۲۵ نکته مهم در مورد مشتری مداری

25 نکته مهم در مورد مشتری مداری :
در ابتدای این مقاله لازم است چند نکته مهم در مورد مشتریان عنوان شود. مفهوم مشتری هم در زبان فارسی و هم در انگلیسی با مفهوم مصرف کننده متفاوت است . در انگلیسی به مصرف کننده consumer گفته می شود و به مشتری customer .
در حوزه بازاریابی و فروش هر مصرف کننده بلقوه قابلیت تبدیل شدن به مشتری را دارد. مشتری مصرف کننده آگاهی است که با درایت وشناخت محصول یا خدمت مورد نظر خود را به دفعات انتخاب می کند و نام و نشان تجاری و برند در وجود وی نقش بسته و به راحتی حاضر به جایگزین کردن آن نمی باشد. اما این تعاریف در مورد مصرف کننده صادق نیست.
گاندی رهبر اخلاق و آزادی کشور هند در مورد مشتری چنین نظر می دهد:
مشتری مهمترین ناظر بر فعالیتهای ماست او به ما وابسته نیست ، ما به او وابسته هستیم مشتری در کار ما یک هدف زود گذر نیست ، بلکه مشتری هدف و غایت همه اقدامات ماست. او یک فرد خارجی در سازمان ما محسوب نمی شود ، بلکه مشتری جزئی از سازمان ماست. ما با خدمتی که به مشتری ارائه می نماییم به او لطف نمی کنیم ، بلکه او از این طریق فرصتی برای ادامه کار به ما می دهد و در حق ما لطف می کند.
پس چطوردرسازمانتان به خود ؛ هیئت مدیره؛ جلسات و تشریفات زاید بیشتر از مشتریان توجه دارید و میلیاردها هزینه می کنید ودر زمان صرف هزینه یا بهتر بگویم سرمایه گذاری برروی آنها دچار تعلل و مدیریت هزینه می شوید.؟؟؟؟!!!!!!
چطور مشتری را پشت درمعطل میکنید و به جلسات بیهوده خود ادامه می دهید. جلسات برای چیست؟ برای همان مشتری که در پشت تلفن همراه شما انتظار پاسخگویی دارد و یا حضوری و یا اینترنتی خود را به سازمان شما رسانده است.
اکانت شما رایگان است ، در صورت تمایل برای دسترسی به ادامه این محتوا و عضویت در باشگاه مشتریان اکانت خود را ویژه نمایید . برای ارتقا اکانت کلیک کنید
درباره فریبرز دخانیان
حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید
نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
دیدگاهتان را بنویسید