۲۰ راهکار بازاریابی اثر بخش
access_time2019/02/01
perm_identity
ارسال شده توسط فریبرز دخانیان
folder_open
#بازاریابی و فروش
visibility
811 بازدید

۲۰ راهکار بازاریابی اثر بخش :
- ابتدا باید گروه مشتریان خودتان را تعریف کنید و مطمن باشید که در تعریف آنها اشتباه نکرده اید .
- وقت و سرمایه خودتان را برای مشتریان طلایی و نقره ایی خودتان صرف کنید.
- چک لیستی از نیاز ها و تقاضاهای پنهان و اشکار گروه مشتریانتان تهیه کنید.
- به موضوع بازاریابی اعتقاد داشته باشید و بدانید که آن نسبت به فروش بسیار اهمیت بیشتری دارد و در واقع پیشنیاز اصلی فروش موفق است.
- همیشه در قیمت گذاری تعریف مشخص و رابطه معنی داری با کیفیت را تعریف کنید.
- از مدل آمیزه و آمیخته بازاریابی توجه و استفاده کامل کنید.
- اطلاعات کامل و کافی به روز؛ از رقبای همطراز خودتان داشته باشید.
- برای اطلاع ازدیدگاه مشتریان هدف و رقبا برنامه تحقیقات بازاریابی مرتب داشته باشید.
- بخش روابط عمومی و ارتباط دائمی با مشتریان را راه اندازی نموده و همواره آن به روز و کارامد نگه دارید.
- به تحلیل روزانه اطلاعات جمع آوری شده بپردازید.
- در محصول یا خدمت ارائه شده همواره ارزش افزوده ایجاد کنید.
- مطمن شوید دلایل خرید مشتریان و مشتریان شما نقطه مشترک زیادی دارند.
- سود اصلی در خرید است پس همزمان که در فروش با برنامه حرکت و سیاست گذاری میکنید فرایند خرید جامع و موثر داشته باشید.
- ارزش مشتریان فعلی را فدای مشتریان بلقوه آتی نکنید.
- از مشتریان ناراضی دلایل را بطور کامل پرس وجو کنید و نسبت به آن اقدام سریع و درست انجام دهید.
- استانداردهای مدون فروش؛ خدمات پس از فروش؛ رضایت و شکایت مشتریان را در سازمان پیاده سازی کرده؛ اموزش ببینید و آموزش بدهید
- برنامه مدون و هدفمندی در حوزه نمایشگاههای تخصصی داشته باشید.
- همواره در قالب برنامه مدون از مشتریان خودتان تشکر و تقدیر کنید.
- از برنامه های آتی خودتان به گروه مشتریان خود خبر و اطلاع رسانی کنید.
- فراموش نکنید مهمترین مشتری شما ابتدا پرسنل فروش شما هستند لذا در کنارآموزش آنها از مشوق های دائمی برای حفظ انگیزه استفاده کنید.
درباره فریبرز دخانیان
حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید
نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
دیدگاهتان را بنویسید