۱۳ مرحله طراحی ؛ اجرا؛ نظارت و بهبود شبکه خدمات پس از فروش
access_time2019/02/01
perm_identity
ارسال شده توسط فریبرز دخانیان
folder_open
#اصول مشتری مداری
visibility
780 بازدید

۱۳ مرحله طراحی ؛ اجرا؛ نظارت و بهبود شبکه خدمات پس از فروش :
- ابتدا باید آیین نامه مشخصی در این خصوص تهیه کنید . در این آیین نامه حیطه مسولیت سازمان کاملا باید مشخص شده باشد .
- روش های اجرایی طبق آیین نامه باید نوشته و مصوب شود.
- افراد مناسب را در قالب چک لیست ارزشی مناسب و مرتبط استخدام کنید.
- تقویم آموزشی مناسبی برای افراد تهیه کنید.
- چارت سازمانی مناسب را طراحی کنید.
- شرح وظایف و مسولیتهای اعضای تیم را تعیین کنید.
- روشهای ارزیابی عملکرد افراد را نیز آماده کنید.
- امکانات و تجهیزات و فضای لازم را در اختیار تیم قراردهید.
- استاندارد سازی خدمات پس ازفروش را طراحی و مدون کنید.
- دفترچه راهنما عملکردی برای تیم مربوطه تدوین ودر اختیار قراردهید.
- سیستم گزارشی مناسب و یکپارچه را برای بررسی عملکرد طراحی و نظارت بر اجرا کنید.
- خروجی عملکرد تیم را از طریق ارتباط با مشتریان ارزیابی کنید و همواره سعی کنید نسبت به بهبودبخشیدن استانداردها برای افزایش میزان رضایت مشتریان سرمایه گذاری کنید.
- استانداردهای خودتان را با توجه به افزایش سطح فرهنگ و انتظارات مشتریان ارتقا بدهید.
درباره فریبرز دخانیان
حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید
نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
دیدگاهتان را بنویسید