نمونه آیین نامه تنخواه گردان
آیین نامه تنخواه گردان
هدف از تهيه و تدوين اين دستورالعمل , تسريع در انجام هزينه هاي جاري و جلوگيري از توقف كارها وایجاد هماهنگی و کنترل بیشتر در هزینه های جاری شرکت میباشد لذا پرداخت هزينه هاي جزئی و ضروري برمبناي اين دستور العمل و از محل تنخواه گردانهاي نقدي كه به همين منظور ايجاد مي شود انجام خواهد شد.
تعریف تنخواه گردان
تنخواهگردان عبارتست از مبلغی ثابتی یا متغیرکه بصورت نقد ، پس از دریافت تضمین کافی (چک یا سفته) در اختیار مسئول تنخواهگردان قرار میگیرد تا پس از مدتی معین جمع هزینههای انجام شده براساس صورتخلاصه به وی پرداخت گردد.
مبلغ تنخواه
- مبلغی که توسط شرکت برای هر تنخواه دار تصویب شده است که با توجه به زمان خاص با دستور مدیریت قابل کاهش/افزایش میباشد
- شارژ مجدد تنخواه زمانی صورت میگیرد مانده تنخواه معدل 20% کل تنخواه باشد در صورت عدم اعلام مانده تنخواه جهت شارژ مجدد تاخیر در شارژ تنخواه به عهده خود تنخواه دار میباشد
- مبلغ تنخواه در یک حساب بانکی که به تصویب مدیر عامل رسیده واریز میشود
- اطلاعات رمز اینترنت بانک حساب فوق حتما باید در اختیار واحد مالی قرار گیرد
- تنخواه گردان از كل وجوه دراختيار خود حق واگذاري هرگونه وام ، علي الحساب , مساعده , پيش پرداخت و يا وجه امانت , خارج از ضوابط مالي شركت به افراد و موسسات را نخواهد داشت و صرفا امانت داراين وجوه مي باشند
حدود اختيارات و ضوابط هزینه
بطور كلي حدود اختيارات تنخواه گردان تابع آئين نامه ها ، دستور العمل ها و بخشنامه هايي است كه حسب مورد به تصويب مديرعامل شركت رسيده باشد
براي ارسال صورت خلاصه اسناد تنخواه , رعايت اصول كنترلهاي داخلي الزامي بوده كه براي اين منظور ذكر نكات ذيل ضروري خواهد بود:
1- كليه اسناد و مدارك پرداخت مي بايست با نام شركت انجام شود
2- كليه اسناد و مدارك پرداخت حتی الامکان مي بايست داراي عناوين نام فروشنده , مهر, امضاء , آدرس و تلفن فروشنده باشد
3- كليه اسناد و مدارك خرید بايستي درفرم درخواست كالا كه به تائيد مقام هاي مجاز واحد رسيده انجام پذیرد
4- كليه اسناد و مدارك خرید بايستي دارای فیش واریزی به حساب فروشنده باشد
5- در صورتی که پرداختی به صورت علی الحساب یا پیش پرداخت باشد حتما در لیست تنخواه قید شده و پیگیری فاکتور اصلی آن با تنخواه دار می باشد
6- کلیه اسناد و مدارک خرید با مبلغ بیش از ریال حتما باید به صورت فاکتور رسمی و دارای ارزش افزوده باشد ( گواهی ارزش افزوده فزوشنده ضمیمه گردد )
7-کلیه اسناد و مدارک خرید باید در لیست تنخواه مراکز هزینه و پروژه آن مشخص شود
8-کلیه اسناد و مدارک خرید باید دارای امضاء سفارش دهنده باشد ( در پشت فاکتور )
9-کلیه اسناد و مدارک مربوط به ایاب و ذهاب پرسنل تا پایان وقت اداری همان روز باید تسویه گردد د رغیر این صورت فاقد ارزش میباشد
10- از آنجائيكه براي برخي مخارج عرفا فاكتور صادر نمي شود , تنخواه گردان مكلف است از فرمهاي تهيه شده مربوطه استفاده نمايد که صرفا شمال هزینه های زیر مشمول این ماده میشود
- خرید های کمتر از
- ایاب و ذهاب در صورتی که عدم تهیه اسناد مربوطه محرز باشد
- هزینه شارژ موبایل پرسنل
اکانت شما رایگان است ، در صورت تمایل برای دسترسی به ادامه این محتوا و عضویت در باشگاه مشتریان اکانت خود را ویژه نمایید . برای ارتقا اکانت کلیک کنید
درباره فریبرز دخانیان
حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید
نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
دیدگاهتان را بنویسید