۱۲ ویژگی مدیران واقعا بزرگ
access_time2019/01/31
perm_identity
ارسال شده توسط فریبرز دخانیان
folder_open
#مدیریت استراتژیک
visibility
789 بازدید

۱۲ ویژگی مدیران واقعا بزرگ
- به عنوان مثال . هیچ جایگزین اینجا نیست . اگر شما این کار را همان طور که میگویید انجام دهید اما با قوانین خودتان بازی کنید که مغایرت با اعمال شما دارد پس به عنوان یک مدیر در ابتدا رد صلاحیت خواهید شد .
- مردم را درک کنید و سعی نکنید آنها را قضاوت کنید.
- بدنبال رسیدن به نتایج باشید یا به عبارت دیگر نتیجه گرا باشید. مدیریت یک روش درمانی نیست و آن به دنبال این موضوع نیست که افراد احساس خوبی داشته باشند بلکه بدنبال این است که همه افراد در سازمان امیدوار به اینده و رسیدن به نتایج مثبت باشند که این در نهایت احساس خوب را به همراه خواهد داشت. مدیریت بیشتر از همه چیز مبتنی بر نتیجه گرایی است.
- مدیریت یک تفکر و عمل سیاسی نیست . مدیریت دارای تمامیت و یکپارچگی است . اکثر مدیران سیاسی بندرت منافع سازمان و پرسنل را در ذهن خود دارند بلکه بدنبال منافع خودشان هستند.
- فروتنی یک ویژگی بسیار مهم و جذاب برای یک مدیر است. نه تنها این مفهوم را در سازمان تسری می دهد که افراد بخاطر شخصیت شما بسیار جذاب و علاقه مند کار کردن با شما هستند بلکه مطمئن باشید پرسنل بخاطر فقط قدرت ؛ غرور یا ترس از موقعیت شما با شما همکاری نخواهند کرد.
- تصمیم بگیرید که تصمیمات سخت بگیرید . مدیریت تصمیم گیری در سازمان هر چقدر سخت باشد باید توسط شما بعنوان مدیر اتخاذ شود . مدیریت تغییر و تصمیم گیری سخت مثل شرکت در یک مهمانی نیست و هیچ چیزی اماده نیست اما برای موفقیت باید در شرایطی که هیچ کسی انتظار ندارد و همه متتظر تصمیم شما هستند و این تصمیمی است که بر اینده آنها هم موثر خواهد بود حتما تصمیم سخت را بگیرید اما همواره با وجدان باشید و با وجدان تصمیمات سخت بگیرید.
- طرز فکر خلاقانه داشته باشید . با توجه به سرعت تغییر و نقش قابلتغییر تکنولوژی , نگرش نوآورانه حیاتی است . شما نباید استیو جابز باشید اما باز بودن دید شما برای تغییر و درک قدرت آن همیشه به شما کمک میکند .
- نسبت به کسب وکار خودتان کاملا و بر اساس اطلاعات آگاه باشید . گزینه های جایگزین را برای کسب و کار خودتان شناسایی و بهترین را انتخاب کنید. اگر کسب وکارتان را خوب نشناسید زمان بسیار سختی را خواهید گذراند تا مورد احترام افرادی که برای شما اهمیت دارند قرار بگیرید.
- مدیریت مشارکتی داشته باشید . مدیران بزرگ با دیگران کنار می آیند و می دانند برای ایجاد ارزش در سازمان و کم کردن پیچیدگی ها باید به نظرات و دیدگاههای بقیه توجه نمود .
- تشکیل تیم دهید و تیم سازی کنید. یک قدم فراتر از همکاری ومشارکت درک دینامیک بین فردی است ، نقاط قوت و ضعف را درک کنید و یک حس شهودی از نحوه تعامل افراد و کار با هم بدست بیاورید افراد دوست دارند تکههای پازل را کنار هم قرار دهند . محرک خلاقانه سازمان خود باشید.
- حس شوخطبعی داشته باشید . خیلی خوب است که وقتی با کسی کار میکنید که چند روز طولانی و اغلب سالها کار در کنار هم دارید از این حس برای گرم نگه داشتن محیط کاری استفاده کنید .
- در محیط سازمان حضور دائمی داشته باشید. سیاستهای شما همیشه باید غیر قابل پیش بینی باشد و همیشه سازمان را طوری مدیریت کنید که به دنبال حل مسئله باشند گویا شما در شرایطی قرار دارید که در حال ورشکست شدن می باشید . سعی کنید حس رقابت در درون سازمان و بیرون از آن راتقویت کنید.
درباره فریبرز دخانیان
حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید
نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
دیدگاهتان را بنویسید