پنج مفهوم مهم در بازاریابی

پنج مفهوم مهم بازاریابی :
با وجود این حقیقت که تجارت مدرن به سرعت در حال تغییر است و از ۱۰ ، ۲۰ ، یا ۵۰ سال پیش متفاوت است ، برخی مفاهیم بازاریابی نیز به همین شکل باقی ماندهاند.
بازاریابی توسط انجمن بازاریابی آمریکا به شرح زیر تعریف میشود :
" فعالیت ، مجموعهای از نهادها ، و فرایندهای ایجاد ، برقراری ارتباط ، ارائه ، و تبادل پیشنهادها که ارزشی برای مشتریان ، مشتریان ، شرکا ، و جامعه در سطح وسیع دارد ."
مفاهیم بازاریابی مربوط به فلسفه استفاده تجاری برای شناسایی و برآورده کردن نیازهای مشتریان خود ، سود بردن از مشتری و هم شرکت است . این فلسفه نمیتواند به سود هر کسبوکار منجر شود، در نتیجه کسب و کارهای متفاوت از مفاهیم بازاریابی متفاوت (فلسفه مدیریت بازاریابی ) استفاده میکنند .
مفهوم بازاریابی " پیشنهاد میکند که برای ارضای اهداف سازمانی ، یک سازمان باید نیازها و خواستههای مصرف کنندگان را پیشبینی کرده و این نیازها را موثرتر از رقبا برآورده کند . این مفهوم از کتاب " ثروت ملل " برگرفته شدهاست ، اما تا حدود ۲۰۰ سال بعد به طور گستردهای مورد استفاده قرار نمیگیرد .
مفاهیم بازاریابی و بازاریابی به طور مستقیم به هم مرتبط هستند .
با توجه به اهمیت نیازهای مشتری و نیاز به بازاریابی ، ما باید آنها را به درستی درک کنیم . آنها مدتها قبل تعریف شدهاند :
نیازها : چیزی ضروری برای مردم برای زندگی سالم ، پایدار و ایمن . وقتی که نیازها برآورده نمیشوند ، یک نتیجه معکوس روشن وجود دارد : یک اختلال عملکرد بد و یا مرگ . نیازها میتواند هدفمند و فیزیکی باشد ، مانند نیاز به غذا ، آب و سرپناه ؛ یا ذهنی و روانی ، مانند نیاز به یک خانواده یا گروه اجتماعی و نیاز به عزتنفس .
خواستهها : چیزی که مطلوب است ، آرزو و یا آرزو دارد . خواستهها برای بقای بنیادی ضروری نیستند و اغلب توسط فرهنگ شکل میگیرند .
تقاضاها : وقتی نیازها و خواستهها با توانایی پرداخت پشتیبانی میشوند ، آنها پتانسیل تبدیل شدن به خواستههای اقتصادی را دارند .
مفاهیم بازاریابی متعددی وجود دارد که توسط بازاریابان به عنوان یک مرجع در زمینه بازاریابی استفاده میشود . برخی از این مفاهیم بازاریابی تا به امروز وجود دارند ، در حالی که برخی دیگر منسوخ شدهاند و توسط سایر مفاهیم بازاریابی گرفته شدهاند .
پنج مفهوم بازاریابی عبارتند از:
- مفهوم تولید
- محصول
- مفهوم فروش
- مفهوم بازاریابی
- مفهوم بازاریابی اجتماعی
اکانت شما رایگان است ، در صورت تمایل برای دسترسی به ادامه این محتوا و عضویت در باشگاه مشتریان اکانت خود را ویژه نمایید . برای ارتقا اکانت کلیک کنید
درباره فریبرز دخانیان
حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید
نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
دیدگاهتان را بنویسید