جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • آکادمی
    • #اصول و فنون مذاکره
      • انواع مذاکره
      • ویژگی های مذاکره
      • نحوه پیروزی در مذاکره
      • طبقه بندی مذاکرات
      • دلایل شکست مذاکرات
    • #بازاریابی و فروش
      • بازرگانی خارجی
      • انواع بازارها
      • مفاهیم بازاریابی
      • مدل های کاربردی
      • محاسبه سهم بازار
      • روش های قیمت گذاری
      • رابطه برند با استمرار سودآوری
      • استراتژی های بازاریابی
    • #تحقیقات بازاریابی
      • قبل از سرمایه گذاری
      • در حین سرمایه گذاری
      • بعد از ایجاد سهم بازار و برند سازی
    • #روش های تصمیم گیری
      • انواع تصمیمات در سازمان
      • روش های تصمیم گیری
      • فرآیند تصمیم گیری
      • مدل شبکه موثر برنامه ای در تصمیم گیری
    • #سیستم اطلاعات مدیریت(MIS)
      • تعریف و اهداف MIS
      • روان سازی تصمیم گیری سازمان
      • سازمان های هوشمند
      • مدیریت وقت و سود آوری
    • #مدیریت استراتژیک
      • انواع استراتژی ها
      • مدل های استراتژی BSC و SWOT
      • کاربرد استراتژی ها در تصمیم گیری
      • شناخت مفاهیم هرم اهداف سازمان
      • تجزیه و تحلیل Gap Analize
    • #مدیریت تغییر و مبانی سازمان
      • ابزارهای اصلی در تغییر سازمانی
      • اصول سازمان داری
        • دستورالعمل ها و آیین نامه ها
        • شرح شغل
        • شرح وظایف سازمان
        • قراردادها
      • انواع چارت های سازمان موثر
      • انواع سبک مدیریت
      • روش های ایجاد تغییر در سازمان
      • فواید تغییر در سازمان
      • فواید تفکر در سازمان
      • مدل برنامه ریزی در سازمان
    • #اصول مشتری مداری
      • تعریف مشتری
      • طبقه بندی مشتریان
      • محاسبه ارزش مشتریان
      • سنجش رضایت مشتری
      • تفاوت crm با بانک اطلاعاتی
      • باشگاه مشتریان اثر بخش
      • انتظارات مشتریان
  • دوره ها
    • دوره حضوری
    • دوره آنلاین
  • مولتی مدیا
    • #پادکست
    • #ویدئوها
  • کتاب
  • فروشگاه
  • زبان تخصصی
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • [دانشجویان]

ورود

11 − 3 =

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • phone 09151120465 (ارتباط مستقیم با شما)
  • email info@dokhanian.ir
perm_identity
سبد خرید 0
  • علاقه مندی ها
  • ارتقا عضویت
  • وضعیت اکانت ویژه
0
بازاریابی،استراتژی،تصمیم گیری|دخانیان
  • خانه
  • آکادمی
    • #اصول و فنون مذاکره
      • انواع مذاکره
      • ویژگی های مذاکره
      • نحوه پیروزی در مذاکره
      • طبقه بندی مذاکرات
      • دلایل شکست مذاکرات
    • #بازاریابی و فروش
      • بازرگانی خارجی
      • انواع بازارها
      • مفاهیم بازاریابی
      • مدل های کاربردی
      • محاسبه سهم بازار
      • روش های قیمت گذاری
      • رابطه برند با استمرار سودآوری
      • استراتژی های بازاریابی
    • #تحقیقات بازاریابی
      • قبل از سرمایه گذاری
      • در حین سرمایه گذاری
      • بعد از ایجاد سهم بازار و برند سازی
    • #روش های تصمیم گیری
      • انواع تصمیمات در سازمان
      • روش های تصمیم گیری
      • فرآیند تصمیم گیری
      • مدل شبکه موثر برنامه ای در تصمیم گیری
    • #سیستم اطلاعات مدیریت(MIS)
      • تعریف و اهداف MIS
      • روان سازی تصمیم گیری سازمان
      • سازمان های هوشمند
      • مدیریت وقت و سود آوری
    • #مدیریت استراتژیک
      • انواع استراتژی ها
      • مدل های استراتژی BSC و SWOT
      • کاربرد استراتژی ها در تصمیم گیری
      • شناخت مفاهیم هرم اهداف سازمان
      • تجزیه و تحلیل Gap Analize
    • #مدیریت تغییر و مبانی سازمان
      • ابزارهای اصلی در تغییر سازمانی
      • اصول سازمان داری
        • دستورالعمل ها و آیین نامه ها
        • شرح شغل
        • شرح وظایف سازمان
        • قراردادها
      • انواع چارت های سازمان موثر
      • انواع سبک مدیریت
      • روش های ایجاد تغییر در سازمان
      • فواید تغییر در سازمان
      • فواید تفکر در سازمان
      • مدل برنامه ریزی در سازمان
    • #اصول مشتری مداری
      • تعریف مشتری
      • طبقه بندی مشتریان
      • محاسبه ارزش مشتریان
      • سنجش رضایت مشتری
      • تفاوت crm با بانک اطلاعاتی
      • باشگاه مشتریان اثر بخش
      • انتظارات مشتریان
  • دوره ها
    • دوره حضوری
    • دوره آنلاین
  • مولتی مدیا
    • #پادکست
    • #ویدئوها
  • کتاب
  • فروشگاه
  • زبان تخصصی
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • [دانشجویان]
perm_identity ورود و ثبت نام

وبلاگ

بازاریابی،استراتژی،تصمیم گیری|دخانیان بلاگ #مدیریت تغییر و مبانی سازمان ابزارهای اصلی در تغییر سازمانی موضوعات استراتژیک در مدیریت تکنولوژی و نوآوری

موضوعات استراتژیک در مدیریت تکنولوژی و نوآوری

access_time2019/02/08
perm_identity ارسال شده توسط فریبرز دخانیان
folder_open ابزارهای اصلی در تغییر سازمانی
visibility 922 بازدید

موضوعات استراتژیک در مدیریت تکنولوژی و نوآوری

نقش اصلی مدیریت در سازمان ایجاد نواوری و مدیریت تکنولوژی جدید است .

نقش مدیریت  در سازمانهای پیشرو و موفق در جهان فعلی تشویق دائمی توسعه دادن محصولات جدید است . طبق تحقیقات انجام  شده بین ۳۳ تا ۶۰ درصد محصولات جدید موفق به کسب سود نخواهند بود باید اطمینان داشته باشید که جایگاه تکنولوژی در ذهن مشتریان اهمیت زیادی دارد این موضوع را باید از طریق ارتباط با مشتریان بدست آورید . برای مشتریانی از دانش فنی و تکنولوژی های جدید استفاده کنید که حاضر به پرداخت            هزینه های آن می باشد .

اگر قرار است از مدیریت تکنولوژی و نوآوری در سازمان بعنوان وجه تمایز استفاده کنید باید دائما به اسکن محیطی بپردازید . در این اسکن باید درمحیط خارج از سازمان و مبتنی بر ارزیابی و تحقیق در مورد تحولات جدید در حوزه فن آوری باشد.

تاثیر سهام داران بر نوآوری:

مهمترین چالش برای اتخاذ تصمیمات استراتژیک مبتنی بر تکنولوژی و نوآوری سهامداران و اعضای هیئت مدیره سازمان هستند. معمولا این افراد در دو گروه طبقه بندی می شوند:

  • افرادی که اعتقادی به تفکر مبتنی بر تکنولوژی و نواوری ندارند . این گروه افراد را اصطلاحات جز گروه با تفکر سربی معرفی میکنند . باید مطمئن شوید سهامداران شما از این تفکر پیروی نمی کنند . در صورتیکه اینگونه هستند بهتر است آنها را کنار بگذارید.
  • افرادی که برعکس گروه اول هستند . سعی کنید آنها را در مسیر سیاستهای نوآورانه خود که باعث پیشرفت سازمان می شوند همراه کنید.

در این چهارچوب باید :

  1. تحقیقات بازاریابی گسترده خود را جهت سنجش دیدگاه مشتریان آغاز کنید
  2. همزمان شروع به سرمایه گذاری در حوزه آزمایشات لازم برای ایجاد محصول جدید کنید.

همزمان با اسکن عوامل مهم در محیط خارج از سازمان باید به اسکن شرایط داخلی سازمان نیز بپردازید. در این اسکن به سوالات زیر باید جواب قانع کننده برسید.

  1. آیا شرکت منابع مورد نیاز برای هزینه کردن بر روی ایده‌های جدید را توسعه می دهد ؟
  2. آیا مدیران اجازه آزمایش با محصولات یا خدمات جدید را می‌دهند ؟
  3. آیا شرکت ریسک کردن و تحمل اشتباها ت را تشویق می‌کند ؟
  4. آیا مشتریان بیشتر به ایده‌های جدید اهمیت می دهند و یا به داشته های فعلی خود اهمیت می‌دهند ؟
  5. آیا تشکیل تیم پروژه مستقل آسان است ؟

در مرحله بعد از تایید استقرار نطام مبتنی بر مدیریت تکنولوژی و نوآوری توسط سهامداران باید بطور شفاف مشخص شود :

  1. میزان تخصیص بودجه برای تحقیق و توسعه
  2. آیا بودجه تحقیق و توسعه بصورت مستقل تخصیص داده شده است یا اینکه از محل فروش و درامد حاصله درصدی را برای آن اختصاص می شود.
  3. برآورد و پیش بینی سهم بازار که باید محقق شود

برای حضور در بازار باید براورد زمانی داشته باشید و باید بدانید ظرف چه مدتی به چه سهمی از بازار باید برسید برای این موضوع یک دوره ۴ ساله رو  بعنوان زمان هدف تعیین کنید.

استراتژی های اصلی در سازمان را فرموله کنید. این فرموله کردن شامل تدوین استراتژی ؛ تخصیص بودجه؛ تیم اجرایی و هدف نهایی است . استراتژی ها باید  :

  1. تحقیق و توسعه
  2. تعیین جایگاه سازمان در حوزه تکنولوژی در بازار مربوطه
  3. تعیین جایگاه سازمان در ورود به بازار هدف
  4. تعیین جایگاه سازمان در شناسایی منایع تامین و یا ایحاد تکنولوژی

در سازمانهای متکی بر نوآوری محصولات بر پایه تحقیق و توسعه طراحی و ایجاد می شود در واقع محصول همواره خروجی تحقیق و توسعه است. اگر دیدگاه امروزی را بر تفکر سازمانی تشریح کنیم همواره باید در دو راستا نواوری داسته باشیم:

  1. تحقیق و توسعه را به عنوان یک فرایند قبول کنیم و برای سرمایه گذاری مشتقل داشته باشیم و
  2. محصولات نوآورانه تولید کنید.
  3. تصمیم استراتژیک بگیرید . این تصمیمات ناشی از عملکرد درون سازمانی و یا ناشی از عملکرد سازمانهای دیگر است که در صورت نیاز باید آنها را خریداری کنید.
  4. دو روش در جذب فن آوری وجود دارد:
    • فن آوری مبتنی بر برون سپاری . در این روش تکنولوژی اهمیت کمتری دارد و بیشتر به جنبه رقابتی آن توجه می شود اما دراین روش تامین کننده اختصاصی را    می توان پیدا کرد که با قیمت مناسب تکنولوژی را خریداری نمود.
    • فن آوری اختصاصی : در این روش اختصاصی سازمان خواهد بود و صد درصد مناسب و کاربردی متناسب بر اهداف . اما برای موفقیت در این خصوص باید سرمایه گذاری اختصاصی انجام دهید.

بطور کلی ؛ توانایی سازمان جهت تعیین ارزش ؛ جذب و استفاده ازدانش خارجی جدید بیانگر صلاحیت و توانایی فنی آن سازمان می باشد. بر اساس این صلاحیت می توان نسبت به تولید و ایجاد محصولات کاملا سود اور و بدست اوردن سهم بازار برنامه ریزی نمود.

نوآوری باید تبدیل به فرهنگ سازمان بشود . لذا باید موارد زیر در سازمان ایجاد شود :

  • نگاه مثبت به نواوری و مدیریت تغییر
  • ایجاد بستر تصمیم گیری مبتنی بر تغییر در تمام سطوح سازمان
  • ایجاد فضای لازم برای پیاده سازی فرهنگ مدیریت تغییر و نوآوری
  • داشتن تفکر غیر متمرکز مبتنی بر نواوری در حین تمرکز بر روی اهداف جاری
  • اگاه بودن از سیستم های غیر رسمی در سازمان و همسوکردن انها

 

 

درباره فریبرز دخانیان

حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید

نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
جدید تر تعریف و طبقه بندی نسبت های مالی
قدیمی تر چرا رضایت مندی مشتریان را اندازه گیری می کنیم ؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

18 − دوازده =

  • جدید
  • دیدگاه ها
قبلی بعدی
باور داشته باشیم :

مسیر موفقیت هر فرد کاملا انفرادی است ، به شرط استفاده از ابزارهای راهنمای موثر ، همراه شما هستیم .

دسترسی سریع
  • بلاگ
  • پرداخت
  • تماس با ما
  • علاقه مندی ها
  • درباره ما
  • فروشگاه
مجوزها
تمامی حقوق برای سایت دخانیان محفوظ می باشد | سایت ساز
keyboard_arrow_up