نمونه قرارداد برای استقرار haccp- اموزش و اجرای

نمونه قرارداد جهت استقرار HACCP ( اجرا و آموزش )
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
قرارداد شناسایی و استخراج مشکلات اجرائی و ارائه خدمات آموزشی جهت
استقرار سیستم مدیریت ایمنی بر اساس الزامات HACCP این قرارداد فیمابین واحد صنعتی ……………………….. به نمایندگی واقع در استان …………….. شهرستان …………….. به نشانی کارخانه……………………….. ……………………….. که در این قرارداد کارفرما نامیده می شود از یک طرف و شرکت……………………….. به نمایندگی …………………… و نشانی……………………….. ……………………….. که از این پس طرف قرارداد نامیده به شرح ذیل منعقد می گردد. ماده 1ـ موضوع قراردادموضوع قرارداد عبارتست از ارائه خدمات آموزشی در جهت استقرار الزامات HACCP تا مرحله اخذ تائیدیه شرکت ناظر، و مراحل اجرایی آن به شرح زیرمی باشد : 1-1- شناخت وضع موجود واحد صنعتی براساس الزامات HACCP و تعیین مغایرتها و عدم تطابقهای احتمالی و ارائه گزارش آن به مجری طرح. 1-2- آموزش الزامات HACCP بر اساس مندرجات جدول پیوست شماره (2) این قرارداد. 1-3- تشکیل و توجیه اعضای کمیته راهبری HACCP و کمیته های فرعی مربوطه و تعیین مسئولیتهای ایشان. 1-4- همکاری و مشارکت طرف قرارداد با کارشناسان واحد صنعتی در زمینه مستندسازی فرآیندها و روشهای اجرایی (Procedures) برای عناصر مشروحه زیر : – تهیه طرح HACCP (شناسایی خطرها – مشخص کردن نقطه کنترل بحرانی- تعیین حدود بحرانی – برقراری سیستم پایش – انجام اقدامات اصلاحی – تایید کارایی سیستم) – کنترل مدارک و سوابق – کنترل تجهیزات بازرسی و آزمون – کنترل خرید و ارزیابی پیمانکاران فرعی – کنترل محصول نامنطبق – ردیابی و شناسایی و فراخوانی محصول – آموزش – ممیزی سیستم کیفیت – نگهداری و تعمیرات – رضایت و شکایات مشتری 1-5- همکاری و مشارکت طرف قرارداد با کارشناسان واحد صنعتی در زمینه تهیه و تدوین دستورالعملهای کاری (Work-instructions) و کنترل GMP، GHP و C&D بر اساس استاندارد Alinorm 97/13A و ضمائم مربوطه آن. 1-6- تهیه نظام نامه (Safety Manual) شامل : 1-6-1-تدوین خط مشی ایمنی (Safety Policy) واحد صنعتی 1-6-2-تعیین مسئولیتها، اختیارات و ارتباطات کاری کارکنان مؤثر بر نظام HACCP و نیز همکاری در تعیین و انتخاب نماینده مدیریت، ممیزان داخلی و تعیین جایگاه آنها در چارت سازمانی (در صورت نیاز) 1-6-3- تصویب نظام نامه براساس عناصر الزامات HACCP 1-7- همکاری و مشارکت طرف قرارداد با کارشناسان واحد صنعتی در زمینه استقرار نظام ممیزی داخلی 1-8- انجام دو نوبت پیش ممیزی (Pre-Audit) توسط طرف قرارداد و ممیزان داخلی واحد صنعتی بر روی سیستم HACCP و شناسایی مغایرتها و عدم تطابقهای احتمالی 1-9- حضور در مرحله ممیزی نهایی (Final-Audit) که توسط شرکت ناظر انجام خواهد شد و طرف قرارداد همکاری لازم را در این زمینه با واحد صنعتی به منظور اخذ تائیدیه شرکت ناظر خواهد داشت . ماده 2ـ وظایف و تعهدات طرف قراردادوظایف و تعهدات طرف قرارداد به شرح زیر می باشد : 2-1- طرف قرارداد باید تعهدات مربوط به این قرارداد را با به کاربردن روشها و اصول متداول فنی و آموزشی به انجام برساند و کارشناسانی که جهت اجرای مفاد این قرارداد به خدمت می گیرد را از بین افراد واجد شرایط تخصصی و اخلاقی انتخاب نماید. 2-2- طرف قرارداد با علم و اطلاع از شرایط کار و محل کارفرما و موضوع قرارداد، قرارداد را امضاء نموده و بعداً نمی تواند به هیچ عنوان به بهانه عدم اطلاع معترض شود. 2-3- طرف قرارداد میبایستی کلیه اطلاعات و اسناد مربوط به کارفرما را محرمانه تلقی نموده و از انتقال آن به غیر خودداری نماید. 2-4- طرف قرارداد باید در جلساتی که با هماهنگی طرفین تعیین میگردد، حضور یابد. 2-5- طرف قرارداد متعهد می گردد حداکثر دو هفته پس از امضاء قرارداد، برنامه زمانبندی (گانت چارت) پروژه را تهیه نموده و به کارفرما ارایه نماید. همچنین موظف است گانت چارت پروژه را بصورت ماهانه به روز کرده و برای کارفرما ارسال نماید. 2-6- طرف قرارداد موظف است حداکثر یک ماه پس از امضاء قرارداد، گزارش شناخت خود از وضعیت موجود به کارفرما جهت تایید ارائه نماید. ماده 3- وظایف و تعهدات کارفرماکارفرما در موضوع قرارداد متعهد و موظف به انجام اقدامات زیر است : 3-1- معرفی یک فرد واجد شرایط به عنوان نماینده مدیریت در نظام HACCP با اختیارات لازم و کافی و حضور فعال ایشان در کلیه دورههای آموزشی، کارگاهی و انجام تکالیف و وظایف مربوطه . 3-2- همکاری و مشارکت در تدوین برنامه زمان بندی برای برنامه ریزی و اجرای آموزشهای مورد نیاز و انجام فعالیتهای تعیین شده از جانب طرف قرارداد مطابق برنامه های مذکور. 3-3- همکاری و مشارکت در رفع مغایرتهای تعیین شده مطابق گزارشات ارسالی از سوی طرف قرارداد. 3-4- تامین امکانات، منابع و ارائه اطلاعات و آمـار غیر محرمانه لازم جهت طراحی و استقرار سیستم اندازه گیری عملکرد . 3-5- هزینه های ایاب و ذهاب و اقامت کارشناسان طرف قرارداد بعهده کارفرما می باشد. 3-6-کارفرما تعهد می نماید افرادی را که برای آموزش تعیین می شوند جهت آموزش، توجیه و پیاده سازی در اختیار طرف قرارداد، قرار دهد.3-7- تامین هزینههای مربوط به ایجاد زیرساختهای لازم جهت تطابق با اصول GMP,GHP بر اساس استاندارد Alinorm 97/13A و ضمائم مربوطه بر عهده کارفرما میباشد. 3-8- رعایت مقررات قانونی و ایمنی مطابق اصول HACCP و قوانین دولتی و مراجع ذیربط قانونی در این خصوص بر عهده کارفرما میباشد. ماده 4- مدت زمان انجام قرارداد4-1- مدت ارائه خدمات آموزشی برای انجام موضوع قرارداد از زمان مبادله قرارداد، به مدت 6 ماه شمسی خواهد بود که جزئیات آن به شرح پیوست شماره یک می باشد. تبصره 1- به ازای هر هفته تاخیر غیر مجاز طرف قرارداد در اجرای موضوع قرارداد که مورد تائید شرکت ناظر نیز باشد ، 3% از کل مبلغ قرارداد کسر خواهد شد. تبصره 2- در صورتی که کارفرما نسبت به پرداخت حق الزحمه (مندرج در ماده 6) در موعد مقرر اقدام ننماید، طرف قرارداد می تواند با هماهنگی شرکت ناظر، تا پرداخت مربوطه موضوع قرارداد را متوقف کرده و زمان فوق شامل تبصره 1 بند 4-1 نخواهدشد. تبصره 3 – درصورتی که تاخیر ذکر شده در تبصره 2 بند 4-1 بیش از حد مجاز باشد و زمانبندی ارائه شده در بند 4-1، جهت انجام موضوع قرارداد را تحت تاثیر قرار دهد به گونه ای که امکان انجام موضوع قرارداد در زمان باقی مانده جهت طرف قرارداد میسر نباشد، طرف قرارداد می تواند پس از تائید شرکت ناظر درخواست فسخ قرارداد را نماید، و کارفرما موظف است هزینه کلیه خدمات انجام شده از سوی طرف قرارداد تا تاریخ فسخ را ظرف یک ماه از تاریخ فسخ به طرف قرارداد پرداخت نماید. ماده 5- مبلغ قرارداد5-1- مبلغ این قرارداد ———— ریال است که شامل —% هزینه انجام موضوع قرارداد می باشد و — % مابقی بر اساس قرارداد جداگانه ای با مجری طرح توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران پرداخت خواهد شد. ماده 6- نحوه پرداختنحوه پرداخت حق الزحمه این قرارداد به شرح زیر می باشد : 6-1- مبلغ ………………. ریال (10% مبلغ قرارداد) بعنوان پیش پرداخت. 6-2- مبلغ ………………. ریال (20% مبلغ قرارداد) پس از انجام مراحل 1 لغایت 2 پیوست شماره یک و تایید کارفرما 6-3- مبلغ ……………….ریال (30% مبلغ قرارداد) پس از انجام مراحل 3 لغایت 5 پیوست شماره یک و تایید کارفرما 6-4- مبلغ ……………….ریال (40% مبلغ قرارداد) پس از انجام مراحل 6 لغایت 9 پیوست شماره یک و ارزیابی و تائید شرکت ناظر
ماده 7- فسخ قرارداد : این قرارداد قبل از انقضاء مدت یا خاتمه آن در شرایط زیر قابل فسخ می باشد: 7-1- کارفرما میتواند با موافقت مجری طرح و طرف قرارداد با اخطار قبلی یک ماهه نسبت به فسخ قرارداد اقدام نماید. در این صورت هزینه کلیه خدمات انجام شده از سوی طرف قرارداد تا تاریخ فسخ، ظرف یک ماه از تاریخ فسخ توسط کارفرما به ایشان پرداخت خواهد شد. 7-2- طرف قرارداد می تواند با موافقت مجری طرح و کارفرما و اعلام وقت قبلی یک ماهه نسبت به فسخ قرارداد اقدام نماید، در این صورت کلیه حق الزحمه های دریافت شده می بایستی به حساب کارفرما و مجری طرح واریز شود. ماده 8- هیئت حل اختلاف8-1- کلیه اختلافاتی که ممکن است در اثر اجرای این قرارداد با تفسیر مندرجات آن بین طرفین قرارداد رخ دهد و نتوان آنها را از طریق مذاکره حل و فصل نمود ، در هیئتی سه نفره مرکب از نماینده کارفرما، طرف قرارداد و مجری طرح در سازمان گسترش و نوسازی ایران مطرح و رای این هیئت لازم الاجرا خواهد بود . ماده 9- نسخ قرارداد :9-1- این قرارداد در سه نسخه مشتمل بر 9 ماده ، 33 بند ، 3 تبصره و 2 جدول پیوست تنظیم شده و از هر نظر تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است و کلیه نسخ آن اعتبار یکسان دارد.
کارفرما طرف قراردادشرکت ………………………….. شرکت………………………….. پیوست شماره 1- مراحل اجرائی پروژه استقرار الزامات HACCP
پیوست شماره 2- برنامه آموزش های موردنیاز برای استقرار الزامات HACCP
منبع : سازمان نوسازی و گسترش صنایع ایران
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||

درباره فریبرز دخانیان
حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید
نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
دیدگاهتان را بنویسید