۲۰ سوال مهم در حوزه فنون مذاکرات تجاری
access_time2019/03/15
perm_identity
ارسال شده توسط فریبرز دخانیان
folder_open
#اصول و فنون مذاکره
visibility
1.06k بازدید

- آیا موضوع مذاکره به درستی و بصورت شفاف تعریف شده است؟
- آیا تیم مذاکره کننده مقابل را به طور کامل می شناسید؟
- آیا افراد تصمیم گذار در تیم مقابل را شناسایی و اطلاعات کافی از انها را دارید؟
- آیا تیم مذاکره کننده خودتان را متناسب با تیم مقابل طراحی کرده اید ؟
- آیا سناریوی مذاکره را قبل از حضور در جلسه چند ین با بررسی و تقسیم کاری بین افراد داشته اید؟
- آیا نقش افراد در جلسه به تفکیک مشخص شده است؟
- آیا مکان برگزاری جلسه رو درست انتخاب کرده اید؟
- آیا زمان برگزاری را درست انتخاب کرده اید؟
- آیا سناریوهای جانبی را برای استفاده در شرایط خاص در مذاکره نوشته و تمرین بین اعضای تیم قبل از مذاکره انجام داده اید؟
- آیا میزبان هستید چه برنامه مناسبی برای تشریفات جلسه و کمک در اثر بخشی آن بکار برده اید؟
- آیا می دانید هدفتان از مذاکره چیست و سناریوی مناسب با آن را تهیه کرده اید؟
- آیا فرمتهای مناسبی جهت تهیه توافقنامه یا قرارداد پیش بینی کرده اید؟
- آیا می دانید در مذاکره باید بر روی منافع مشترک تمرکز کنید و یا بر روی مواضع؟
- آیا شما و اعضای تیمتان از مهارتهای لازم در مذاکره برخوردار هستند ؟ ( زبان بدن)
- آیا می دانید باید مدیریت زمان را رعایت کنید تا نتیجه بگیرید ؟ چگونه؟
- آیا می دانید باید در جلسه مداکره حتما تصمیم گیری کنید و انتقال به جلسه بعدی بدون دستیابی به حداقل تصمیمات مشترک یعنی شکست ؟
- آیا می دانید افراد همراه شما چه ویژگی های فردی و مدیریتی برخوردار باشند ؟ بر چه اساسی ؟
- آیا می دانید تعداد افراد همراه در جلسات تاثیر زیادی در موفقیت و یا عدم موفقیت شما دارد ؟ چه تعدادی بهینه است ؟
- آیا می دانید تصمیمات مشترک اتخاذ شده در جلسه در قالب چه برنامه مدونی باید اجرایی شود ؟ چگونه برنامه ریز ی کرده اید؟
- آیا می دانید تفاوتهای بین مداکرات حضوری؛ تلفنی؛ تحت وب ؛ ویدئو کنفرانس چیست ؟ برای هر یک چه روشهایی انتخاب می کنید ؟
درباره فریبرز دخانیان
حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید
نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
دیدگاهتان را بنویسید