جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • آکادمی
    • #اصول و فنون مذاکره
      • انواع مذاکره
      • ویژگی های مذاکره
      • نحوه پیروزی در مذاکره
      • طبقه بندی مذاکرات
      • دلایل شکست مذاکرات
    • #بازاریابی و فروش
      • بازرگانی خارجی
      • انواع بازارها
      • مفاهیم بازاریابی
      • مدل های کاربردی
      • محاسبه سهم بازار
      • روش های قیمت گذاری
      • رابطه برند با استمرار سودآوری
      • استراتژی های بازاریابی
    • #تحقیقات بازاریابی
      • قبل از سرمایه گذاری
      • در حین سرمایه گذاری
      • بعد از ایجاد سهم بازار و برند سازی
    • #روش های تصمیم گیری
      • انواع تصمیمات در سازمان
      • روش های تصمیم گیری
      • فرآیند تصمیم گیری
      • مدل شبکه موثر برنامه ای در تصمیم گیری
    • #سیستم اطلاعات مدیریت(MIS)
      • تعریف و اهداف MIS
      • روان سازی تصمیم گیری سازمان
      • سازمان های هوشمند
      • مدیریت وقت و سود آوری
    • #مدیریت استراتژیک
      • انواع استراتژی ها
      • مدل های استراتژی BSC و SWOT
      • کاربرد استراتژی ها در تصمیم گیری
      • شناخت مفاهیم هرم اهداف سازمان
      • تجزیه و تحلیل Gap Analize
    • #مدیریت تغییر و مبانی سازمان
      • ابزارهای اصلی در تغییر سازمانی
      • اصول سازمان داری
        • دستورالعمل ها و آیین نامه ها
        • شرح شغل
        • شرح وظایف سازمان
        • قراردادها
      • انواع چارت های سازمان موثر
      • انواع سبک مدیریت
      • روش های ایجاد تغییر در سازمان
      • فواید تغییر در سازمان
      • فواید تفکر در سازمان
      • مدل برنامه ریزی در سازمان
    • #اصول مشتری مداری
      • تعریف مشتری
      • طبقه بندی مشتریان
      • محاسبه ارزش مشتریان
      • سنجش رضایت مشتری
      • تفاوت crm با بانک اطلاعاتی
      • باشگاه مشتریان اثر بخش
      • انتظارات مشتریان
  • دوره ها
    • دوره حضوری
    • دوره آنلاین
  • مولتی مدیا
    • #پادکست
    • #ویدئوها
  • کتاب
  • فروشگاه
  • زبان تخصصی
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • [دانشجویان]

ورود

پنج × سه =

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • phone 09151120465 (ارتباط مستقیم با شما)
  • email info@dokhanian.ir
perm_identity
سبد خرید 0
  • علاقه مندی ها
  • ارتقا عضویت
  • وضعیت اکانت ویژه
0
بازاریابی،استراتژی،تصمیم گیری|دخانیان
  • خانه
  • آکادمی
    • #اصول و فنون مذاکره
      • انواع مذاکره
      • ویژگی های مذاکره
      • نحوه پیروزی در مذاکره
      • طبقه بندی مذاکرات
      • دلایل شکست مذاکرات
    • #بازاریابی و فروش
      • بازرگانی خارجی
      • انواع بازارها
      • مفاهیم بازاریابی
      • مدل های کاربردی
      • محاسبه سهم بازار
      • روش های قیمت گذاری
      • رابطه برند با استمرار سودآوری
      • استراتژی های بازاریابی
    • #تحقیقات بازاریابی
      • قبل از سرمایه گذاری
      • در حین سرمایه گذاری
      • بعد از ایجاد سهم بازار و برند سازی
    • #روش های تصمیم گیری
      • انواع تصمیمات در سازمان
      • روش های تصمیم گیری
      • فرآیند تصمیم گیری
      • مدل شبکه موثر برنامه ای در تصمیم گیری
    • #سیستم اطلاعات مدیریت(MIS)
      • تعریف و اهداف MIS
      • روان سازی تصمیم گیری سازمان
      • سازمان های هوشمند
      • مدیریت وقت و سود آوری
    • #مدیریت استراتژیک
      • انواع استراتژی ها
      • مدل های استراتژی BSC و SWOT
      • کاربرد استراتژی ها در تصمیم گیری
      • شناخت مفاهیم هرم اهداف سازمان
      • تجزیه و تحلیل Gap Analize
    • #مدیریت تغییر و مبانی سازمان
      • ابزارهای اصلی در تغییر سازمانی
      • اصول سازمان داری
        • دستورالعمل ها و آیین نامه ها
        • شرح شغل
        • شرح وظایف سازمان
        • قراردادها
      • انواع چارت های سازمان موثر
      • انواع سبک مدیریت
      • روش های ایجاد تغییر در سازمان
      • فواید تغییر در سازمان
      • فواید تفکر در سازمان
      • مدل برنامه ریزی در سازمان
    • #اصول مشتری مداری
      • تعریف مشتری
      • طبقه بندی مشتریان
      • محاسبه ارزش مشتریان
      • سنجش رضایت مشتری
      • تفاوت crm با بانک اطلاعاتی
      • باشگاه مشتریان اثر بخش
      • انتظارات مشتریان
  • دوره ها
    • دوره حضوری
    • دوره آنلاین
  • مولتی مدیا
    • #پادکست
    • #ویدئوها
  • کتاب
  • فروشگاه
  • زبان تخصصی
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • [دانشجویان]
perm_identity ورود و ثبت نام

وبلاگ

بازاریابی،استراتژی،تصمیم گیری|دخانیان بلاگ #مدیریت تغییر و مبانی سازمان مدل برنامه ریزی در سازمان مهارتها و مدل های مربوطه در مربی گری

مهارتها و مدل های مربوطه در مربی گری

access_time2019/05/06
perm_identity ارسال شده توسط فریبرز دخانیان
folder_open مدل برنامه ریزی در سازمان
visibility 742 بازدید

مدیریت مهارت‌ها و مدل‌ها ( مربی گری)

مجموعه‌ای از مهارت‌ها و شایستگی‌های کلیدی وجود دارد که همه مربیان خوب دارا هستند و شما باید برای اینکه یک مربی مدیریت کارآمد باشید ، نیاز به توسعه داشته باشید . اصول اولیه این مهارت‌ها را می‌توان فهمید اما آن‌ها تنها می‌توانند با تمرین و تفکر تکمیل شوند .

برای مثال ، می‌توانید به طور رسمی به نحوه تعیین اهداف و چگونگی استفاده موثر از سوالات آموزش دهید .

اما تنها از طریق تمرین منظم است که شما قادر به ایجاد رابطه خوب و استفاده از شهود به طور موثر خواهید بود . شایستگی‌های لازم و مهارت‌هایی که باید توسعه دهید عبارتند از:

گوش دادن فعال

سوال پرسیدن

تنظیمات هدف

دادن بازخورد

ایجاد حسن تفاهم

همدلی متعالی

استفاده از شهود

علاوه بر این مهارت‌ها ، تعدادی از مدل‌های آموزشی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید . یک مدل به سادگی یک روش از پیش تعیین‌شده است که چارچوبی برای هدایت یک مسیر از طریق یک جلسه مربیگری ، و همچنین فراهم کردن وسیله‌ای برای بازگشت به مسیر در صورت نیاز فراهم می‌کند .

ایده خوبی است که با مدل‌های موجود آشنا شوید و سپس از قضاوت خودتان درباره آن‌ها استفاده کنید . تمام جلسات مربی‌گری نیازمند یک مدل نیست و باید در رویکرد خود انعطاف‌پذیر باشید . این کتاب الکترونیکی سه مدل شناخته‌شده مربیگری را توصیف می‌کند :

grow

tgrow

oscar

بدون توجه به مدل مربی‌گری که تصمیم می‌گیرید از آن استفاده کنید , فرهنگ و ویژگی‌های سازمان خودتان بر توانایی شما در انجام آن به عنوان مربی تاثیر خواهد داشت . برخی سازمان‌ها ممکن است فاقد درک ارزش مربیگری باشند, نه به عنوان یک اولویت , یا سطح پایینی از مهارت‌ها و تجربیات مربیگری موجود در سازمان را داشته باشند . اینها مسائلی هستند که شما باید در نظر داشته باشید و ارزیابی کنید که آن‌ها در هنگام تصمیم‌گیری درباره اینکه آیا مربی‌گری بهترین روش برای توسعه کادر شما است , چقدر گسترده هستند . اگر موانع زیادی وجود داشته باشد , ممکن است متوجه شوید که تلاش برای استفاده از مربی‌گری می‌تواند مضر باشد تا تاثیر انگیزشی .

مربی‌گری می‌تواند بهره‌وری , روحیه و رضایت شغلی را بهبود بخشد و اعضای تیم را کم‌تر به شما وابسته کند تا مشکلاتشان را برایشان حل کنند . صلاحیت‌های لازم و مهارت‌های مورد نیاز توسط یک مربی موفق عبارتند از: گوش دادن فعال , پرسیدن سوال , هدف‌گذاری , دادن بازخورد , ایجاد ارتباط , نشان دادن همدردی و استفاده از شهود .

مربیگری مدیریت ریشه در مربیگری ورزشی دارد و اصول پشت ” بازی مرکزی ” که توسط مربی تنیس تیم Gallwey توسعه داده می‌شود، اساس بسیاری از مدل‌های مربیگری مدیریت را شکل می‌دهد . این اصول عبارتند از: تمرکز بر روی حال ، تمرکز بر یک عمل به جای کار ، و استفاده از دانش و تجربه خود برای بهبود عملکرد خود استفاده می‌کنند .

مدل رشد به‌راحتی قابل‌درک و ساده است . این کلمه مخفف عبارت , واقعیت , موانع و راه به جلو است . هدف ” هدف ” نقطه پایانی است که مشتری می‌خواهد به آن دست یابد . باید هوشمندانه باشد تا فرد بداند چه موقع به دست می‌آید . واقعیت ” به مسائل و چالش‌های موجود نیاز دارد و چالش‌های پیش از ارزیابی تا چه حد امکان پذیر است . موانع بر سر راه رسیدن به هدف آن‌ها باید شناسایی شوند تا مشتری بتواند با گزینه‌های مختلف یا روش‌هایی برای مقابله با آن‌ها کنار بیاید . مسیر ” راه ” شامل تعریف اقدام‌های لازم برای رسیدن به هدف است .

مدل گنگ توسط مایلز تعریف شد که احساس می‌کرد اضافه شدن موضوع آیتم آن را بیشتر به مربی‌گری مدیریت مرتبط می‌کند . این مورد هم مربی و هم مربیان را قادر می‌سازد تا مفهوم موضوع را درک کنند .

محتوای این موضوع باید بررسی شود .

اسکار عبارت است از : هدف , مقیاس بندی , شناخت – چگونگی و منابع , تایید و اقدام , و بررسی , و شامل پرسیدن سوالاتی از این قبیل است که از مشکلات به نفع راه‌حل دور شود .

نتیجه ” نتیجه ” این است که او( و اطرافیانش ) می‌خواهند در نتیجه مربی‌گری ببینند .

مقیاس بندی مشخص می‌کند که وضعیت فعلی چقدر کار می‌کند .

دانش – چگونه و منابع ‘ قادر به تعیین عوامل موثر در رسیدن به موقعیت نزدیک‌تر به نتیجه مطلوب هستند .

تایید و اقدام به ایجاد اعتماد به نفس و همچنین افزایش رابطه آن‌ها با مربی کمک می‌کند . اسکار یک رویکرد مبتنی بر راه‌حل برای مربی‌گری است که به جای آن , مشکلات را می‌پذیرد .

برای اینکه مربی خوبی باشید باید اصول مربیگری را درک کنید . این موارد در اصول مربیگری الکترونیکی ما توضیح داده می‌شوند , که مهارت‌ها , نگرش‌ها و رفتارهای شما را توصیف می‌کند . همچنین از مربیان خارجی و مسائلی که با مدیرانی که بعنوان مربیان تیم خود عمل می‌کنند , بحث می‌کند .

فرهنگ و ویژگی‌های سازمان خودتان بر توانایی شما برای انجام آن به عنوان مربی تاثیر خواهد داشت . برخی سازمان‌ها ممکن است فاقد درک ارزش مربیگری باشند, نه به عنوان یک اولویت , یا سطح پایینی از مهارت‌ها و تجربیات مربیگری در دسترس باشند . اینها مسائلی هستند که باید در نظر بگیرید که آیا مربی‌گری بهترین روش برای توسعه کارکنان است .

درباره فریبرز دخانیان

حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید

نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
جدید تر موارد مهم در نوشتن یک رزومه شغلی ( واحد فروش براساس مهارتهای آن)
قدیمی تر 10 نکته مهم در راستای بهبود عملکرد تیم فروش

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

7 + نوزده =

  • جدید
  • دیدگاه ها
قبلی بعدی
باور داشته باشیم :

مسیر موفقیت هر فرد کاملا انفرادی است ، به شرط استفاده از ابزارهای راهنمای موثر ، همراه شما هستیم .

دسترسی سریع
  • بلاگ
  • پرداخت
  • تماس با ما
  • علاقه مندی ها
  • درباره ما
  • فروشگاه
مجوزها
تمامی حقوق برای سایت دخانیان محفوظ می باشد | سایت ساز
keyboard_arrow_up