جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • آکادمی
    • #اصول و فنون مذاکره
      • انواع مذاکره
      • ویژگی های مذاکره
      • نحوه پیروزی در مذاکره
      • طبقه بندی مذاکرات
      • دلایل شکست مذاکرات
    • #بازاریابی و فروش
      • بازرگانی خارجی
      • انواع بازارها
      • مفاهیم بازاریابی
      • مدل های کاربردی
      • محاسبه سهم بازار
      • روش های قیمت گذاری
      • رابطه برند با استمرار سودآوری
      • استراتژی های بازاریابی
    • #تحقیقات بازاریابی
      • قبل از سرمایه گذاری
      • در حین سرمایه گذاری
      • بعد از ایجاد سهم بازار و برند سازی
    • #روش های تصمیم گیری
      • انواع تصمیمات در سازمان
      • روش های تصمیم گیری
      • فرآیند تصمیم گیری
      • مدل شبکه موثر برنامه ای در تصمیم گیری
    • #سیستم اطلاعات مدیریت(MIS)
      • تعریف و اهداف MIS
      • روان سازی تصمیم گیری سازمان
      • سازمان های هوشمند
      • مدیریت وقت و سود آوری
    • #مدیریت استراتژیک
      • انواع استراتژی ها
      • مدل های استراتژی BSC و SWOT
      • کاربرد استراتژی ها در تصمیم گیری
      • شناخت مفاهیم هرم اهداف سازمان
      • تجزیه و تحلیل Gap Analize
    • #مدیریت تغییر و مبانی سازمان
      • ابزارهای اصلی در تغییر سازمانی
      • اصول سازمان داری
        • دستورالعمل ها و آیین نامه ها
        • شرح شغل
        • شرح وظایف سازمان
        • قراردادها
      • انواع چارت های سازمان موثر
      • انواع سبک مدیریت
      • روش های ایجاد تغییر در سازمان
      • فواید تغییر در سازمان
      • فواید تفکر در سازمان
      • مدل برنامه ریزی در سازمان
    • #اصول مشتری مداری
      • تعریف مشتری
      • طبقه بندی مشتریان
      • محاسبه ارزش مشتریان
      • سنجش رضایت مشتری
      • تفاوت crm با بانک اطلاعاتی
      • باشگاه مشتریان اثر بخش
      • انتظارات مشتریان
  • دوره ها
    • دوره حضوری
    • دوره آنلاین
  • مولتی مدیا
    • #پادکست
    • #ویدئوها
  • کتاب
  • فروشگاه
  • زبان تخصصی
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • [دانشجویان]

ورود

2 × چهار =

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • phone 09151120465 (ارتباط مستقیم با شما)
  • email info@dokhanian.ir
perm_identity
سبد خرید 0
  • علاقه مندی ها
  • ارتقا عضویت
  • وضعیت اکانت ویژه
0
بازاریابی،استراتژی،تصمیم گیری|دخانیان
  • خانه
  • آکادمی
    • #اصول و فنون مذاکره
      • انواع مذاکره
      • ویژگی های مذاکره
      • نحوه پیروزی در مذاکره
      • طبقه بندی مذاکرات
      • دلایل شکست مذاکرات
    • #بازاریابی و فروش
      • بازرگانی خارجی
      • انواع بازارها
      • مفاهیم بازاریابی
      • مدل های کاربردی
      • محاسبه سهم بازار
      • روش های قیمت گذاری
      • رابطه برند با استمرار سودآوری
      • استراتژی های بازاریابی
    • #تحقیقات بازاریابی
      • قبل از سرمایه گذاری
      • در حین سرمایه گذاری
      • بعد از ایجاد سهم بازار و برند سازی
    • #روش های تصمیم گیری
      • انواع تصمیمات در سازمان
      • روش های تصمیم گیری
      • فرآیند تصمیم گیری
      • مدل شبکه موثر برنامه ای در تصمیم گیری
    • #سیستم اطلاعات مدیریت(MIS)
      • تعریف و اهداف MIS
      • روان سازی تصمیم گیری سازمان
      • سازمان های هوشمند
      • مدیریت وقت و سود آوری
    • #مدیریت استراتژیک
      • انواع استراتژی ها
      • مدل های استراتژی BSC و SWOT
      • کاربرد استراتژی ها در تصمیم گیری
      • شناخت مفاهیم هرم اهداف سازمان
      • تجزیه و تحلیل Gap Analize
    • #مدیریت تغییر و مبانی سازمان
      • ابزارهای اصلی در تغییر سازمانی
      • اصول سازمان داری
        • دستورالعمل ها و آیین نامه ها
        • شرح شغل
        • شرح وظایف سازمان
        • قراردادها
      • انواع چارت های سازمان موثر
      • انواع سبک مدیریت
      • روش های ایجاد تغییر در سازمان
      • فواید تغییر در سازمان
      • فواید تفکر در سازمان
      • مدل برنامه ریزی در سازمان
    • #اصول مشتری مداری
      • تعریف مشتری
      • طبقه بندی مشتریان
      • محاسبه ارزش مشتریان
      • سنجش رضایت مشتری
      • تفاوت crm با بانک اطلاعاتی
      • باشگاه مشتریان اثر بخش
      • انتظارات مشتریان
  • دوره ها
    • دوره حضوری
    • دوره آنلاین
  • مولتی مدیا
    • #پادکست
    • #ویدئوها
  • کتاب
  • فروشگاه
  • زبان تخصصی
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • [دانشجویان]
perm_identity ورود و ثبت نام

وبلاگ

بازاریابی،استراتژی،تصمیم گیری|دخانیان بلاگ #مدیریت تغییر و مبانی سازمان اصول سازمان داری کنترل در مدیریت چیست و چه فوایدی دارد؟

کنترل در مدیریت چیست و چه فوایدی دارد؟

access_time2019/05/17
perm_identity ارسال شده توسط فریبرز دخانیان
folder_open اصول سازمان داری
visibility 749 بازدید

کنترل چیست ?

کنترل چیست ? اهمیت کنترل آن فرآیند تضمین این است که فعالیت‌های واقعی با فعالیت‌های برنامه‌ریزی‌شده مطابقت دارند .

برنامه‌ریزی و کنترل بسیار مرتبط هستند .در واقع کنترل بیشتر از برنامه‌ریزی است .

کنترل به مدیران کمک می‌کند تا بر اثربخشی برنامه‌ریزی ، سازماندهی و هدایت فعالیت‌های خود نظارت داشته باشند .

در حقیقت ، کنترل تعیین می‌کند که چه کاری انجام می‌شود – یعنی ارزیابی عملکرد و در صورت نیاز ، اتخاذ اقدامات اصلاحی به گونه‌ای که عملکرد طبق برنامه اجرا می‌شود .

همچنین کنترل را می ‌توان به عنوان تشخیص و تصحیح تغییرات مهم در نتایج حاصله از فعالیت‌های برنامه‌ریزی‌شده مشاهده کرد .

اهمیت کنترل در مدیریت برنامه‌ریزی بدون کنترل بی‌فایده است .

بدون شک کنترل و کنترل نیز به مدیران کمک می‌کند تا تغییرات محیطی و تاثیرات این تغییرات در پیشرفت سازمان‌ها را کنترل کنند

مقابله با تغییرات هر سازمان مدرن باید با تغییرات در محیط سروکار داشته باشد .

محصولات و فن‌آوری‌های جدید پدیدار می‌شوند ، مقررات دولتی اغلب اصلاح یا اجرا می‌شوند و رقبا استراتژی‌های خود را تغییر می‌دهند .

تابع کنترل به مدیران کمک می‌کند تا به این تغییرات محیطی و در صورت لزوم واکنش نشان دهند .

ایجاد کیفیت بهتر

صنایع مدرن از مدیریت کیفیت جامع ( TQM ) پیروی می‌کنند که منجر به پیشرفت چشمگیر در کنترل شده‌است . تحت این فرآیند, عیوب فرآیند تشخیص داده می‌شوند و فرآیند از اشتباه پاک‌سازی می‌شود .

کارمندان برای بازرسی و بهبود کار خود اختیار دارند و این کار به تغییر نگرش و رویکردهای خود برای دستیابی به کنترل موثر کمک می‌کند .

مثال‌های بی شماری وجود دارند که در آن‌ها برنامه TQM به احیای کیفیت ، کاهش هزینه و افزایش تولید سازمان‌های بزرگ کمک کرده‌است که با تهدید بسته شدن به دلیل کیفیت پایین ، هزینه بالا و کاهش بهره‌وری مواجه شده‌اند .

ایجاد چرخه‌های سریع‌تر

کنترل به تسریع چرخه‌های دخیل در ایجاد و سپس تحویل محصولات و خدمات جدید به مشتریان کمک می‌کند .

سرعت در انطباق با دستورها مشتری ضروری است .

اما مدیران بازاریابی مدرن باید به خاطر داشته باشند که مشتریان امروزی ، نه تنها انتظار سرعت ، بلکه محصولات و خدمات سفارشی را دارند .

واضح است که موفق‌ترین شرکت‌ها سعی در شخصی کردن چیزها و متصل کردن آن‌ها به نیازهای فردی دارند . آن‌ها با موفقیت جایگاه مشتریان محدود را با مدل‌های خاص هدف قرار می‌دهند .

مرتبط : مدیریت به وسیله اهداف ( MBO ) چیست ? تعریف و توضیح

افزودن ارزش

سازمانی که تلاش می‌کند تا از طریق رقابت دوام بیاورد باید قادر به ” افزودن ارزش ” به محصولات یا خدمات باشد تا مشتریان آن‌ها را به آن‌هایی که توسط رقبای سازمان ارایه می‌شوند ترجیح دهند .

اغلب این مقدار اضافه‌شده به شکل کیفیت بالا – متوسط از طریق رونده‌ای کنترل دقیق بدست می‌آید .

تسهیل کار گروهی و کار گروهی

مدیریت مشارکتی مدرن ماهیت فرآیند کنترل را تغییر داده‌است . در سیستم سنتی ، مدیر هر دو استاندارد عملکرد و روش‌های دستیابی به آن‌ها را مشخص می‌کند .

تحت یک ایده جدید . سیستم مشارکتی ، مدیران با استانداردها ارتباط برقرار می‌کنند، اما پس از آن اجازه می‌دهند کارکنان چه به عنوان افراد و چه به عنوان تیم ، از خلاقیت خود برای تصمیم‌گیری درباره چگونگی حل مشکلات کاری خاص استفاده کنند .

سپس فرآیند کنترل ، به مدیر اجازه می‌دهد تا پیشرفت کارمندان را بدون مانع از خلاقیت یا مشارکت کارمندان کنترل کند .

کنترل به عنوان یک سیستم تغذیه

اکثر مدیران کنترل را از طریق بازخورد اطلاعات ، که انحراف از استانداردها را نشان می‌دهد و شروع به تغییر می‌کند ، کنترل می‌کنند .

به عبارت دیگر ، اطلاعات بازخورد به مقایسه عملکرد با استاندارد و شروع اقدام اصلاحی کمک می‌کند .

در کنترل ، مدیران عملکرد واقعی را اندازه‌گیری می‌کنند ، این سنجش را با استانداردها مقایسه می‌کنند و انحرافات را شناسایی و تحلیل می‌کنند .

اما بعد برای انجام اصلاحات لازم ، آن‌ها باید برنامه‌ای برای اقدام اصلاحی ایجاد کرده و این برنامه را به منظور رسیدن به عملکرد مورد نظر ، اجرا کنند .

روش‌های کنترل

مدیران از تعداد زیادی از ابزارها و تکنیک‌های کنترل موثر استفاده می‌کنند .بنابراین ،ما باید تکنیک‌های خاص برای مدیریت فرآیند کنترل را مورد بحث قرار دهیم .

اول ، درباره کنترل بودجه بحث و گفتگو خواهیم کرد. و سپس ما باید با دیگر روش‌ها و روش‌های کنترلی مقابله کنیم .

کنترل بودجه ایی:

بودجه‌بندی فرموله کردن برنامه‌ها برای یک دوره آینده معین در شرایط عددی است .

سازمان‌ها ممکن است بودجه واحدها ، بخش‌ها ، بخش‌ها ، یا کل سازمان را تعیین کنند . دوره زمانی معمول برای یک بودجه یک سال است و عموما ً در شرایط مالی بیان می‌شود .

بودجه ها  اساس بسیاری از سیستم‌های کنترل است .

زمینه لازم  را برای اندازه‌گیری عملکرد و تسهیل مقایسه بین بخش‌ها ، بین سطوح در سازمان ، و از یک دوره زمانی به دوره دیگر فراهم می‌کنند .

انواع بودجه ها  : اغلب سازمان‌ها از انواع مختلفی از بودجه استفاده می‌کنند :

(۱) مالی ;

(۲) عمل کردن و

(۳) بدون پول .

دستگاه‌های کنترل غیر بودجه‌بندی

موارد زیر برخی از دستگاه‌های کنترل هستند که به بودجه مرتبط نیستند .

حسابرسی عملیاتی / حسابرسی داخلی

این یک ارزیابی منظم و مستقل از حسابداری ، مالی و دیگر عملیات‌های یک شرکت توسط پرسنل حسابرسان داخلی است .

در ساده‌ترین شکل خود ، حسابرسی عملیاتی شامل حسابرسی حساب‌ها ، ارزیابی عملیات به طور کلی و سنجش نتایج واقعی در برابر نتایج برنامه‌ریزی‌شده می‌باشد .

بنابراین حسابرسان عملیاتی تضمین می‌کنند که حساب‌ها بدرستی منعکس‌کننده واقعیت ، رویه‌ها ، سیاست‌ها ، کیفیت مدیریت ، اثربخشی روش‌ها و مراحل دیگر عملیات‌ها هستند .

بودجه‌بندی نقطه عطف

با افزایش تعداد شرکت‌ها در سال‌های اخیر در کنترل مهندسی و توسعه ، بودجه‌بندی نقطه عطف یک پروژه را به قطعات قابل‌کنترل متصل می‌کند و سپس با دقت آن‌ها را دنبال می‌کند .

در این رویکرد برای کنترل ، ” نقاط عطف ” به عنوان بخش‌های قابل‌شناسایی تعریف می‌شوند . زمانی که یک بخش مشخص انجام می‌شود ، هزینه آن یا سایر نتایج را می‌توان تعیین کرد .

درباره فریبرز دخانیان

حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید

نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
جدید تر 14 تعریف از مفاهیم مدیریتی
قدیمی تر کارکنان و اهمیت آنها در سازمانها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

یازده − پنج =

  • جدید
  • دیدگاه ها
قبلی بعدی
باور داشته باشیم :

مسیر موفقیت هر فرد کاملا انفرادی است ، به شرط استفاده از ابزارهای راهنمای موثر ، همراه شما هستیم .

دسترسی سریع
  • بلاگ
  • پرداخت
  • تماس با ما
  • علاقه مندی ها
  • درباره ما
  • فروشگاه
مجوزها
تمامی حقوق برای سایت دخانیان محفوظ می باشد | سایت ساز
keyboard_arrow_up