جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • آکادمی
    • #اصول و فنون مذاکره
      • انواع مذاکره
      • ویژگی های مذاکره
      • نحوه پیروزی در مذاکره
      • طبقه بندی مذاکرات
      • دلایل شکست مذاکرات
    • #بازاریابی و فروش
      • بازرگانی خارجی
      • انواع بازارها
      • مفاهیم بازاریابی
      • مدل های کاربردی
      • محاسبه سهم بازار
      • روش های قیمت گذاری
      • رابطه برند با استمرار سودآوری
      • استراتژی های بازاریابی
    • #تحقیقات بازاریابی
      • قبل از سرمایه گذاری
      • در حین سرمایه گذاری
      • بعد از ایجاد سهم بازار و برند سازی
    • #روش های تصمیم گیری
      • انواع تصمیمات در سازمان
      • روش های تصمیم گیری
      • فرآیند تصمیم گیری
      • مدل شبکه موثر برنامه ای در تصمیم گیری
    • #سیستم اطلاعات مدیریت(MIS)
      • تعریف و اهداف MIS
      • روان سازی تصمیم گیری سازمان
      • سازمان های هوشمند
      • مدیریت وقت و سود آوری
    • #مدیریت استراتژیک
      • انواع استراتژی ها
      • مدل های استراتژی BSC و SWOT
      • کاربرد استراتژی ها در تصمیم گیری
      • شناخت مفاهیم هرم اهداف سازمان
      • تجزیه و تحلیل Gap Analize
    • #مدیریت تغییر و مبانی سازمان
      • ابزارهای اصلی در تغییر سازمانی
      • اصول سازمان داری
        • دستورالعمل ها و آیین نامه ها
        • شرح شغل
        • شرح وظایف سازمان
        • قراردادها
      • انواع چارت های سازمان موثر
      • انواع سبک مدیریت
      • روش های ایجاد تغییر در سازمان
      • فواید تغییر در سازمان
      • فواید تفکر در سازمان
      • مدل برنامه ریزی در سازمان
    • #اصول مشتری مداری
      • تعریف مشتری
      • طبقه بندی مشتریان
      • محاسبه ارزش مشتریان
      • سنجش رضایت مشتری
      • تفاوت crm با بانک اطلاعاتی
      • باشگاه مشتریان اثر بخش
      • انتظارات مشتریان
  • دوره ها
    • دوره حضوری
    • دوره آنلاین
  • مولتی مدیا
    • #پادکست
    • #ویدئوها
  • کتاب
  • فروشگاه
  • زبان تخصصی
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • [دانشجویان]

ورود

چهارده + پنج =

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • phone 09151120465 (ارتباط مستقیم با شما)
  • email info@dokhanian.ir
perm_identity
سبد خرید 0
  • علاقه مندی ها
  • ارتقا عضویت
  • وضعیت اکانت ویژه
0
بازاریابی،استراتژی،تصمیم گیری|دخانیان
  • خانه
  • آکادمی
    • #اصول و فنون مذاکره
      • انواع مذاکره
      • ویژگی های مذاکره
      • نحوه پیروزی در مذاکره
      • طبقه بندی مذاکرات
      • دلایل شکست مذاکرات
    • #بازاریابی و فروش
      • بازرگانی خارجی
      • انواع بازارها
      • مفاهیم بازاریابی
      • مدل های کاربردی
      • محاسبه سهم بازار
      • روش های قیمت گذاری
      • رابطه برند با استمرار سودآوری
      • استراتژی های بازاریابی
    • #تحقیقات بازاریابی
      • قبل از سرمایه گذاری
      • در حین سرمایه گذاری
      • بعد از ایجاد سهم بازار و برند سازی
    • #روش های تصمیم گیری
      • انواع تصمیمات در سازمان
      • روش های تصمیم گیری
      • فرآیند تصمیم گیری
      • مدل شبکه موثر برنامه ای در تصمیم گیری
    • #سیستم اطلاعات مدیریت(MIS)
      • تعریف و اهداف MIS
      • روان سازی تصمیم گیری سازمان
      • سازمان های هوشمند
      • مدیریت وقت و سود آوری
    • #مدیریت استراتژیک
      • انواع استراتژی ها
      • مدل های استراتژی BSC و SWOT
      • کاربرد استراتژی ها در تصمیم گیری
      • شناخت مفاهیم هرم اهداف سازمان
      • تجزیه و تحلیل Gap Analize
    • #مدیریت تغییر و مبانی سازمان
      • ابزارهای اصلی در تغییر سازمانی
      • اصول سازمان داری
        • دستورالعمل ها و آیین نامه ها
        • شرح شغل
        • شرح وظایف سازمان
        • قراردادها
      • انواع چارت های سازمان موثر
      • انواع سبک مدیریت
      • روش های ایجاد تغییر در سازمان
      • فواید تغییر در سازمان
      • فواید تفکر در سازمان
      • مدل برنامه ریزی در سازمان
    • #اصول مشتری مداری
      • تعریف مشتری
      • طبقه بندی مشتریان
      • محاسبه ارزش مشتریان
      • سنجش رضایت مشتری
      • تفاوت crm با بانک اطلاعاتی
      • باشگاه مشتریان اثر بخش
      • انتظارات مشتریان
  • دوره ها
    • دوره حضوری
    • دوره آنلاین
  • مولتی مدیا
    • #پادکست
    • #ویدئوها
  • کتاب
  • فروشگاه
  • زبان تخصصی
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • [دانشجویان]
perm_identity ورود و ثبت نام

وبلاگ

بازاریابی،استراتژی،تصمیم گیری|دخانیان بلاگ #مدیریت تغییر و مبانی سازمان اصول سازمان داری قراردادها نمونه قرارداد بای بک buy back

نمونه قرارداد بای بک buy back

access_time۱۳۹۸/۰۲/۰۲
perm_identity ارسال شده توسط فریبرز دخانیان
folder_open قراردادها
visibility 773 بازدید

 

 

قرارداد بای‌بک

 

قرارداد بای‌بک یعنی : اینکه فروشنده اول ( شخص سرمایه گذار ) یا مواد خام (اولیه ) و یا تسهیلات در اختیار خریدار اول قرار می‌دهد و سپس کالای تولید شده را شخص فروشنده  اول از خریدار اول خریداری می‌نماید و یا با اجازه شخص فروشنده اول ، خریدار اول می‌تواند به دیگران بفروشد که در صورت فروش به فروشنده اول ، خریدار اول به عنوان فروشنده دوم و فروشنده دوم به عنوان خریدار دوم محسوب می‌گردد .

بین:

«الف» …………………. 1

ساکن کشور « الف» ، شهر « الف » ، خیابان «الف » ، شماره یک ( از این به بعد «الف » نامیده خواهد شد ) . و

«ب» …………………. 1

ساکن کشور«ب» شهر« ب» ، خیابان«ب » ، شماره یک ( از این به بعد «ب » نامیده خواهد شد).

از آنجا که : طبق قرارداد اولیه مورخ ………………19 ( از این به بعد قرارداد اولیه نامیده می‌شود)/2 و قرارداد ارائه کمک فنی مورخ ……………19 ( از این به بعد « قرارداد ارائه کمک فنی » نامیده می‌شود ) /«الف » ، طبق شرایط و ضوابط مقرر در قرارداد اولیه / و قرارداد ارائه کمک فنی / ماشین‌آلات / و / تجهیزات / و / حق اختراع / و / دانش فنی / و/ کمک فنی / مشخص شده در آن را ( که از این به بعد تجهیزات / تکنولوژی نامیده میشود ) برای ساخت ……………………(از این به بعد محصولات نامیده می‌شود) در کشور «ب» ، به «ب» فروخته و «ب» آنرا از «الف»  خریداری کرده است . به عنوان معامله بایبک و تحت شرایط و ضوابط مقرر در این قرارداد  ، «ب» موافقت می‌نماید محصولات مشخص شده در آن را به «الف» فروخته و «الف» نیز موافقت می‌نماید آنها را از «ب» خریداری نماید . بنابر این هم‌اکنون طرف‌های این قرارداد به شرح زیر موافقت می‌کند :

ماده 1 – تعهد بای بک

1-1- بدین وسیله «الف» موافقت می‌نماید طبق شرایط و ضوابط مقرر در این قرارداد ، محصولاتی را که«ب» با استفاده از تجهیزات /  تکنولوژی خریداری شده از «الف» ساخته است از وی خریداری نماید ( یا موجبات خرید آنها را فراهم نماید ) 1-2- بدین وسیله «ب» موافقت می‌نماید طبق شرایط و ضوابط مقرر در این قرارداد ، این محصولات را به «الف» ( یا واگذارشونده وی (به نحوی که در ماده 6 زیر تعریف شده )) بفروشد و خرید «الف) از این محصولات را در چارچوب این قرارداد به عنوان بای‌بک بپذیرد .

ماده 2- محصولات

2-1- طرف‌ها ، مطابق با مقررات ماده 10 ذیل در مورد نوع محصولاتی که تحت این قرارداد خرید و فروش می‌شود توافق می‌کنند . 2-2- بدین وسیله «ب» تضمین می‌کند که محصولات از نوع مورد توافق ، در زمان تعیین شده در ماده 10 این قرارداد موجود باشد .

ماده 3- تطابق محصولات

3-1- محصولاتی که قرارداست تحویل داده شوند با کیفیت و مشخصات مورد توافق در قرارداد اولیه تطابق خواهد داشت و باید مقدار و نوع آن با آنچه که قراردادهای خرید جداگانه ( که از این به بعد قرارداد (قراردادهای ) مکمل نامیده خواهد شد  ) لازم می‌داند و در چارچوب این قرارداد بین ب/ یا واگذار شونده وی (به نحوی که در ماده 6 ذیل تعریف شده ) / در مقام فروشنده محصولات ( که از این به بعد فروشنده مکمل نامیده می‌شود ) و «الف»/ یا واگذار شونده وی ( به نحوی که در ماده 6 ذیل تعریف شده ) / در مقام خریدار محصولات ( که از این به بعد خریدار مکمل نامیده می‌شود) منعقد خواهد شد ، مطابق باشد . 

3-2- محصولات باید به نحوی که قرارداادد مکمل مربوطه لازم می‌داند نگهداری یا بسته‌بندی شود .

ماده 4- کل ارزش تعهد بای‌بک

4-1- در طول دوره این قرارداد «الف» محصولاتی را به ارزش زیر از «ب» خواهد خرید

(الف) 3……………… 4

(ب) حدافل …………… درصد (………%) از کل قیمت ……………  5

قرارداد اولیه به نحو مقرر در ماده X قرارداد / به علاوه حداقل …………درصد (…………%) از کل قیمت کمک فنی مذکور در سیاهه ، مطابق با ماده X قرارداد کمک فنی . 4-2- ارزش هر یک از قراردادهای مکمل که از بابت تعهد بای‌بک «الف» طبق این قرارداد به اجرا در خواهند آمد برابر با ارزش ………………… 5 قرارداد مکمل مربوطه خواهد بود .  4-3- چنانچه ارزش هر یک از قراردادهای مکمل به ارزی سوای آنچه تعهد بای بک «الف» بر حسب  آن  فوقاً  تعیین  گردیده د ر سیاهه ها درج شده باشد ، نرخ ارزی  که  بانک  مرکزی

…………… 6 در تاریخ صدور سیاهه مربوط به قرارداد مکمل اعلام می‌کند در قبال تعهد «الف» به کار خواهد رفت.

ماده 5- قیمت محصولات

5-1-(الف) قیمت محصولات که طبق این قرارداد پیشنهاد شده برابر خواهد بود با / (الف – 1) 7 قیمتی که عموماً در زمان انعقاد قرارداد مکمل مربوطه ، طبق شرایط مشابه در تجارت مربوطه ، برای چنین محصولاتی اخذ می‌گردد .  (الف – 2) ارزش عادله / متوسط / محصولات در محدوده جغرافیایی ( به نحوی که در بند 7-1 زیر مشخص شده ) تحت شرایط رقابتی تحویل و پرداخت .  (الف – 3 ) قیمت محصولات رقیب ، با مشخصات و استانداردهای کیفی اساساً مشابه با محصولات مزبور ، در محدوده جغرافیایی ( به نحوی که در بند 7-1 مشخص شده ) تحت شرایط رقابتی تحویل و پرداخت . (الف – 4 ) مظنه محصول در بورس ………………9 در تاریخ انعقاد قرارداد مربوطه . 5-1-(ب) قیمت محصولات مورد به مورد به وسیله فروشنده مکمل و خریدار مکمل محصولات ، مورد توافق قرار خواهد گرفت .  5-1-(ج) به «الف»/ و واگذار شونده‌ (واگذارشوندگان ) وی / در محدوده جغرافیایی در خصوص محصولات ، شرایطی مشتری ممتازه اعطا می‌گردد . 5-2- قیمت محصولات بر حسب …………… 10 اعلام و پرداخت خواهد شد.

ماده 6 – واگذاری

6-1-(الف) «الف» / بدون موافقت صریح و کتبی «ب» 11 / مجاز به واگذاری کلی یا جزئی تعهد بای‌بک خود به شخص دیگری نیست . چنین موافقتی بدون دلیل موجه قابل مضایقه نیست . 6-1-(ب) «الف» می‌تواند تمام یا بخشی از تعهد بای‌بک خود تحت این قرارداد را به شخص ثالثی منتقل نماید . 6-2- در صورتی که «الف» (که از این به بعد واگذار کننده نامیده می‌شود ) هر بخش از تعهد بای‌بک خود تحت این قرارداد را به شخص ثالثی( که از این به بعد واگذار شونده نامیده می شود) واگذار نماید / (الف) تمامی حقوق و تعهدات واگذار کننده تحت این قرارداد در خصوص بخش واگذار شده ، هنگام لازم‌الاجرا شدن قرارداد واگذاری بین واگذار شونده و واگذارکننده خاتمه می‌پذیرد و حقوق و تعهدات مرتبط به واگذارشونده انتقال می‌باد ، مشروط بر آنکه در همان موافق‌نامه ، واگذارشونده تمامی تعهدات واگذارکننده در خصوص بخش واگذارشده را که در این قرارداد مورد توافق قرار گرفته بپذیرد . (ب) واگذارکننده با واگذارشونده / مشترکاً / مشترکاً و منفرداً / مسئول اجرای تمامی تعهدات مورد توافق در این قرارداد خواهند بود . 6-3- «الف» موافقت می‌نماید در موافقت‌نامه خود با هر واگذارشونده ، موادی مقتضی بگنجاند که بدان وسیله واگذارشونده به موجب این قرارداد خود را نسبت به بخ واگذارشده تعهد بای‌بک متعهد بداند ، به نحوی که گویی این قرارداد را در اصل واگذارشونده امضاء کرده است . در قبال تعهد مذکور ، «ب» موافقت می‌نماید که به این قرارداد در مقابل واگذارشونده مربوطه ، در خصوص بخش واگذار شده تعهد بای‌بک متعهد باشد ، به نحوی که گویی این قرارداد در اصل با واگذارشونده امضاء شده است . 6-4- در صورتی که هر طرف ، بخشی از تعهدات بای‌بک خود تحت این قرارداد را به یک واگذارشونده انتقال دهد ، باید طرف دیگر را از این واگذاری مطلع نماید . اگر طرف دیگر در زمان معقولی بعد از واگذاری ، این اطلاعیه را دریافت نکند ، آن طرف مسئول خساراتی خواهد بود که از عدم دریافت اطلاعیه وارد می‌گردد .

ماده 7 – فروش محصولات

7-1- «الف» / یا واگذارشونده (واگذارشونده‌گان ) وی / حق فروش محصولات در محدوده جغرافیایی توافق شده در بند 7-2 ( از این به بعد محدوده جغرافیایی نامیده می‌شود) را خواهد داشت . 7-2-(الف) محدوده جغرافیایی می‌تواند تمامی کشورهای جهان را در بر گیرد .  7-2-(ب) محدوده جغرافیایی ، کشورهایی را که در ضمیمه (    ) آمده‌اند در خصوص هر یک از محصولات یا گروه محصولات ذکر شده در آن ، شامل خواهد شد . (ج) «کشور الف »  7-3- محصولات نباید بدون توافق کتبی طب» خارج از محدوده جغرافیایی فروخته شود . 12  7-4- بدین وسیله طرف‌ها ، توافق می‌کنند که محدودیت‌های مذکور در بندهای (7-2) و (7-3) به عنوان تعهداتی از جانب  «الف» / یا واگذارشونده  / مبنی بر خودداری از ارائه فعالانه محصولات در بازاری خارج از قلمرو تعبیر خواهد شد. 12و13

ماده 8- ارجاع  : در هر قرارداد مکملی که از سوی یک طرف یا واگذارشونده وی / مطابق با شرایط این قرارداد  منعقد گردد باید صراحتاً به این قرارداد ارجاع داده شده و ذکر گردد که قرارداد مکمل مذکور جهت اجرای این قرارداد تنظیم شده است . طرف‌ها موافقت می‌نمایند در موافقت‌نامه های خود با هر واگذارشونده‌ای مواد مقتضی دایر بر این امر را بگنجانند .

ماده 9- شرایط تحویل : در صورتی که در قراردادهای مکمل جداگانه خلاف آن مورد توافق قرارنگرفته باشد ، شرایط تحویل محصولات به صورت …………… 5 خواهد بود .

ماده 10- جدول زمان‌بندی برای اجرا

10-1- «ب»تحویل محصولات را …………… / روز / ماه / بعد از اتمام آزمایش عملکرد و پذیرش تجهیزات / تکنولوژی تحت قرارداد اولیه / و قرارداد کمک فنی آغاز خواهد کرد . 10-2- در حال حاضر تخمین زده می‌شود که تعهد بای‌بک مورد توافق در ماده 4 فوق‌الذکر بر طبق جدول زمانی زیر اجرا خواهد شد :

   سال             ارزش

…………19     ……………

…………19     ……………

10-3- مقادیر واقعی و انواع محصولاتی که باید تحویل داده شود در قراردادهای مکمل جداگانه که انعقاد آنها نباید بیش از ………… روز / ماه قبل از آغاز هر سال / فصل / ماه ، با توجه به سال / فصل / ماه مذکور به طول انجامد مورد مذاکره و توافق قرار خواهد گرفت . 10-4- به هنگام توافق در مورد مقادیر واقعی و انواع محصولات ، باقی مانده تعهد بای‌بک «الف» به محصولات / و / شرایط حاکم بر بازار در محدوده جغرافیایی برا ی انواع مختلف محصولات در نظر گرفته خواهد شد . مع هذا توافق می‌شود تا زمانی که کل تعهد بای‌بک به انجام نرسیده است ارزش محصولاتی را که در هر سال تقویمی «ب» می‌فروشد و «الف» خریداری می‌نماید حداقل ………/ و حداکثر ………/ باشد . 10-5-لازم است قراردادهای مکمل مناسبی که کل تعهد بای‌بک به نحو توافق شده در بند( 4-1) را در بر گیرد ، تا تاریخ ………19 منعقد گردد .

ماده 11- عدم تطابق

11-1- «الف» باید محصولات نحویل گرفته را در کوتاه‌ترین مدتی که در اوضاع و احوال مربوط عملی است مورد بررسی قرار دهد . 11-2- اگر «الف» ماهیت عدم تطابق محصولات را از طریق اطلاعیه‌ای ظرف …… 14 بعد از کشف ، یا بعد از زمانی که می‌بایست کشف می‌کرد برای «ب» مشخص نسازد حق توسل به عدم تطابق محصولات را از دست خواهد داد . 11-3- دیگر حقوق و تعهدات طرفات در خصوص عدم تطابق محصولات طبق شقوق زیر تنظیم می‌گردد : (الف) مقررات قانون حاکم بر قرارداد   (ب) مفاد «شرایط ضمانت» که به شکل ضمینه (     ) ‌به این قرارداد منضم گردیده و همچنین مقررات قانون حاکم بر این قرارداد .

ماده 12- پرداخت

12-1- بهای محصولات به ارزی که در بند( 5-2 ) مورد توافق قرار گرفته و به روشی که ذیلاً در بند 12-2 ذکر گردیده پرداخت خواهد شد . 12-2- بهای هر قسمت از محصولات که تحویل گردد در مفابل اسناد اصلی که ذیلاً در بند 12-3 نامبرده شده ، پرداخت خواهد شد . /  (الف) از طریق حواله مستقیم بانکی به حساب بانکی فروشنده مکمل محصولات مربوطه ، در کشور «ب» . (ب) از طریق اعتبارنامه برگشت ناپذیر قابل انتقالی که ترانسشیپمنت و هم به دفعات را مجاز دارد و مبلغ آن برابر با قرارداد مکمل مربوط بدان بوده و حداکثر تا …… روز پس از امضای قرارداد مذکور به نفع فروشنده مکمل مربوطه گشایش یابد و بانکی در کشور «ب» که فروشنده مکمل آن را انتخاب کرده است اعتبار نامه فوق الذکر را تایید کرده باشد ، چنین اعتبارنامه‌ای تا مدت….….روز / هفته / ماه پس از تاریخ توافق شده برای تحویل محصولات مربوطه معتبر خواهد بود . 12-3- بهای محصولات / مبلغ اعتبار نامه/ در مقابل اسناد زیر قابل پرداخت خواهد بود :

– ………………                                 – ………………                                 – ………………

12-4- خریدار مکمل تمامی هزینه‌های تبدیل ارز و هزینه‌های بانکی و همچنین هر نوع هزینه‌های دیگر / شامل هزینه‌های تایید اعتبار نامه – به استثناء هزینه های بانک کشور «ب»- جهت انتقال وجوه به حساب فروشنده مکمل را به عهده می‌گیرد .

ماده 13- نظارت بر اجرا

13-1- هم «الف» و هم «ب» باید تمامی قراردادهای مکملی را که در چارچوب این قرارداد منعقد می‌گردددر دفتری ثبت نمایند . هر کدام از این موارد ثبت ( که از این به بعد «حساب ناظر » نامیده می‌شود ) به شکلی خواهد بود که در ضمیمه (    ) این قرارداد مذکور است .  13-2- حساب‌های ناظری که «الف» و «ب» نگهداری می‌نماید می‌بایست از طریق مبادله نامه‌هایی در فواصل سه ماهه در طول اعتبار این قرارداد که نخستین آن دیرتر از ………… / …………19 نخواهد بود مقایسه شده و مورد توافق قرار گیرد .   13-3- «الف» و «ب» بدین وسیله موافقت می‌نمایند حسابهای ناظری که مطابق با بند (13-2) مقایسه شده و مورد توافق قرار گرفته اند ، مدرک نهایی و قطعی اجرای تعهداتشان تحت این قرارداد باشند .

ماده 14- مسئولیت

14-1- در صورتی که تعهد بای‌بک «الف» که در این قرارداد مورد توافق قرار گرفته ، به طور کامل در تاریخی که در بند 2 (10-5) ذکر شده ایفا نگردد ، «الف» باید بر اساس تقاضای کتبی «ب» خسارت نقدی و توافق شده‌ای معادل ………… درصد ( …%) از ارزش محصولاتی که طبق بند (4-1) هنوز می‌بایست خریداری گردند ، از بابت عدم انجام تعهد به «ب» بپردازد . 14-2- علی‌رغم مقررات بند 14-1 چنانچه عدم ایفای تعهد بایبک «الف» مربوط به قصور فروشنده  مکمل در تحویل محصولات باشد که کیفیت ، قیمت یا ارزش تجمعی آنها مواد 3،5 و 10 این قرارداد به ترتیب تعیین کرده است ،«الف» الزام به هیچ‌گونه پرداختی طبق بند 14-1 ندارد.

14-3- چنانچه عدم ایفای تعهد بای‌بک «الف» مربوط به دلایل مذکور در بند 14-2 باشد ، «ب» باید بر اساس تقاضای کتبی «الف» خسارت نقدی و توافق شده‌ای معادل ……درصد (……%) از ارزش محصولاتی که طبق بند 4-2 هنوز می‌بایست خریداری گردند ، از بابت عدم انجام تعهد بپردازد . 14-4- «الف» به عنوان تضمینی برا ی ایفای به موقع تعهدات خود طبق ماده 14 یک ضمانت‌نامه بانکی مورد قبول «ب» به مبلغ ……………4 به نفع وی صادر می‌نماید . ضمانت‌نامه بانکی اساساً دارای شکل و محتوایی خواهد بود که در ضمیمه (   ) منضم به این قرارداد آورده شده است .  14-5- «ب» به عنوان تضمینی برای ایفای به موقع تعهدات خود طبق ماده 14 یک ضمانت‌نامه بانکی مورد قبول «الف» به مبلغ …………4 به نفع وی صادر می‌نماید . ضمانت‌نامه بانکی اساساً دارای شکل و محتوایی خواهد بود که در ضمیمه (   ) منضم به این قرارداد آورده شده است .  14-6- پرداخت خسارت عدم انجام تعهد مورد توافق ، از سوی طرف ذیربط که در بندهای 14-1 و 14-3 ذکر گردیده منوط به تسویه حساب کامل و نهایی تمامی مطالبات طرف دیگر از طرف اول ناشی از نقض تعهدات مربوط به این قرارداد از سوی طرف اول یا در ارتباط با آن می‌باشد.

ماده 15- برائت از مسئولیت 15

15-1- هیچ طرفی مسئول قصور در ایفای تعهداتش نخواهد بود چنانچه ثابت‌نماید این مربوط به مانعی بوده که رفع آن ورای توانایی وی بوده و به نحو عقلایی قابل پیش‌بینی نبوده تا بتواند در هنگام انعقاد قرارداد آن را به حساب آورد یا از آن مانع و از عواقب ناشی از آن اجتناب کرده و یا بر آن غلبه یابد . 15-2- معافیت ماده 15 تنها در طول دوره‌ای که مانع مزبور طرف مربوط را از ایفای تعهدات خود تحت این قرارداد بازداشته است شامل حال وی خواهد شد . چنانچه تاثیر مانع بیش از ……… 14 ماه به درازا بکشد ، هر طرف مجاز خواهد بود قرارداد را با دادن اطلاعیه‌ای کتبی به طرف دیگر فسخ نماید و هیچ یک از طرف ها در مقابل طرف دیگر مسئول مخارج یا زیا‌ن‌هایی که بدین وسیله وارد آمده است نخواهد بود . 15-3- طرفی که در ایفای تعهد قصور می‌ورزد باید طرف دیگر را از وجود مانع و تاثیر آن بر توانایی خود در ایفای تعهد مطلع گرداند . اگر طرف دیگر ظرف مدت معقولی پس از آنکه طرف مقصر از وجود مانع آگاه شده یا می‌بایستی آگاه شده باشد مطلع نگردد ، طرف مقصر مسئول خسارات ناشی از مطلع نشدن طرف دیگر خواهد بود . 15-4- یک طرف نمی‌تواند به قصور طرف دیگر در ایفای تعهد ، تا آنجا که این قصور نتیجه فعل و یا ترک فعل طرف اول باشد استناد نماید .

ماده 16- تاثیر فسخ قرارداد اولیه یا فسخ قراردادهای مکمل

16-1- در صورتی که قرارداد اولیه مالاً بدون اینکه تجهیزات / تکنولوژی منتقل و مورد پذیرش قرار گیرد فسخ شود این قرارداد نیز خود به خود بین‌المللی‌اعتبار و باطل و بلا‌اثر خواهد بود . 16-2- از دیدگاه این قرارداد تعهد بای‌بک «الف» که در اینجا مورد توافق قرار گرفته . یا بسته به مورد بخشی از آن /  (الف) ایفا شده تلقی خواهد شد حتی اگر هر قرارداد مکملی / بدون اینکه تقصیر از ناحیه «الف» باشد / به هر دلیل / بعداً فسخ گردد . (ب) اگر قرارداد مکمل بعداً فسخ گردد ، صرف نظر از موجبات فسخ آن ایفا شده تلقی نخواهد شد. در این حالت «الف» ملزم خواهد بود قرارداد (قراردادهای ) مکمل جدیدی برابر با ارزش قرارداد (قراردادهای ) مکمل فسخ شده منعقد نماید . چنین‌قراردادی مکمل جدیدی متعاقباً مطابق با مواد این قرارداد به اجرا در خواهند آمد.

ماده 17- تعهدات قبلی ، تاریخ اجرا ، اصلاحات و متن حاکم

17-1- بجز در مواردی که در این قرارداد صراحتاً خلاف آن تصریح شده باشد ، این قرارداد تمامی تعهدات نمایندگی هایی را که ممکن است «الف» و «ب» چه شفاهاً و چه کتباً قبل از تاریخ امضای این قرارداد به یکدیگر داده باشند ملغی و بدون اعتبار می‌نماید . 17-2- این قرارداد فقط / با به مرحله عمل درآوردن قرارداد اولیه / و / با امضای این قرارداد بوسیله هر دو طرف / و / با تصویب این قرارداد از سوی مقامات ذیصلاح و / یا / موسسات مالی / در / کشور «ب» / و / یا / کشور «الف» به اجرا در خواهد آمد . «ب» بلافاصله «الف» را / و / «الف» بلافاصله «ب» را / بوسیله تلگراف یا تلکس از تصویب مطلع نموده و تاریخ / این اطلاعیه / تاریخ آخرین اطلاعیه /  تاریخی خواهد بود که این قرارداد به مرحله اجرا در می‌آید . در صورتیکه این موافقت ها ظرف ………… روز / ماه / از امضای این قرارداد کسب نشود ، این قرارداد بی اعتبار و باطل و بلااثر تلقی می‌گردد . 17-3- اصلاحات این قرارداد تنها زمانی قابل اجرا خواهد بود که بطور کتبی نوشته شده و نمایندگان قانوناً مجاز طرفها ، آنها را امضا کنند / و مقامات ذیصلاح / و / یا / موسسات مالی در / کشور «ب» / و / کشور الف / آنها را تصویب نمایند . 17-4- نسخه …………… 16 این قرارداد نسخه حاکم خواهد بود .

ماده 18- قانون حاکم بر قرارداد : این قرارداد از هر نظر تحت حاکمیت قوانین ………… 17 بوده و مطابق با آن تفسیر خواهد شد .

ماده 19- حل اختلافات

19-1- تمامی اختلافات یا اختلاف نظرهای فی‌مابین طرفها که ممکن است از این قرارداد ناشی شده یا در رابطه با آن بوجود آمده باشد و نتوان آنها را دوستانه حل نمود به داوری ………… 18 داور (یا داوران) تحت قوانین …………… 19 ارجاع داده خواهد شد .  19-2- حکم داور (داوران) قطعی بوده و برای طرفها الزام آور است . 19-3- جلسات داوری به زبان …………… 16 برگزار خواهد گردید . 19-4- محل داوری …………… 20 خواهد بود .

                         امضاء                                                            امضاء 

 

1- مشخصات قانونی طرف را ذکر کنید .

2- کلمات یا مجموعه‌ای از کلمات – که به وسیله خط مورب جدا شده‌اند – فرمول‌های جایگزین یکدیگرند . آنهایی را که به کار نمی‌روند حذف کنید.

 

3-هنگامی که فرمول‌های جایگزین دربرگیرنده کل شروط ، جملات یا بخشی از جملات باشند شقوق مختلف به وسیله حروف الفبا در پرانتز مثل (الف) و (ب) و غیره نشان داده می‌شوند .

4-مبلغ و ارز را ذکر کنید .

5-در اینجا شرط تحویل مربوطه مثل فوب ، سیف و غیره را ذکر کنید .

6-نام کشور را ذکر کنید.

7-(الف – 1) تا (الف – 4 )فرمول‌های جایگزین برای 1-5 (الف ) هستند .

8- این گزینه بر ماده 55 کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد قرارداد‌های فروش بین‌المللی کالا ( 1980 ) مبتنی است .

9- نام بورس کالایی مورد توافق نوشته شود .

10- نام ارز را ذکر کنید .

11- در موارد مقتضی نام «ب»را با نام اداره دولتی مربوطه در کشور «ب» تعویض کنید .

12-چنانچه شق الف انتخاب گردد این بند به کار نمی‌رود .

13-در صورتی به کار می‌رود که کشور «الف» یا کشوری که در ضمیمه (    ) ذکر گردیده عضو جامعه اقتصادی اروپا باشد .

14-دوره زمانی را ذکر کنید .

15- ماده 15 بر اساس مواد 79 و 80 کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد قرارداد‌های فروش بین‌المللی کالا (1980) تنظیم گردیده است.

16-زبان را مشخص سازید .

17-کشور را ذکر کنید .

18-تعداد داوران را ذکر کنید .

19-قوانین حاکم را ذکر کنید .

20-محل و کشور را ذکر کنید .

فریبرز دخانیان
درباره فریبرز دخانیان

حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید

نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
جدید تر نمونه قرارداد توزیع محصول
قدیمی تر نمونه قرارداد مشارکت مدنی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

5 × سه =

  • محبوب
  • جدید
  • دیدگاه ها
قبلی بعدی
باور داشته باشیم :

مسیر موفقیت هر فرد کاملا انفرادی است ، به شرط استفاده از ابزارهای راهنمای موثر ، همراه شما هستیم .

دسترسی سریع
  • بلاگ
  • پرداخت
  • تماس با ما
  • علاقه مندی ها
  • درباره ما
  • فروشگاه

تمامی حقوق برای سایت دخانیان محفوظ می باشد | سایت ساز
keyboard_arrow_up