جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • آکادمی
    • #اصول و فنون مذاکره
      • انواع مذاکره
      • ویژگی های مذاکره
      • نحوه پیروزی در مذاکره
      • طبقه بندی مذاکرات
      • دلایل شکست مذاکرات
    • #بازاریابی و فروش
      • بازرگانی خارجی
      • انواع بازارها
      • مفاهیم بازاریابی
      • مدل های کاربردی
      • محاسبه سهم بازار
      • روش های قیمت گذاری
      • رابطه برند با استمرار سودآوری
      • استراتژی های بازاریابی
    • #تحقیقات بازاریابی
      • قبل از سرمایه گذاری
      • در حین سرمایه گذاری
      • بعد از ایجاد سهم بازار و برند سازی
    • #روش های تصمیم گیری
      • انواع تصمیمات در سازمان
      • روش های تصمیم گیری
      • فرآیند تصمیم گیری
      • مدل شبکه موثر برنامه ای در تصمیم گیری
    • #سیستم اطلاعات مدیریت(MIS)
      • تعریف و اهداف MIS
      • روان سازی تصمیم گیری سازمان
      • سازمان های هوشمند
      • مدیریت وقت و سود آوری
    • #مدیریت استراتژیک
      • انواع استراتژی ها
      • مدل های استراتژی BSC و SWOT
      • کاربرد استراتژی ها در تصمیم گیری
      • شناخت مفاهیم هرم اهداف سازمان
      • تجزیه و تحلیل Gap Analize
    • #مدیریت تغییر و مبانی سازمان
      • ابزارهای اصلی در تغییر سازمانی
      • اصول سازمان داری
        • دستورالعمل ها و آیین نامه ها
        • شرح شغل
        • شرح وظایف سازمان
        • قراردادها
      • انواع چارت های سازمان موثر
      • انواع سبک مدیریت
      • روش های ایجاد تغییر در سازمان
      • فواید تغییر در سازمان
      • فواید تفکر در سازمان
      • مدل برنامه ریزی در سازمان
    • #اصول مشتری مداری
      • تعریف مشتری
      • طبقه بندی مشتریان
      • محاسبه ارزش مشتریان
      • سنجش رضایت مشتری
      • تفاوت crm با بانک اطلاعاتی
      • باشگاه مشتریان اثر بخش
      • انتظارات مشتریان
  • دوره ها
    • دوره حضوری
    • دوره آنلاین
  • مولتی مدیا
    • #پادکست
    • #ویدئوها
  • کتاب
  • فروشگاه
  • زبان تخصصی
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • [دانشجویان]

ورود

شش + یک =

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • phone 09151120465 (ارتباط مستقیم با شما)
  • email info@dokhanian.ir
perm_identity
سبد خرید 0
  • علاقه مندی ها
  • ارتقا عضویت
  • وضعیت اکانت ویژه
0
بازاریابی،استراتژی،تصمیم گیری|دخانیان
  • خانه
  • آکادمی
    • #اصول و فنون مذاکره
      • انواع مذاکره
      • ویژگی های مذاکره
      • نحوه پیروزی در مذاکره
      • طبقه بندی مذاکرات
      • دلایل شکست مذاکرات
    • #بازاریابی و فروش
      • بازرگانی خارجی
      • انواع بازارها
      • مفاهیم بازاریابی
      • مدل های کاربردی
      • محاسبه سهم بازار
      • روش های قیمت گذاری
      • رابطه برند با استمرار سودآوری
      • استراتژی های بازاریابی
    • #تحقیقات بازاریابی
      • قبل از سرمایه گذاری
      • در حین سرمایه گذاری
      • بعد از ایجاد سهم بازار و برند سازی
    • #روش های تصمیم گیری
      • انواع تصمیمات در سازمان
      • روش های تصمیم گیری
      • فرآیند تصمیم گیری
      • مدل شبکه موثر برنامه ای در تصمیم گیری
    • #سیستم اطلاعات مدیریت(MIS)
      • تعریف و اهداف MIS
      • روان سازی تصمیم گیری سازمان
      • سازمان های هوشمند
      • مدیریت وقت و سود آوری
    • #مدیریت استراتژیک
      • انواع استراتژی ها
      • مدل های استراتژی BSC و SWOT
      • کاربرد استراتژی ها در تصمیم گیری
      • شناخت مفاهیم هرم اهداف سازمان
      • تجزیه و تحلیل Gap Analize
    • #مدیریت تغییر و مبانی سازمان
      • ابزارهای اصلی در تغییر سازمانی
      • اصول سازمان داری
        • دستورالعمل ها و آیین نامه ها
        • شرح شغل
        • شرح وظایف سازمان
        • قراردادها
      • انواع چارت های سازمان موثر
      • انواع سبک مدیریت
      • روش های ایجاد تغییر در سازمان
      • فواید تغییر در سازمان
      • فواید تفکر در سازمان
      • مدل برنامه ریزی در سازمان
    • #اصول مشتری مداری
      • تعریف مشتری
      • طبقه بندی مشتریان
      • محاسبه ارزش مشتریان
      • سنجش رضایت مشتری
      • تفاوت crm با بانک اطلاعاتی
      • باشگاه مشتریان اثر بخش
      • انتظارات مشتریان
  • دوره ها
    • دوره حضوری
    • دوره آنلاین
  • مولتی مدیا
    • #پادکست
    • #ویدئوها
  • کتاب
  • فروشگاه
  • زبان تخصصی
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • [دانشجویان]
perm_identity ورود و ثبت نام

وبلاگ

بازاریابی،استراتژی،تصمیم گیری|دخانیان بلاگ #مدیریت تغییر و مبانی سازمان اصول سازمان داری ۱۰ فاکتور مهم در رهبری سازمانی

۱۰ فاکتور مهم در رهبری سازمانی

access_time2020/03/19
perm_identity ارسال شده توسط فریبرز دخانیان
folder_open اصول سازمان داری
visibility 411 بازدید

چه کسی مدیر دفتر باشد یا یک رهبر پروژه ، همه رهبران خوب نیازمند تعدادی مهارت‌های نرم هستند که به آن‌ها کمک می‌کند تا به طور مثبت با کارمندان یا اعضای تیم تعامل داشته باشند. رهبران کارآمد توانایی برقراری ارتباط خوب ، انگیزه دادن به تیم ، مدیریت و محول کردن مسئولیت‌ها ، گوش دادن به بازخورد ، و داشتن انعطاف‌پذیری برای حل مشکلات در یک محل کار همواره در حال تغییر را دارند .

کارفرمایان به دنبال این مهارت‌ها در نامزدهایی هستند که برای نقش‌های رهبری استخدام می‌شوند . مهارت‌های رهبری قوی نیز برای همه متقاضیان کار و کارمندان ارزشمند است .

چه شما در یک موقعیت معمولی هستید و یا به دنبال ترقی از نردبان شغلی هستید و یا به دنبال ترفیع هستید ، مهارت‌های رهبری شما در میان ارزشمندترین دارایی‌های شما خواهد بود .

۱. ارتباط:  به عنوان یک رهبر باید بتوانید به وضوح و به طور مختصر همه چیز را از اهداف سازمانی به وظایف مشخص برای کارمندان خود توضیح دهید . رهبران باید همه اشکال ارتباطات ، از جمله یک به یک ، دپارتمان به دپارتمان و پر از پرسنل ، و همچنین ارتباط از طریق تلفن ، ایمیل و رسانه‌های اجتماعی را بر خود مسلط کنند .

بخش بزرگی از ارتباط شامل گوش دادن است . بنابراین ، رهبران باید جریان ثابتی از ارتباط بین خودشان و پرسنل یا اعضای تیم ، یا از طریق یک سیاست در باز یا گفتگوهای منظم با کارگران ایجاد کنند . رهبران باید خود را به طور منظم در دسترس قرار دهند تا درباره مسائل و نگرانی‌های کارکنان بحث و تبادل نظر کنند . مهارت‌های دیگر مربوط به ارتباط عبارتند از: * گوش دادن فعال * * توضیح دادن * بیان کردن  – زبان بدن * ارایه ابهام * ارتباط کلامی * ارتباط نوشتاری *  شفاف سازی؛ اصلاح کردن؛ نتیجه گیری کردن  را نام برد.

  1. انگیزش : رهبران انگیزش نیاز دارند که کارگران خود را برای رفتن به یک میل بیشتر برای سازمان‌ها تشویق کنند ; صرفا ً پرداخت حقوق منصفانه به کارمندان اغلب به اندازه کافی الهام نیست . راه‌هایی برای انگیزش کارکنان شما وجود دارد : شما ممکن است عزت‌نفس کارمند را از طریق شناسایی و پاداش و یا با دادن مسئولیت‌های جدید به کارمندان برای افزایش سرمایه‌گذاری در شرکت ایجاد کنید .

رهبران باید یاد بگیرند که چه محرکه‌ای برای کارمندان یا اعضای تیم برای تشویق بهره‌وری و اشتیاق کار می‌کنند . مهارت‌های مرتبط با انگیزش موثر شامل : * اجازه دادن به استقلال کارمند * درخواست برای ورودی – ارزیابی منافع کارکنان * متقاعد کردن * مشاوره دادن به نگرانی‌های کارکنان * ارائه پاداش * به رسمیت شناختن هریک از افراد * تعیین اهداف موثر * ایجاد اهداف موثر برای کارکنان ; درک تفاوت‌های کارکنان ;

۳. محول کردن یا واگذار کردن :  رهبرانی که سعی در گرفتن وظایف بسیار زیادی از خود دارند ، برای رسیدن به هر کاری تلاش خواهند کرد . این رهبران اغلب معتقدند که محول کردن وظایف نشانه ضعف است ، در واقع عدم واگذار کردن کارها و وظایف  نشانه‌ای از یک رهبر قوی است .

بنابراین ، شما باید مهارت‌های هر یک از کارمندان خود را مشخص کنید و وظایف خود را به هر یک از کارمندان براساس مجموعه مهارت او واگذار کنید . با محول کردن وظایف به ا پرسنل ، می‌توانید بر روی کارههای مهم دیگری تمرکز کنید . برخی مهارت‌ها که واگذاری خوب را می‌سازند شامل : * پذیرفتن بازخورد از کارمندان * واگذاری کارها یا تخصصی دادن آنها برای کارکنان * ارزیابی نقاط قوت و ضعف کارکنان * ارزیابی انتظارات کارمند * تعیین انتظارات * کار گروهی * آموزش زمان کار * اعتماد به کارمندان

۴. نگرش مثبت می‌تواند یک راه طولانی در یک دفتر باشد . شما باید بتوانید به خودتان بخندید وقتی که چیزی کاملا ً برنامه‌ریزی شده‌است ؛ این به ایجاد محیط کار شاد و سالم ، حتی در طول دوره‌های شلوغ و پر استرس کمک می‌کند .

اقدامات ساده مانند پرسیدن از کارمندان در مورد برنامه‌های تعطیلات شان باعث ایجاد فضای مثبت در اداره می‌شود و روحیه کارکنان را بالا می‌برد .

اگر کارکنان احساس کنند که در محیط مثبت کار می‌کنند ، بیشتر تمایل دارند که در محل کار باشند و در نتیجه تمایل بیشتری به کار در ساعات طولانی مورد نیاز خواهند داشت . برخی از مهارت‌هایی که به ایجاد فضای مثبت در محیط کار کمک می‌کنند شامل : دوری کردن از مدیریت تعارض و ایجاد رابطه ، دیپلماسی ، تقویت ارتباط مثبت ، احترام فردی

۵. وفاداری:  کارمندان باید قادر به احساس راحتی به مدیر یا رهبر خود با سوالات و نگرانی‌های خود باشند . مهم است که نشان دهید با صداقت به پرسنل و مدیرانتان اعتماد دارید و به آن‌ها احترام می‌گذارند .

باز بودن و صادق بودن ، شما را به یک نوع صداقت در کارمندان خود تشویق خواهد کرد . مهارت‌ها و خصوصیاتی که به شما کمک می‌کند اعتماد شما را به عنوان یک رهبر منتقل کند : * توانایی برای معذرت‌خواهی از اخلاق تجاری * اعتماد به نفس ؛ مسئولیت‌پذیری و صداقت؛ اطمینان از رفتار نسبت به کارکنان؛ اعتبار * هوش عاطفی * همدلی * صداقت

۶. خلاقیت:  به عنوان یک رهبر ، شما باید تعدادی تصمیم بگیرید که پاسخ روشنی ندارند ؛ بنابراین باید بتوانید خارج از کادر فکر کنید . یادگیری برای امتحان راه‌حل‌های غیرسنتی یا نزدیک شدن به مشکلات به روش‌های غیر سنتی به شما کمک خواهد کرد تا یک مشکل دیگر را حل کنید . اغلب کارکنان تحت‌تاثیر یک رهبر قرار می‌گیرند که همیشه مسیر ایمن و متعارف را انتخاب می‌کند . در اینجا برخی از مهارت‌ها مربوط به تفکر خلاق عبارتند از : * تفکر انتقادی * شناخت الگوهای فرهنگی مختلف * بررسی ایده‌ها * بررسی ارتباطات انتزاعی * نظارت * بررسی مشکل * بررسی مساله * دید باز داشتن ؛ نواوری ؛ شهود نگری یا نگرش مبتنی بر شهود وواقعیات ؛گوش دادن به عقیده دیگران ؛

  1. بازخورد : رهبران با نگرش بازخوردی باید به طور مداوم به دنبال فرصت‌هایی برای ارائه اطلاعات مفید برای اعضای تیم در مورد عملکرد خود باشند . با این حال , یک خط خوب بین ارائه مشاوره و کمک به کارمندان وجود دارد . با آموزش کارکنان برای بهبود کار و تصمیم‌گیری خود , بااعتماد به نفس بیشتری را برای کارکنان خود احساس خواهید کرد .

کارمندان نیز به یک رهبر احترام می‌گذارند که بازخوردی به یک روش روشن و موثر ارائه می‌کند . برخی مهارت‌ها برای دادن بازخورد شفاف عبارتند از : * باز بودن برای دریافت بازخورد * اطمینان از ایجاد اعتماد در کارکنان * وضوح * و پیروی از بازخورد مکرر * گوش دادن به پاسخ‌های کارکنان * مشاوره * تقویت مثبت * ارائه مشاوره  خاص ؛ انجام منیتورینگ ؛ مربی گری

۸. مسئولیت پذیری ؛  یک رهبر مسئول موفقیت‌ها و شکست‌های تیمش است . بنابراین ، باید زمانی که چیزی درست پیش نمی‌رود ، تمایل به پذیرفتن سرزنش داشته باشید . اگر کارمندان شما با انگشت اشاره می‌کنند و دیگران را مقصر می‌دانند ، احترام شما را از دست خواهند داد . اشتباهات و شکست‌ها را بپذیرید و سپس راه‌حل‌های روشنی برای بهبود پیدا کنید . در اینجا برخی مهارت‌ها و ویژگی‌هایی وجود دارند که به رهبران کمک می‌کنند تا مسئولیت خود را بیان کنند مثل :  اعتراف به اشتباهات در بررسی بازخورد مشتری * ارزیابی بهترین راه‌حل‌ها * توجه به بازخورد کارمندان و مدیران * برنامه‌ریزی پروژه * حل مشکلات * شفافیت

۹. تعهد : تعهد برای رهبران مهم است که آنچه را که با آن موفق هستند را دنبال کنند . شما باید مایل به دادن ساعات اضافی برای انجام یک کار باشید ؛ کارمندان این تعهد را خواهند دید و از مثال شما پیروی خواهند کرد .

به طور مشابه ، زمانی که به کارکنان خود یک پاداش بدهید، مانند یک مهمانی اداری ، باید همیشه از آن پیروی کنید . یک رهبر نمی‌تواند انتظار داشته باشد که کارکنان به شغل و وظایف خود متعهد باشند  اگر او نتواند مواردی را که متعهد شده انجام دهد  . برخی از مهارت‌ها مربوط به تعهد در محل کار عبارتند از: * درخواست بازخورد * تعهد به اهداف شرکت *

۱۰. انعطاف‌پذیری : و تغییرات آخرین لحظه همیشه در محل کار رخ می‌دهند . رهبران باید به تصمیمات انعطاف پذیر توجه  داشته باشند و هر گونه تغییر در مسیر خود را بپذیرند . کارکنان از توانایی شما در پذیرش تغییرات در گام‌های بلند و حل مشکلات خلاقانه قدردانی خواهند کرد .

به طور مشابه ، رهبران باید پذیرای پیشنهادها و بازخورد باشند . اگر کارکنان شما از یک جنبه از محیط کار ناراضی هستند ، به نگرانی آن‌ها گوش دهید و برای ایجاد تغییرات لازم باز باشید . کارمندان از توانایی رهبران خود برای پذیرش بازخورد مناسب قدردانی می‌کنند . مهارت‌های مربوط به انعطاف‌پذیری عبارتند از : توانایی یادگیری مهارت‌های جدید * توانایی پاسخ به مشکلات ؛ آموزش گروهی و انفرادی پرسنل ؛ ارزیابی کردن نقاط ضعف و قوت پرسنل و آموزش آن ها برای افزایش قدرت تصمیم گیری در شرایط خاص متناسب با وضعیت محیط داخلی و خارجی

درباره فریبرز دخانیان

حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید

نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
جدید تر اهمیت علوم مختلف در مطالعه رفتار سازمانی
قدیمی تر 14 نمونه سوال جهت شناسایی وضعیت پرسنل بر مبنای مدل مازلو

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

هفده − 1 =

  • جدید
  • دیدگاه ها
قبلی بعدی
باور داشته باشیم :

مسیر موفقیت هر فرد کاملا انفرادی است ، به شرط استفاده از ابزارهای راهنمای موثر ، همراه شما هستیم .

دسترسی سریع
  • بلاگ
  • پرداخت
  • تماس با ما
  • علاقه مندی ها
  • درباره ما
  • فروشگاه
مجوزها
تمامی حقوق برای سایت دخانیان محفوظ می باشد | سایت ساز
keyboard_arrow_up