جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • آکادمی
    • #اصول و فنون مذاکره
      • انواع مذاکره
      • ویژگی های مذاکره
      • نحوه پیروزی در مذاکره
      • طبقه بندی مذاکرات
      • دلایل شکست مذاکرات
    • #بازاریابی و فروش
      • بازرگانی خارجی
      • انواع بازارها
      • مفاهیم بازاریابی
      • مدل های کاربردی
      • محاسبه سهم بازار
      • روش های قیمت گذاری
      • رابطه برند با استمرار سودآوری
      • استراتژی های بازاریابی
    • #تحقیقات بازاریابی
      • قبل از سرمایه گذاری
      • در حین سرمایه گذاری
      • بعد از ایجاد سهم بازار و برند سازی
    • #روش های تصمیم گیری
      • انواع تصمیمات در سازمان
      • روش های تصمیم گیری
      • فرآیند تصمیم گیری
      • مدل شبکه موثر برنامه ای در تصمیم گیری
    • #سیستم اطلاعات مدیریت(MIS)
      • تعریف و اهداف MIS
      • روان سازی تصمیم گیری سازمان
      • سازمان های هوشمند
      • مدیریت وقت و سود آوری
    • #مدیریت استراتژیک
      • انواع استراتژی ها
      • مدل های استراتژی BSC و SWOT
      • کاربرد استراتژی ها در تصمیم گیری
      • شناخت مفاهیم هرم اهداف سازمان
      • تجزیه و تحلیل Gap Analize
    • #مدیریت تغییر و مبانی سازمان
      • ابزارهای اصلی در تغییر سازمانی
      • اصول سازمان داری
        • دستورالعمل ها و آیین نامه ها
        • شرح شغل
        • شرح وظایف سازمان
        • قراردادها
      • انواع چارت های سازمان موثر
      • انواع سبک مدیریت
      • روش های ایجاد تغییر در سازمان
      • فواید تغییر در سازمان
      • فواید تفکر در سازمان
      • مدل برنامه ریزی در سازمان
    • #اصول مشتری مداری
      • تعریف مشتری
      • طبقه بندی مشتریان
      • محاسبه ارزش مشتریان
      • سنجش رضایت مشتری
      • تفاوت crm با بانک اطلاعاتی
      • باشگاه مشتریان اثر بخش
      • انتظارات مشتریان
  • دوره ها
    • دوره حضوری
    • دوره آنلاین
  • مولتی مدیا
    • #پادکست
    • #ویدئوها
  • کتاب
  • فروشگاه
  • زبان تخصصی
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • [دانشجویان]

ورود

شانزده − چهارده =

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • phone 09151120465 (ارتباط مستقیم با شما)
  • email info@dokhanian.ir
perm_identity
سبد خرید 0
  • علاقه مندی ها
  • ارتقا عضویت
  • وضعیت اکانت ویژه
0
بازاریابی،استراتژی،تصمیم گیری|دخانیان
  • خانه
  • آکادمی
    • #اصول و فنون مذاکره
      • انواع مذاکره
      • ویژگی های مذاکره
      • نحوه پیروزی در مذاکره
      • طبقه بندی مذاکرات
      • دلایل شکست مذاکرات
    • #بازاریابی و فروش
      • بازرگانی خارجی
      • انواع بازارها
      • مفاهیم بازاریابی
      • مدل های کاربردی
      • محاسبه سهم بازار
      • روش های قیمت گذاری
      • رابطه برند با استمرار سودآوری
      • استراتژی های بازاریابی
    • #تحقیقات بازاریابی
      • قبل از سرمایه گذاری
      • در حین سرمایه گذاری
      • بعد از ایجاد سهم بازار و برند سازی
    • #روش های تصمیم گیری
      • انواع تصمیمات در سازمان
      • روش های تصمیم گیری
      • فرآیند تصمیم گیری
      • مدل شبکه موثر برنامه ای در تصمیم گیری
    • #سیستم اطلاعات مدیریت(MIS)
      • تعریف و اهداف MIS
      • روان سازی تصمیم گیری سازمان
      • سازمان های هوشمند
      • مدیریت وقت و سود آوری
    • #مدیریت استراتژیک
      • انواع استراتژی ها
      • مدل های استراتژی BSC و SWOT
      • کاربرد استراتژی ها در تصمیم گیری
      • شناخت مفاهیم هرم اهداف سازمان
      • تجزیه و تحلیل Gap Analize
    • #مدیریت تغییر و مبانی سازمان
      • ابزارهای اصلی در تغییر سازمانی
      • اصول سازمان داری
        • دستورالعمل ها و آیین نامه ها
        • شرح شغل
        • شرح وظایف سازمان
        • قراردادها
      • انواع چارت های سازمان موثر
      • انواع سبک مدیریت
      • روش های ایجاد تغییر در سازمان
      • فواید تغییر در سازمان
      • فواید تفکر در سازمان
      • مدل برنامه ریزی در سازمان
    • #اصول مشتری مداری
      • تعریف مشتری
      • طبقه بندی مشتریان
      • محاسبه ارزش مشتریان
      • سنجش رضایت مشتری
      • تفاوت crm با بانک اطلاعاتی
      • باشگاه مشتریان اثر بخش
      • انتظارات مشتریان
  • دوره ها
    • دوره حضوری
    • دوره آنلاین
  • مولتی مدیا
    • #پادکست
    • #ویدئوها
  • کتاب
  • فروشگاه
  • زبان تخصصی
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • [دانشجویان]
perm_identity ورود و ثبت نام

وبلاگ

بازاریابی،استراتژی،تصمیم گیری|دخانیان بلاگ #مدیریت تغییر و مبانی سازمان اصول سازمان داری ۱۲ مدل سبک رهبری

۱۲ مدل سبک رهبری

access_time2019/05/24
perm_identity ارسال شده توسط فریبرز دخانیان
folder_open اصول سازمان داری
visibility 708 بازدید

۱۲روش از انواع مختلف شیوه‌های رهبری :

طبق تحقیقات انجام شده  ، سبک رهبری روشی است که فرد از قدرت برای رهبری دیگران استفاده می‌کند . تحقیقات ؛ بسیاری از سبک‌های رهبری براساس تعداد پیروان را شناسایی کرده‌اند . مناسب‌ترین سبک رهبری به عملکرد رهبر ، پیروان و موقعیت بستگی دارد .

برخی از رهبران نمی‌توانند با درجه بالایی از مشارکت پیروان در تصمیم‌گیری به راحتی کار کنند . برخی از کارفرمایان توانایی یا تمایل به پذیرفتن مسئولیت را ندارند .

علاوه بر این ، موقعیت خاص به تعیین موثرترین شیوه تعامل کمک می‌کند . گاهی رهبران باید مشکلاتی را حل کنند که نیازمند راه‌حل‌های فوری بدون مشورت با پیروان مشاور باشند .

انواع مختلف شیوه‌های مختلف رهبری کدامند ؟

ما ۱۲ نوع مختلف از روش‌ها را پوشش دادیم که افراد تمایل به رهبری سازمان‌ها یا افراد دیگر دارند . همه این سبک‌ها برای هر موقعیتی مناسب نیستند ، اما می‌توانید آن‌ها را بخوانید تا ببینید کدام یک با شرکت شما مناسب است .

. رهبری استبدادی

سبک رهبری استبدادی بر روی رئیس متمرکز شده‌است . در این رهبری ، رهبر دارای تمام قدرت و مسئولیت است . در این رهبری ، رهبران تصمیمات خود را بدون مشورت با زیردستان خود اتخاذ می‌کنند .

آن‌ها به تصمیمات می‌رسند ، آن‌ها را به زیردستان انتقال می‌دهند و انتظار اجرای سریع را دارند . یک محیط کار استبدادی به طور طبیعی انعطاف‌پذیری کمی ندارد و یا هیچ انعطاف‌پذیری ندارد .

در این نوع رهبری ، رهنمودها ، رویه‌ها و سیاست‌ها ، همه سایر موارد بصورت طبیعی در حوزه یک رهبر خودکامه هستند . از نظر اماری ، موقعیت‌های بسیار کمی وجود دارند که واقعا ً می‌توانند رهبری استبدادی را پشتیبانی کنند .

برخی از رهبرانی که این نوع رهبری را به نمایش می‌گذارند عبارتند از: آلبرت . Dunlop  شرکت Sunbeam  و دونالد ترامپ ( سازمان ترامپ ) در میان دیگران .

(استیو جابز ) رهبر دیگری است که به خاطر استفاده از ترس برای الهام بخشیدن به مردم برای انجام کار خود مشهور شد . این سبک رهبری می‌تواند به وضوح زیردستان هدایت‌کننده را خفه کند، اما می‌تواند در یک بحران زمانی که تصمیمات مهم لازم است بدون تاخیر ایجاد شود ، مفید واقع شود . شما می‌توانید نقل‌قول از استیو جابز و بسیاری از رهبران رویایی دیگر را بخوانید .

رهبری دموکراتیک

در این سبک رهبری , زیردستان در تصمیم‌گیری دخیل هستند . این رهبری برخلاف سبک استبدادی بر سهم زیردستان متمرکز است . رهبر دموکراتیک مسئولیت نهایی را برعهده دارد , اما او یا او برای محول کردن قدرت به دیگران که پروژه‌های کاری را تعیین می‌کنند معروف است .

مهم‌ترین ویژگی رهبری این است که ارتباط رو به بالا و رو به پایین فعال است . با توجه به آمار , رهبری دموکراتیک یکی از برجسته‌ترین سبک‌های رهبری است و شامل عدالت , صلاحیت , خلاقیت , شجاعت , هوش و صداقت است .

جورج واشینگتن رهبر بود که به خاطر تمرکز دموکراتیک خود مشهور بود . صنایع پزشکی و فن‌آوری پیشرفته به خوبی با سبک رهبری دموکراتیک متناسب هستند , زیرا نیاز به هم‌کاری بالایی دارند .

سبک رهبری راهبردی

رهبری استراتژیک یکی از رهبران است که رهبر یک سازمان است . رهبر استراتژیک به افراد بالای سازمان محدود نمی‌شود . این سبک برای مخاطبان گسترده‌تری کار می‌کند که می‌خواهند زندگی , تیم یا سازمان را با عملکرد بالا خلق کنند .

رهبر استراتژیک , شکاف بین نیاز به امکان جدید و نیاز به عملی بودن با ارائه مجموعه‌ای از عادات تجویزی را پر می‌کند . رهبری استراتژیک موثر کالا را برحسب آنچه که یک سازمان طبیعتا ً از رهبری آن در زمان تغییر انتظار دارد , تحویل می‌دهد . ۴۳ % از این رهبری معمولا ً شامل تفکر استراتژیک است .

ورزش به روشنی حوزه‌ای است که می‌توانیم بسیاری از سبک‌های رهبری را مشاهده کنیم و یکی از آن‌ها استراتژی تعیین‌کننده است . بازیکن هاکی و مربی وین فری به خاطر مهارتش در تدوین استراتژی مشهور است .

رهبران استراتژیک پیش‌بینی نیازهای آینده و تصمیم‌گیری در حال حاضر برای رفع این نیازها را پیش‌بینی می‌کنند . او می‌گوید : ” من با اسکیت روی زمین اسکیت می‌کنم , نه اینکه کجا بوده‌است . “

رهبری تحولگر

بر خلاف دیگر سبک‌های رهبری ، رهبری تحول آمیز در مورد شروع تغییر در سازمان‌ها ، گروه‌ها ، خود و دیگران است .

رهبران تحولگر به دیگران انگیزه می‌دهند تا کار بیشتری از آنچه که در ابتدا قصد داشتند انجام دهند و اغلب حتی بیشتر از آن چیزی که فکر می‌کردند ممکن بود . آن‌ها انتظارات را به چالش کشیدند و به طور معمول به عملکرد بالاتری دست یافتند .

رهبری تحول آمیز از لحاظ آماری تمایل بیشتری به پیروی بیشتر و satisfied دارد . این عمدتا ً به این دلیل است که رهبران تحولگرا به پیروان خود قدرت می‌دهند .

ویلیام ادوارد دمینگ ، یک متخصص آماری و مهندس ، رهبری است که بهترین راه را برای اجرای این اهداف را مشاهده کرد و به آن‌ها آموخت که چگونه این اهداف را انجام دهند .

. رهبری تیم

رهبری تیم شامل ایجاد تصویری زنده از آینده یک تیم است، که در آن به سمت جلو حرکت می‌کند و چه چیزی برای آن باقی خواهد ماند . این چشم‌انداز الهام‌بخش است و حس قوی از هدف و جهت را فراهم می‌کند .

رهبری تیم در حال کار با قلب و ذهن همه افراد درگیر است . همچنین این مساله نشان می‌دهد که کار تیمی ممکن است همیشه به روابط هم‌کاری اعتماد نداشته باشد .

چالش برانگیزترین جنبه این رهبری این است که آیا آن موفق خواهد شد یا نه . با توجه به بررسی کسبوکار هاروارد ، ممکن است رهبری تیم به دلیل ویژگی‌های رهبری ضعیف و نیز سایر چالش‌ها شکست بخورد . به عنوان مثال ، اگر تیم سازگار باقی بماند خدمه پرواز بسیار کارآمدتر خواهند بود .

مطالعات نشان داده‌اند که تیم‌هایی که برای مدت‌زمان طولانی با یکدیگر کار کرده‌اند ، موثرتر از پروژه‌هایی هستند که تجربه نکرده اند . اما به دلیل اینکه خدمه پرواز با هم گران تمام می‌شوند ، خدمه در تمام مدت اعضای خود را تغییر می‌دهند . وضعیت‌های اضطراری مانند این تنها یک نمونه از چالش‌ها در مقابل چالش‌ها می‌باشد .

.رهبری متقابل فرهنگی ( متقابل – صلیبی و ضربدری )

این شکل از رهبری معمولا ً در جایی وجود دارد که فرهنگ‌های مختلف در جامعه وجود دارد . این رهبری همچنین به عنوان راهی برای شناسایی – که در بازار جهانی امروزی کار می‌کنند ، شده‌است .

سازمان‌ها ، به ویژه سازمان‌های بین‌المللی ، به رهبرانی نیاز دارند که می‌توانند به طور موثر رهبری خود را برای کار در محیط مختلف تنظیم کنند . بسیاری از محیط‌های رهبری در ایالات‌متحده به دلیل فرهنگ‌های مختلفی که در آنجا زندگی و کار می‌کنند ، از فرهنگ گذشته‌اند .

. رهبری روانسازی

این رهبری به اندازه‌گیری و نتایج وابسته است – نه یک مهارت ، اگر چه مهارت زیادی برای استاد به دست می‌آورد . اثربخشی یک گروه مستقیما ً با کارایی فرآیند آن مرتبط است . اگر این گروه عملکرد بالایی داشته باشد ، یک رهبر از یک دست روشن در فرآیند استفاده می‌کند .

از سوی دیگر ، اگر این گروه عملکرد پایینی داشته باشد ، رهبری در کمک به گروه در اجرای این روند بیشتر دستورالعمل خواهد داشت . یک رهبری کارآمد شامل نظارت بر پویایی گروه ، و نیز ارائه پیشنهادها و مداخلات فرآیند برای کمک به گروه برای ماندن در مسیر است .

۸. رهبری مبتنی بر عدم دخالت

رهبری قدرت را به کارمندان می‌دهد . طبق نظر azcentral ، دپارتمان یا زیردستان آن‌ها مجاز به کار با حداقل یا بدون دخالت هستند . با توجه به تحقیقات ، این نوع رهبری همواره به طور مداوم به عنوان یک سبک مدیریتی موثر و کارآمد شناخته شده‌است .

اما تا حد معینی ، تفویض اختیار کردن لازم است . پروژه‌های تاریخی معروف به رهبری رهبران آزادی عمل شامل ساخت کانال پاناما و سد هوور است . با هر دو پروژه ، روسای جمهور باید مسئولیت‌های بسیاری را به منظور موفقیت محول کنند .

تکمیل آبراه پاناما در سال ۱۹۰۴ یک شاهکار پیچیده بود . این تنها زمانی ممکن شد که تئودور روزولت رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم گرفت این پروژه را رهبری کند. تکمیل موفقیت‌آمیز آبراه پاناما یک اعجاز مهندسی است ، به دلیل موقعیت جغرافیایی اش در چندین بلوک و حوادث جاده‌ای ، اما تمام موانعی که بر سر راه اداره قرار گرفته بودند، به درستی به افراد حرفه‌ای محول شده بودند .

رهبری تبادلی

این یک سبک رهبری است که وضعیت فعلی را حفظ کرده یا ادامه می‌دهد . این همچنین رهبری است که شامل یک فرآیند تبادل است، که به موجب آن حامیان فوری و ملموس برای اجرای دستورها رهبر دریافت می‌کنند . رهبری تبادلی می‌تواند کمی ساده به نظر برسد ، و تمرکز آن بر مبادله است.

روشن بودن ، تمرکز بر انتظارات و دادن بازخورد ، همه مهارت‌های رهبری مهم هستند . رفتارهای رهبری تبادلی می‌تواند شامل موارد زیر باشد : مشخص نمودن آنچه از عملکرد پیروان انتظار می‌رود ، توضیح اینکه چگونه با چنین انتظارات برخورد می‌کند و پاداش‌ها را تخصیص می‌دهد که مشروط به اهداف ملاقات هستند .

۱۰. رهبری مبتنی بر مربی گری ( هدایت)

رهبری هدایت شامل آموزش و نظارت بر پیروان است . یک رهبر مربیگری در شرایطی بسیار عملیاتی است که در آن نتایج / عملکرد به بهبود نیاز دارد .

اساسا ً، در این نوع رهبری ، پیروان به بهبود توانایی‌هایشان کمک می‌کنند . رهبری هدایت موارد زیر را انجام می‌دهد : افراد را تحریک می‌کند و پیروان را تحریک می‌کند و پیروان را تشویق می‌کند .

۱۱. رهبری کاریزماتیک

در این نوع رهبری ، رهبر کاریزماتیک ، قدرت انقلابی خود را نشان می‌دهد . Charisma به معنای تغییر رفتار محض نیست . در واقع شامل تغییر ارزش‌ها و باورهای پیروان است .

بنابراین ، رهبران کاریزماتیک تنها رهبران ساده  نیستند که بر نگرش نسبت به موضوعات خاص تاثیر می‌گذارند . بلکه ، این رهبران جهت گیری هنجاری زیربنایی را که نگرش‌های خاصی دارند ، تغییر می‌دهند .

رهبران کاریزماتیک تمایل دارند که شخصیت‌های قدرتمندی داشته باشند و موارد زیر را جذب کنند . مثال‌هایی از این رهبران باراک اوباما و اپرا وینفری می‌باشند .

 

۱۲. رهبری بلندپرواز

این شکل رهبری شامل رهبرانی است که تشخیص می‌دهند روش‌ها ، گام‌ها و فرآیندهای رهبری همگی با و از طریق مردم به دست می‌آیند .

بسیاری از رهبران بزرگ و موفق نوعی بینایی دارند که در آن به کجا می‌روند . با این حال ، کسانی هستند که در رهبری آن‌ها بسیار آینده نگر هستند .

درباره فریبرز دخانیان

حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید

نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
جدید تر 9 ویژگی یک رهبری موثر جهت کمک به اعضای تیم
قدیمی تر 5مدل رهبر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

یازده − یک =

  • جدید
  • دیدگاه ها
قبلی بعدی
باور داشته باشیم :

مسیر موفقیت هر فرد کاملا انفرادی است ، به شرط استفاده از ابزارهای راهنمای موثر ، همراه شما هستیم .

دسترسی سریع
  • بلاگ
  • پرداخت
  • تماس با ما
  • علاقه مندی ها
  • درباره ما
  • فروشگاه
مجوزها
تمامی حقوق برای سایت دخانیان محفوظ می باشد | سایت ساز
keyboard_arrow_up