جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • آکادمی
    • #اصول و فنون مذاکره
      • انواع مذاکره
      • ویژگی های مذاکره
      • نحوه پیروزی در مذاکره
      • طبقه بندی مذاکرات
      • دلایل شکست مذاکرات
    • #بازاریابی و فروش
      • بازرگانی خارجی
      • انواع بازارها
      • مفاهیم بازاریابی
      • مدل های کاربردی
      • محاسبه سهم بازار
      • روش های قیمت گذاری
      • رابطه برند با استمرار سودآوری
      • استراتژی های بازاریابی
    • #تحقیقات بازاریابی
      • قبل از سرمایه گذاری
      • در حین سرمایه گذاری
      • بعد از ایجاد سهم بازار و برند سازی
    • #روش های تصمیم گیری
      • انواع تصمیمات در سازمان
      • روش های تصمیم گیری
      • فرآیند تصمیم گیری
      • مدل شبکه موثر برنامه ای در تصمیم گیری
    • #سیستم اطلاعات مدیریت(MIS)
      • تعریف و اهداف MIS
      • روان سازی تصمیم گیری سازمان
      • سازمان های هوشمند
      • مدیریت وقت و سود آوری
    • #مدیریت استراتژیک
      • انواع استراتژی ها
      • مدل های استراتژی BSC و SWOT
      • کاربرد استراتژی ها در تصمیم گیری
      • شناخت مفاهیم هرم اهداف سازمان
      • تجزیه و تحلیل Gap Analize
    • #مدیریت تغییر و مبانی سازمان
      • ابزارهای اصلی در تغییر سازمانی
      • اصول سازمان داری
        • دستورالعمل ها و آیین نامه ها
        • شرح شغل
        • شرح وظایف سازمان
        • قراردادها
      • انواع چارت های سازمان موثر
      • انواع سبک مدیریت
      • روش های ایجاد تغییر در سازمان
      • فواید تغییر در سازمان
      • فواید تفکر در سازمان
      • مدل برنامه ریزی در سازمان
    • #اصول مشتری مداری
      • تعریف مشتری
      • طبقه بندی مشتریان
      • محاسبه ارزش مشتریان
      • سنجش رضایت مشتری
      • تفاوت crm با بانک اطلاعاتی
      • باشگاه مشتریان اثر بخش
      • انتظارات مشتریان
  • دوره ها
    • دوره حضوری
    • دوره آنلاین
  • مولتی مدیا
    • #پادکست
    • #ویدئوها
  • کتاب
  • فروشگاه
  • زبان تخصصی
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • [دانشجویان]

ورود

15 − پنج =

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • phone 09151120465 (ارتباط مستقیم با شما)
  • email info@dokhanian.ir
perm_identity
سبد خرید 0
  • علاقه مندی ها
  • ارتقا عضویت
  • وضعیت اکانت ویژه
0
بازاریابی،استراتژی،تصمیم گیری|دخانیان
  • خانه
  • آکادمی
    • #اصول و فنون مذاکره
      • انواع مذاکره
      • ویژگی های مذاکره
      • نحوه پیروزی در مذاکره
      • طبقه بندی مذاکرات
      • دلایل شکست مذاکرات
    • #بازاریابی و فروش
      • بازرگانی خارجی
      • انواع بازارها
      • مفاهیم بازاریابی
      • مدل های کاربردی
      • محاسبه سهم بازار
      • روش های قیمت گذاری
      • رابطه برند با استمرار سودآوری
      • استراتژی های بازاریابی
    • #تحقیقات بازاریابی
      • قبل از سرمایه گذاری
      • در حین سرمایه گذاری
      • بعد از ایجاد سهم بازار و برند سازی
    • #روش های تصمیم گیری
      • انواع تصمیمات در سازمان
      • روش های تصمیم گیری
      • فرآیند تصمیم گیری
      • مدل شبکه موثر برنامه ای در تصمیم گیری
    • #سیستم اطلاعات مدیریت(MIS)
      • تعریف و اهداف MIS
      • روان سازی تصمیم گیری سازمان
      • سازمان های هوشمند
      • مدیریت وقت و سود آوری
    • #مدیریت استراتژیک
      • انواع استراتژی ها
      • مدل های استراتژی BSC و SWOT
      • کاربرد استراتژی ها در تصمیم گیری
      • شناخت مفاهیم هرم اهداف سازمان
      • تجزیه و تحلیل Gap Analize
    • #مدیریت تغییر و مبانی سازمان
      • ابزارهای اصلی در تغییر سازمانی
      • اصول سازمان داری
        • دستورالعمل ها و آیین نامه ها
        • شرح شغل
        • شرح وظایف سازمان
        • قراردادها
      • انواع چارت های سازمان موثر
      • انواع سبک مدیریت
      • روش های ایجاد تغییر در سازمان
      • فواید تغییر در سازمان
      • فواید تفکر در سازمان
      • مدل برنامه ریزی در سازمان
    • #اصول مشتری مداری
      • تعریف مشتری
      • طبقه بندی مشتریان
      • محاسبه ارزش مشتریان
      • سنجش رضایت مشتری
      • تفاوت crm با بانک اطلاعاتی
      • باشگاه مشتریان اثر بخش
      • انتظارات مشتریان
  • دوره ها
    • دوره حضوری
    • دوره آنلاین
  • مولتی مدیا
    • #پادکست
    • #ویدئوها
  • کتاب
  • فروشگاه
  • زبان تخصصی
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • [دانشجویان]
perm_identity ورود و ثبت نام

وبلاگ

بازاریابی،استراتژی،تصمیم گیری|دخانیان بلاگ #مدیریت تغییر و مبانی سازمان اصول سازمان داری ۱۰ آیتم مهم در خصوص رهبری

۱۰ آیتم مهم در خصوص رهبری

access_time2019/05/20
perm_identity ارسال شده توسط فریبرز دخانیان
folder_open اصول سازمان داری
visibility 604 بازدید

۱۰ رهبری با کیفیت که رهبران خوبی را تشکیل می‌دهند .

هر کسی رهبری را متفاوت تعریف می‌کند اما من واقعا ً از روشی که جان سی ماکسول رهبری را تعریف می‌کند خوشم می‌آید , ” یک رهبر کسی است که راه را می‌داند و راه را نشان می‌دهد . بدون توجه به اینکه چطور یک رهبر را تعریف می‌کنید , او می‌تواند سازنده بین موفقیت و شکست باشد . یک رهبر خوب دیدگاه آینده‌نگری داشته و می‌داند چگونه ایده‌های خود را به داستان‌های موفقیت جهان تبدیل کند . در این مقاله نگاهی عمیق به برخی از ویژگی‌های رهبری مهم می‌اندازیم که رهبران خوب را از یک فرد بد جدا می‌کنند .

  1. صداقت و درستی :

Dwight.D.Eise nhower ، سی و چهارمین رییس‌جمهور ایالات‌متحده ، گفت : ” کیفیت عالی رهبری بی‌چون و چرا است . بدون آن ، هیچ موفقیت واقعی امکان پذیر نیست ، مهم نیست که در یک گروه بخش باشد ، یک میدان فوتبال ، در یک ارتش ، یا در یک دفتر ، صداقت و یکپارچگی دو جز مهم هستند که یک رهبر خوب را تشکیل می‌دهند . چه طور می‌توانید انتظار داشته باشید که اطرافیان شما وقتی فاقد این ویژگی‌ها هستید صادق باشند ؟ رهبران زمانی موفق می‌شوند که به ارزش‌ها و باورهای اساسی خود پایبند باشند و بدون اخلاق ، این کار ممکن نخواهد بود .

  1. اعتماد به نفس :

برای یک رهبر موثر , شما باید به اندازه کافی مطمئن باشید که از دستورها شما اطمینان حاصل کنید . اگر درباره تصمیمات و ویژگی‌های خودتان مطمئن نیستید , آنگاه زیردستان شما هرگز از شما پیروی نمی‌کنند . به عنوان یک رهبر باید از اعتماد روان شوید , کمی غرور و قاطعیت نشان دهید تا احترام زیردستان خود را به دست آورید . این بدین معنی نیست که باید بیش از حد مغرور باشید , اما حداقل باید میزان اعتماد لازم برای اطمینان از اینکه پیروان شما به شما به عنوان یک رهبر اعتماد می‌کنند را منعکس کنید .

 

  1. الهام بخشیدن به دیگران :

احتمالا ً دشوارترین شغل برای یک رهبر ترغیب دیگران به پیروی است . تنها زمانی می‌توانید به پیروان خود الهام کنید که سرمشق خوبی باشند . وقتی که کار سخت می‌شود , به شما نگاه می‌کنند و ببینید چطور به وضعیت واکنش می‌دهید . اگر آن را خوب ادا کردید , از شما پیروی خواهند کرد . به عنوان یک رهبر باید مثبت فکر کنید و این رویکرد مثبت باید از طریق اعمال شما قابل‌مشاهده باشد . آرام باشید و سطح انگیزش را بالا نگه دارید . همانطور که جان کوین آدامز این کار را انجام می‌دهد , اگر اعمال شما الهام‌بخش دیگران برای رویایی بیشتر , بیشتر و بیشتر شود , شما رهبر هستید . اگر شما در اله‌ام دادن زیردستان خود موفق هستید , می‌توانید به راحتی بر هر چالش فعلی و آینده غلبه کنید .

  1. تعهد و اشتیاق :

تیم‌های شما به شما نگاه می‌کنند و اگر می‌خواهید آن‌ها همه چیز را به آن‌ها بدهید ، باید در مورد آن نیز احساساتی باشید . زمانی که همکاران شما را کثیف می‌کنند ، آن‌ها بهترین عکس خود را خواهند داد . همچنین به شما کمک می‌کند که به زیردستان خود احترام بگذارید و انرژی جدیدی را در اعضای تیم خود تزریق کنید که به آن‌ها کمک می‌کند تا بهتر عمل کنند . اگر آن‌ها احساس کنند که شما به طور کامل متعهد و یا فاقد شور و اشتیاق هستید ، پس وظیفه اصلی رهبر برای رسیدن به هدف است .

  1. ارتباط دهنده خوب:

تا زمانی که به روشنی دید خود را به تیم خود منتقل کنید و برای رسیدن به این هدف استراتژی را به آن‌ها بگویید ، برای شما بسیار دشوار خواهد بود که نتایجی را که می‌خواهید به دست آورید . اگر نمی‌توانید پیام خود را به طور موثر به تیم خود ارسال کنید ، هرگز نمی‌توانید یک رهبر خوب باشید . یک رابط خوب می‌تواند یک رهبر خوب باشد . کلمات قدرت انگیزه دادن به مردم را دارند و باعث می‌شوند که آن‌ها قابل‌تصور نباشند . اگر از آن‌ها به طور موثر استفاده کنید ، می‌توانید به نتایج بهتری دست یابید .

  1. قابلیت‌های تصمیم‌گیری :

به غیر از داشتن یک دیدگاه آینده گرا، یک رهبر باید توانایی اتخاذ تصمیم درست را در زمان مناسب داشته باشد . تصمیمات اتخاذ شده توسط رهبران تاثیر عمیقی بر توده‌ها دارند . یک رهبر باید قبل از اتخاذ تصمیم به مدت طولانی و سخت فکر کند ، اما زمانی که این تصمیم اتخاذ می‌شود ، کنار آن بایستد . اگرچه ، اغلب رهبران تصمیمات خود را اتخاذ می‌کنند ، اما به شدت توصیه می‌شود که قبل از تصمیم‌گیری با سهامداران کلیدی مشورت کنید . به هر حال ، آن‌ها کسانی هستند که از تصمیمات شما بهره‌مند خواهند شد یا از آن‌ها رنج می‌برند .

  1. پاسخگویی :

هنگامی که به پاسخگویی می‌رسد ، باید از رویکردی که توسط آرنولد H مشخص شد ، پیروی کنید . او گفت : ” یک رهبر خوب بیشتر از سهم خود در مورد سرزنش و کم‌تر از سهم خود از اعتبار استفاده می‌کند ” و اطمینان حاصل کنید که هر یک از زیردستان شما مسئول آنچه که انجام می‌دهند پاسخگو باشد . اگر آن‌ها خوب عمل کنند، به آن‌ها ضربه بزنید ، اما اگر تقلا می‌کنند ، آن‌ها را وادار به تشخیص اشتباه خود و کار کردن با یکدیگر برای بهبود آن‌ها می‌کنند . نگه داشتن آن‌ها در قبال اقدامات آن‌ها احساس مسئولیت را در میان زیردستان خود ایجاد خواهد کرد و آن‌ها به طور جدی‌تر به این کار خواهند پرداخت .

  1. محول کردن و قدرت دادن:

شما نمی‌توانید همه کارها را انجام دهید ، درست است. برای یک رهبر مهم است که بر روی مسئولیت‌های کلیدی تمرکز کرده و بقیه را به دیگران واگذار کنید . منظورم این است که ، منظورم قدرت بخشیدن به زیردستان  و محول کردن وظایف به آن‌ها است . اگر به زیردستان خود ادامه دهید ، عدم اعتماد و مهم‌تر از آن این است که شما قادر نخواهید بود بر مسائل مهم تمرکز کنید ، همان طور که باید باشید . وظایف خود را به زیردستان خود محول کنید و ببینید آن‌ها چگونه عمل می‌کنند. تمام منابع و پشتیبانی لازم برای دستیابی به هدف را در اختیار آن‌ها قرار دهید و به آن‌ها شانس این را بدهید که مسیولیت را به عهده بگیرند .

  1. خلاقیت و نوآوری :

چه چیزی یک رهبر را از یک پیرو جدا می‌کند ؟ (استیو جابز )، بزرگ‌ترین اینده نگر زمان ما به این سوال پاسخ می‌دهد ، ” نوآوری بین یک رهبر و پیرو تمایز قایل می‌شود ” به منظور جلو رفتن در دنیای پرسرعت کنونی ، یک رهبر باید در همان زمان خلاق و نوآور باشد . تفکر خلاق و نوآوری مداوم چیزی است که باعث می‌شود شما و تیم تان از جمعیت خارج شوید . در مورد کادر فکر کنید تا ایده‌های منحصربفرد را مطرح کرده و آن ایده‌ها و اهداف را به واقعیت تبدیل کنید .

  1. همدلی :

آخرین اما قطعا ً نه ، همدلی است . رهبران باید همدلی با پیروان خود را ایجاد کنند . متاسفانه ، اغلب رهبران از سبک مستبدانه پیروی می‌کنند و به طور کلی همدلی را نادیده می‌گیرند . به همین دلیل ، آن‌ها در ارتباط نزدیک‌تر با پیروان خود شکست می‌خورند . درک مشکلات پیروان خود و احساس درد آن‌ها اولین گام برای تبدیل شدن به یک رهبر موثر است . حتی این کافی نیست تا زمانی که سخت کار کنید و افراد خود را با راه‌حل مناسب برای مشکلات خود فراهم کنید .

نتیجه‌گیری :

برای تبدیل شدن به یک رهبر خوب ، باید همه این ویژگی‌ها را داشته باشید اما اگر فاقد برخی از این ویژگی‌ها هستید ، پس ممکن است برای ایجاد علامت در دنیای رهبری تلاش کنید . باید سرمشق خوبی برای دیگران قرار دهید تا آن‌ها را دنبال کنید . این همان جایی است که تعهد ، اشتیاق ، همدلی ، صداقت و صداقت شما به نمایش در می‌آیند . مهارت‌های ارتباطی خوب و توانایی‌های تصمیم‌گیری نیز نقش حیاتی در موفقیت و شکست یک رهبر ایفا می‌کنند . در نهایت ، نوآوری و تفکر خلاق ، و نیز چشم‌انداز آینده ، چند ویژگی مهم هستند که یک رهبر را برجسته می‌کند .

درباره فریبرز دخانیان

حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید

نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
جدید تر کارکنان و اهمیت آنها در سازمانها
قدیمی تر 9 ویژگی یک رهبری موثر جهت کمک به اعضای تیم

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دوازده − چهار =

  • جدید
  • دیدگاه ها
قبلی بعدی
باور داشته باشیم :

مسیر موفقیت هر فرد کاملا انفرادی است ، به شرط استفاده از ابزارهای راهنمای موثر ، همراه شما هستیم .

دسترسی سریع
  • بلاگ
  • پرداخت
  • تماس با ما
  • علاقه مندی ها
  • درباره ما
  • فروشگاه
مجوزها
تمامی حقوق برای سایت دخانیان محفوظ می باشد | سایت ساز
keyboard_arrow_up