بازاریابی
visibility
748 بازدید

در برنامه ریزی بازاریابی باید مراحل زیر مد نظر گرفته شود.
- تجزیه و تحلیل وضعیت یعنی در شرایط فعلی شرکت در بازارهای هدف خود در چه وضعیتی قرار دارد و چه تصمیماتی گرفته شده و نتایج حاصله چگونه می باشد . آیا برنامه های مصوب شده درست در حال اجرا است؟ نقاط ضعف و قوت ها در اجرا چه بوده است؟
- چه اهداف جدیدی در بازارباید اتخاذ شود ؟ و قرار است به چه نتایجی برسیم؟
- استراتژی های بازاریابی جدید آیا متناسب با برنامه مصوب شده می باشد؟ آیا می تواند سازمان را به نتایج مصوب شده برساند ؟
- بودجه بندی یعنی برای تحقق برنامه مصوب شده چقدر باید هزینه کرد و انتظار چه میزان سود را خواهیم داشت ؟ و برنامه مد نظر در چه ظرف زمانی باید اجرا شود؟
- ارزیابی و تجزیه و تحلیل یعنی اینکه قبل از اجرا کلیه موارد مورد بازنگری قرار گرفته تا از میزان صحت و درستی برنامه ها و استراتژی ها اطمینان حاصل شود و همچنین در طی اجرای برنامه ها سیستم کنترل و ارزیابی موثر مورد استفاده قرار بگید تا میزان انحرافات از هدف نیز به حداقل برسد.
درباره فریبرز دخانیان
حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید
نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
دیدگاهتان را بنویسید