مزایا و یا فواید مهارت فروشندگی

مزایا یا فواید مهارت فروشندگی
در دنیای تجارت مدرن بیشترین اهمیت را دارد . این برای تولید کنندگان ، توزیع کنندگان ، مشتریان ، جامعه و خود فروشندگان مفید است . منافع یا مزایای آن در بخشهای مختلف جامعه در زیر توضیح داده شدهاست :
مزایای مهارت فروشندگی برای تولید کنندگان
۱. این کار تقاضا برای محصولات جدید معرفیشده توسط تولید کنندگان را ایجاد میکند .
۲. تقاضا برای محصولات موجود را حفظ میکند .
۳. این امر تقاضا برای محصولات موجود را گسترش میدهد .
۴. ایجاد یک لیست رو به رشد از مشتریان راضی ، و در نتیجه مشتریان دائمی آنها را تضمین میکند .
۵. آن حسننیت یا شهرت برای تولید کنندگان را ایجاد میکند .
۶. این شرکت به توزیع مقیاس بزرگ کمک میکند و در نتیجه تولید مقیاس بزرگ را تشویق میکند .
۷. با کمک به تولید انبوه ، مهارت فروشندگی به کاهش هزینه تولید در هر واحد کمک کردهاست .
۸. با تشویق فروش ، مهارت فروشندگی به کاهش هزینههای بازاریابی در هر واحد کمک کردهاست .
۹. آن میزان گردش سرمایه تولید کنندگان را افزایش داده و در نتیجه ریسک یا شانس رکود اقتصادی را کاهش داده یا به حداقل میرساند .
۱۰. این کار به عنوان ” چشمها و گوشهای تولید کنندگان ” عمل میکند . یعنی ، مطالعه سلیقه و ترجیحات مشتریان را مطالعه میکند ، اولویتهای خود را به توجه تولید کنندگان میآورد و تولید کنندگان را قادر میسازد تا تولید خود را دوباره زمانبندی کنند ، بر طبق نیازهای مشتریان .
۱۱. این کار وظیفه ایجاد تقاضا را در حرکت از طریق تبلیغات کامل میکند . به عبارت دیگر ، آن به تبلیغات در کار ایجاد تقاضا کمک میکند .
۱۲. این امر به درخواست شخصی تولیدکنندگان از طریق تبلیغات ، ارتباط شخصی میدهد .
مزایای مهارت فروشندگی به توزیع کنندگان
- این به اطلاع توزیعکننده محصولات جدید وارد بازار توسط تولید کننده میدهد .
- ۲. تقاضا برای کالاهای مورد نظر توزیعکننده را ایجاد میکند .
- ۳. این کار توزیع کالا را برای توزیع کنندگان آسان میکند .
- ۴. این کار به دفع سریع کالا توسط توزیعکننده کمک میکند و در نتیجه نرخ گردش سرمایه را افزایش میدهد .
- ۵. آن همچنین توجه توزیع کنندگان را پیشنهادها ، نظرات و انتقادات مصرف کنندگان را به ارمغان میآورد و در نتیجه توزیع کنندگان را قادر میسازد تا تجارت و سیاستهای فروش خود را تطبیق دهند .
مزایای مهارت فروشندگی برای مصرف کنندگان
- ۱. با اطلاعرسانی به آنها در مورد محصولات جدید ، ویژگیهای آنها و کاربردهای آنها ، مشتریان را آموزش میدهد .
- ۲. آن به مصرف کنندگان در انتخاب کالاهای مناسب برای الزامات ، سلیقهها ومتناسب با توان مالی کمک میکند ، همانطور که مهارت فروشندگی حقیقی به مصرف کنندگان در خرید چیزی که واقعا ً نیاز دارند کمک میکند .
- ۳. این کار به مصرف کنندگان کمک میکند تا کالاهای متنوع و با کیفیت را مصرف کنند .
- با تشویق تولید انبوه و توزیع انبوه و در نتیجه کاهش هزینه تولید و بازاریابی ، کاهش قیمت فروش کالا کمک زیادی به مصرف کنندگان میکند .
- ۵. آن تضمین میکند که مصرف کنندگان ارزش کامل پولی را که صرف محصولات میکنند ، به دست آورند .
- ۶. این شرکت خدمات پس از فروش به مشتریان در مورد محصولاتی مانند یخچال ، تلویزیون و غیره را تضمین میکند .
- مزایا به جامعه یا جامعه
- ۱. به افزایش عرضه کالا به جامعه کمک میکند .
- ۲. با کمک به افزایش فروش و تولید ، افزایش سطح اشتغال و درآمد بالاتر به جامعه را به ارمغان میآورد . بعلاوه ، مهارت فروشندگی خودش به طور مستقیم تعداد زیادی از مردم را جذب میکند .
- ۳. این کار تقاضا برای اشیا راحتی و لوکس را ایجاد میکند و در نتیجه استاندارد زندگی جامعه را بالا میبرد .
- ۴. به حفظ تعادل بین تقاضا و عرضه محصول کمک میکند و در نتیجه نوسانات قیمت را کاهش داده و پایداری قیمتها را حفظ میکند .
- مزایای مهارت فروشندگی به فروشنده
- ۱. این یک شغل پردرآمد و پر سود برای مردان و زنان جوان جاهطلب است .
- ۲. این کار فروشندگان را با فرصت یادگیری هنر of فراهم میکند . این دانش در آینده برای آنها مفید خواهد بود .
- ۳. فروشندگان با افراد نفوذی توسعه پیدا میکنند . این کار به آنها کمک میکند تا چشمانداز زندگی خود را بهتر کنند .
- ۴. فروشندگان از کمک به فروشندگان دیگر برای کسب سود منطقی در فروش خود برخوردار هستند .
درباره فریبرز دخانیان
حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید
نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
دیدگاهتان را بنویسید