جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • آکادمی
    • #اصول و فنون مذاکره
      • انواع مذاکره
      • ویژگی های مذاکره
      • نحوه پیروزی در مذاکره
      • طبقه بندی مذاکرات
      • دلایل شکست مذاکرات
    • #بازاریابی و فروش
      • بازرگانی خارجی
      • انواع بازارها
      • مفاهیم بازاریابی
      • مدل های کاربردی
      • محاسبه سهم بازار
      • روش های قیمت گذاری
      • رابطه برند با استمرار سودآوری
      • استراتژی های بازاریابی
    • #تحقیقات بازاریابی
      • قبل از سرمایه گذاری
      • در حین سرمایه گذاری
      • بعد از ایجاد سهم بازار و برند سازی
    • #روش های تصمیم گیری
      • انواع تصمیمات در سازمان
      • روش های تصمیم گیری
      • فرآیند تصمیم گیری
      • مدل شبکه موثر برنامه ای در تصمیم گیری
    • #سیستم اطلاعات مدیریت(MIS)
      • تعریف و اهداف MIS
      • روان سازی تصمیم گیری سازمان
      • سازمان های هوشمند
      • مدیریت وقت و سود آوری
    • #مدیریت استراتژیک
      • انواع استراتژی ها
      • مدل های استراتژی BSC و SWOT
      • کاربرد استراتژی ها در تصمیم گیری
      • شناخت مفاهیم هرم اهداف سازمان
      • تجزیه و تحلیل Gap Analize
    • #مدیریت تغییر و مبانی سازمان
      • ابزارهای اصلی در تغییر سازمانی
      • اصول سازمان داری
        • دستورالعمل ها و آیین نامه ها
        • شرح شغل
        • شرح وظایف سازمان
        • قراردادها
      • انواع چارت های سازمان موثر
      • انواع سبک مدیریت
      • روش های ایجاد تغییر در سازمان
      • فواید تغییر در سازمان
      • فواید تفکر در سازمان
      • مدل برنامه ریزی در سازمان
    • #اصول مشتری مداری
      • تعریف مشتری
      • طبقه بندی مشتریان
      • محاسبه ارزش مشتریان
      • سنجش رضایت مشتری
      • تفاوت crm با بانک اطلاعاتی
      • باشگاه مشتریان اثر بخش
      • انتظارات مشتریان
  • دوره ها
    • دوره حضوری
    • دوره آنلاین
  • مولتی مدیا
    • #پادکست
    • #ویدئوها
  • کتاب
  • فروشگاه
  • زبان تخصصی
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • [دانشجویان]

ورود

هفده − هشت =

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • phone 09151120465 (ارتباط مستقیم با شما)
  • email info@dokhanian.ir
perm_identity
سبد خرید 0
  • علاقه مندی ها
  • ارتقا عضویت
  • وضعیت اکانت ویژه
0
بازاریابی،استراتژی،تصمیم گیری|دخانیان
  • خانه
  • آکادمی
    • #اصول و فنون مذاکره
      • انواع مذاکره
      • ویژگی های مذاکره
      • نحوه پیروزی در مذاکره
      • طبقه بندی مذاکرات
      • دلایل شکست مذاکرات
    • #بازاریابی و فروش
      • بازرگانی خارجی
      • انواع بازارها
      • مفاهیم بازاریابی
      • مدل های کاربردی
      • محاسبه سهم بازار
      • روش های قیمت گذاری
      • رابطه برند با استمرار سودآوری
      • استراتژی های بازاریابی
    • #تحقیقات بازاریابی
      • قبل از سرمایه گذاری
      • در حین سرمایه گذاری
      • بعد از ایجاد سهم بازار و برند سازی
    • #روش های تصمیم گیری
      • انواع تصمیمات در سازمان
      • روش های تصمیم گیری
      • فرآیند تصمیم گیری
      • مدل شبکه موثر برنامه ای در تصمیم گیری
    • #سیستم اطلاعات مدیریت(MIS)
      • تعریف و اهداف MIS
      • روان سازی تصمیم گیری سازمان
      • سازمان های هوشمند
      • مدیریت وقت و سود آوری
    • #مدیریت استراتژیک
      • انواع استراتژی ها
      • مدل های استراتژی BSC و SWOT
      • کاربرد استراتژی ها در تصمیم گیری
      • شناخت مفاهیم هرم اهداف سازمان
      • تجزیه و تحلیل Gap Analize
    • #مدیریت تغییر و مبانی سازمان
      • ابزارهای اصلی در تغییر سازمانی
      • اصول سازمان داری
        • دستورالعمل ها و آیین نامه ها
        • شرح شغل
        • شرح وظایف سازمان
        • قراردادها
      • انواع چارت های سازمان موثر
      • انواع سبک مدیریت
      • روش های ایجاد تغییر در سازمان
      • فواید تغییر در سازمان
      • فواید تفکر در سازمان
      • مدل برنامه ریزی در سازمان
    • #اصول مشتری مداری
      • تعریف مشتری
      • طبقه بندی مشتریان
      • محاسبه ارزش مشتریان
      • سنجش رضایت مشتری
      • تفاوت crm با بانک اطلاعاتی
      • باشگاه مشتریان اثر بخش
      • انتظارات مشتریان
  • دوره ها
    • دوره حضوری
    • دوره آنلاین
  • مولتی مدیا
    • #پادکست
    • #ویدئوها
  • کتاب
  • فروشگاه
  • زبان تخصصی
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • [دانشجویان]
perm_identity ورود و ثبت نام

وبلاگ

بازاریابی،استراتژی،تصمیم گیری|دخانیان بلاگ #مدیریت تغییر و مبانی سازمان اصول سازمان داری ۵مدل رهبر

۵مدل رهبر

access_time2019/05/24
perm_identity ارسال شده توسط فریبرز دخانیان
folder_open اصول سازمان داری
visibility 668 بازدید

انواع مختلف رهبران :

By Mack and Ria Story

Wednesday, February 15, 2017

هیچ صلاحیت شخصی نمی‌تواند امنیت شخصی را جبران کند .”

– وین اسمیت

اگر ما تمایل به رشد و رسیدن به پتانسیل خود داشته باشیم ، باید توجه بیشتری به شخصیت ما نسبت به موفقیت خود داشته باشیم.”

– جان سی . ماکسول

” رهبران استثنایی به دلیل برتری رهبری خود ، خود را متمایز می‌سازند .”

دنیل goleman

وقتی بحث بر سر این است که چه اتفاقی در سازمان می‌افتد ، رهبران یا این اتفاق می‌افتد ( خوب یا بد ) ، و اجازه می‌دهد که این اتفاق بیافتد ( خوب یا بد ) ، یا جلوگیری از رخ دادن آن ( خوب یا بد ) . در نهایت ، رهبر ارشد مسئول است ، چه آن‌ها مسئولیت را قبول کنند یا خیر .

رهبران تحول آمیز این مساله را می‌دانند و مسئولیت هر چیزی که در حال رخ دادن است را بر عهده می‌گیرند . در عین حال ، رهبران کم‌درآمد از پذیرفتن مسئولیت آنچه که در حین جستجوی دیگران برای سرزنش کردن در حال رخ دادن است ، اجتناب می‌کنند . آن‌ها میزان زیادی از عدم اعتماد را در سراسر سازمان ایجاد می‌کنند ، چرا که سعی می‌کنند قدرت و کنترل خود را حفظ کنند .

درجه بالایی از شخصیت برای تبدیل شدن به یک رهبر تاثیر بالا می‌گیرد ، چون شما باید فراتر از قبول مسئولیت برای رشد خود حرکت کنید . زمانی که واقعا ً – و صادقانه – انتخاب کنید که رشد کنید و دیگران را پرورش دهید، شما باید مسئول دیگران باشید . رهبران رده پایین تمایلی به انجام این کار ندارند . آن‌ها این توانایی را دارند ، اما این توانایی را ندارند .

خط آخر : اگر به شدت در سایر رهبران سرمایه‌گذاری کنید ، تاثیر شما به طور نمایی از طریق آن‌ها افزایش خواهد یافت . بیایید نگاهی دقیق‌تر به پنج نوع از رهبران بیندازیم .

نوع ۱ : رهبر مدیریتی

یک رهبر مدیریتی کم‌ترین تاثیر را بر پنج نوع رهبر دارد . آن‌ها کم‌ترین تاثیر را دارند . مردم فقط به این خاطر دنبالشان می‌کنند که مجبورند . آن‌ها در موقعیتی نیستند که به دیگران خدمت کنند. تمایل آن‌ها به خدمت دیگران است زیرا در موقعیت قرار دارند . آن‌ها دیگران را ابزاری برای استفاده برای تکمیل هدف روز می‌بینند . آن‌ها ترجیح می‌دهند تصمیم‌گیری کنند . ضعف آن‌ها رشد شخصیت است

در اینجا مروری کوتاه بر ویژگی‌های :

  • کاراکتر ضعیف است .
  • میل به خدمت شدن ” بجای ” خدمت کردن ” است .
  • آن‌ها طرز فکر؛ کمبود  در خود دارند .
  • صلاحیت می‌تواند از رشد توسعه‌نیافته تا بسیار پیشرفته برخوردار باشد .
  • تمرکز بر مدیریت ( هدایت / کنترل ) افراد و فرایندها است .
  • موقعیت را بیش از مردم تغییر می‌دهد .
  • قدرت از قدرت ، کنترل ، قدرت رسمی و نتایج شخصی ناشی می‌شود .

نوع ۲ : رهبر خویشاوندی

یک رهبر ارتباطی ، روابطی را ایجاد می‌کند تا دیگران را تحت‌تاثیر قرار دهد . مردم می‌خواهند از آن‌ها پیروی کنند ، به خاطر اینکه آن‌ها چه کسانی هستند ، نه این که آن‌ها بدانند . آن‌ها به دیگران احترام متقابل می‌گذارند و خوب با آن‌ها کار می‌کنند . اگر چه مردم می‌خواهند از آن‌ها پیروی کنند ، دانش تخصصی خود را توسعه نداده‌اند . ضعف آن‌ها فداکاری‌های لازم برای توسعه شایستگی آن‌ها نیست

در اینجا مرور مختصری از ویژگی‌ها وجود دارد :

 

  • شخصیت قوی است .
  • میل به خدمت است .
  • آن‌ها ذهنیت فراوانی دارند .
  • صلاحیت ، توسعه‌نیافته و تعمیم داده می‌شود .
  • تمرکز بر روی افراد پیشرو ( موثر / آزاد کردن) افراد است .
  • ارزش افراد بیشتر از موقعیت هستند .
  • نیرو از روابط و قدرت اخلاقی سرچشمه می‌گیرد .

نوع ۳٫ رهبرانگیزشی :

یک رهبر انگیزه دهنده به دنبال منافع متقابل برای خود ، دیگران و سازمان است . مردم می‌خواهند از آن‌ها پیروی کنند ، به خاطر اینکه آن‌ها چه کسانی هستند و چه می‌دانند . آن‌ها دیگران را از بیرون تحت‌تاثیر قرار می‌دهند . آن‌ها فرآیند متمرکز هستند . آن‌ها قابل‌اعتماد بوده و نتایجی برای خود ، خانواده‌هایشان ، اعضای تیم ، مشتریان ، تامین کنندگان آن‌ها و جامعه شان ارائه می‌دهند . ضعف آن‌ها برای تولید مثل دیگر رهبران انگیزشی ، فداکاری‌های لازم را انجام نمی‌دهد .

در اینجا مرور مختصری از ویژگی‌ها وجود دارد :

  • شخصیت قوی است .
  • میل به خدمت است .
  • آن‌ها ذهنیت فراوانی دارند .
  • صلاحیت توسعه‌یافته و تخصصی است .
  • تمرکز بر رهبری ( نفوذ / آزاد کردن) افراد , مدیریت فرآیندها و کسب نتیجه است .
  • ارزش افراد بیشتر از موقعیت شغلی هست.
  • قدرت از روابط ، قدرت اخلاقی و نتایج تیم حاصل می‌شود .

 

نوع ۴ : الهام‌بخش

یک رهبر الهام‌بخش برای تبدیل شدن به رهبران انگیزشی ، الهام‌بخش رهبران مدیریتی و ارتباطی است . تمرکز آن‌ها بر رشد خود به منظور الهام بخشیدن به دیگران برای رشد است . آن‌ها بر دیگران در داخل نفوذ می‌کنند . آن‌ها افرادی هستند که متمرکز بر فرآیند نیستند . آن‌ها به شدت بر رشد شخصیت تاکید دارند . رهبران الهام‌بخش واقعی به این دلیل دنبال می‌شوند که چقدر به آن‌ها اهمیت می‌دهند و چه کسانی در داخل هستند . آن‌ها از رشد افراد زیر الهام‌گرفته اند .

در اینجا مرور مختصری از ویژگی‌ها وجود دارد :

  • شخصیت قوی‌تر است .
  • میل به خدمت و توسعه دیگران است .
  • آن‌ها ذهنیت فراوانی دارند .
  • صلاحیت به شدت توسعه‌یافته و تخصصی است .
  • تمرکز بر رهبری ( نفوذ / آزاد کردن) مردم و توسعه رهبران انگیزشی است .
  • ارزش افراد بیشتر از موقعیت هستند .
  • نیرو از روابط ، قدرت اخلاقی و رشد دیگران حاصل می‌شود .

نوع ۵ : رهبر تحولگر

هدف و هدف یک رهبر تحولگرا به تبدیل کردن دیگران است . آن‌ها بیشتر از پنج نوع رهبران هستند و بسیار مورد احترام هستند . شهرت آن‌ها مقدم بر آن‌هاست . آن‌ها بخوبی برای توسعه رهبران شناخته می‌شوند . تاثیر آن‌ها بر مردم در همه صنایع و چندین نسل تاثیر می‌گذارد . آن‌ها چندین سال است که بر بسیاری از رهبران تاثیر گذاشته‌اند . نفوذ آن‌ها پیوسته از طریق بسیاری از رهبران دیگر در چندین موقعیت متفاوت منتقل می‌شود .

 در اینجا مرور مختصری از ویژگی‌ها وجود دارد :

  • از نظر شخصیت قوی‌ترین است .
  • میل به خدمت کردن و توسعه دیگران است .
  • آن‌ها ذهنیت فراوانی دارند .
  • صلاحیت به شدت توسعه‌یافته و تخصصی است .
  • تمرکز بر رهبری ( نفوذ / آزاد کردن) مردم و توسعه رهبران انگیزشی و الهام‌بخش است .
  • ارزش افراد بیشتر از موقعیت هستند .
  • نیرو از روابط ، قدرت اخلاقی ، رشد دیگران و احترامی که به دست آورده‌اند ، حاصل می‌شود .
درباره فریبرز دخانیان

حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید

نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
جدید تر 12 مدل سبک رهبری
قدیمی تر تفاوت مربی گری با مشاوره

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

یک × دو =

  • جدید
  • دیدگاه ها
قبلی بعدی
باور داشته باشیم :

مسیر موفقیت هر فرد کاملا انفرادی است ، به شرط استفاده از ابزارهای راهنمای موثر ، همراه شما هستیم .

دسترسی سریع
  • بلاگ
  • پرداخت
  • تماس با ما
  • علاقه مندی ها
  • درباره ما
  • فروشگاه
مجوزها
تمامی حقوق برای سایت دخانیان محفوظ می باشد | سایت ساز
keyboard_arrow_up