جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • آکادمی
    • #اصول و فنون مذاکره
      • انواع مذاکره
      • ویژگی های مذاکره
      • نحوه پیروزی در مذاکره
      • طبقه بندی مذاکرات
      • دلایل شکست مذاکرات
    • #بازاریابی و فروش
      • بازرگانی خارجی
      • انواع بازارها
      • مفاهیم بازاریابی
      • مدل های کاربردی
      • محاسبه سهم بازار
      • روش های قیمت گذاری
      • رابطه برند با استمرار سودآوری
      • استراتژی های بازاریابی
    • #تحقیقات بازاریابی
      • قبل از سرمایه گذاری
      • در حین سرمایه گذاری
      • بعد از ایجاد سهم بازار و برند سازی
    • #روش های تصمیم گیری
      • انواع تصمیمات در سازمان
      • روش های تصمیم گیری
      • فرآیند تصمیم گیری
      • مدل شبکه موثر برنامه ای در تصمیم گیری
    • #سیستم اطلاعات مدیریت(MIS)
      • تعریف و اهداف MIS
      • روان سازی تصمیم گیری سازمان
      • سازمان های هوشمند
      • مدیریت وقت و سود آوری
    • #مدیریت استراتژیک
      • انواع استراتژی ها
      • مدل های استراتژی BSC و SWOT
      • کاربرد استراتژی ها در تصمیم گیری
      • شناخت مفاهیم هرم اهداف سازمان
      • تجزیه و تحلیل Gap Analize
    • #مدیریت تغییر و مبانی سازمان
      • ابزارهای اصلی در تغییر سازمانی
      • اصول سازمان داری
        • دستورالعمل ها و آیین نامه ها
        • شرح شغل
        • شرح وظایف سازمان
        • قراردادها
      • انواع چارت های سازمان موثر
      • انواع سبک مدیریت
      • روش های ایجاد تغییر در سازمان
      • فواید تغییر در سازمان
      • فواید تفکر در سازمان
      • مدل برنامه ریزی در سازمان
    • #اصول مشتری مداری
      • تعریف مشتری
      • طبقه بندی مشتریان
      • محاسبه ارزش مشتریان
      • سنجش رضایت مشتری
      • تفاوت crm با بانک اطلاعاتی
      • باشگاه مشتریان اثر بخش
      • انتظارات مشتریان
  • دوره ها
    • دوره حضوری
    • دوره آنلاین
  • مولتی مدیا
    • #پادکست
    • #ویدئوها
  • کتاب
  • فروشگاه
  • زبان تخصصی
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • [دانشجویان]

ورود

3 × پنج =

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • phone 09151120465 (ارتباط مستقیم با شما)
  • email info@dokhanian.ir
perm_identity
سبد خرید 0
  • علاقه مندی ها
  • ارتقا عضویت
  • وضعیت اکانت ویژه
0
بازاریابی،استراتژی،تصمیم گیری|دخانیان
  • خانه
  • آکادمی
    • #اصول و فنون مذاکره
      • انواع مذاکره
      • ویژگی های مذاکره
      • نحوه پیروزی در مذاکره
      • طبقه بندی مذاکرات
      • دلایل شکست مذاکرات
    • #بازاریابی و فروش
      • بازرگانی خارجی
      • انواع بازارها
      • مفاهیم بازاریابی
      • مدل های کاربردی
      • محاسبه سهم بازار
      • روش های قیمت گذاری
      • رابطه برند با استمرار سودآوری
      • استراتژی های بازاریابی
    • #تحقیقات بازاریابی
      • قبل از سرمایه گذاری
      • در حین سرمایه گذاری
      • بعد از ایجاد سهم بازار و برند سازی
    • #روش های تصمیم گیری
      • انواع تصمیمات در سازمان
      • روش های تصمیم گیری
      • فرآیند تصمیم گیری
      • مدل شبکه موثر برنامه ای در تصمیم گیری
    • #سیستم اطلاعات مدیریت(MIS)
      • تعریف و اهداف MIS
      • روان سازی تصمیم گیری سازمان
      • سازمان های هوشمند
      • مدیریت وقت و سود آوری
    • #مدیریت استراتژیک
      • انواع استراتژی ها
      • مدل های استراتژی BSC و SWOT
      • کاربرد استراتژی ها در تصمیم گیری
      • شناخت مفاهیم هرم اهداف سازمان
      • تجزیه و تحلیل Gap Analize
    • #مدیریت تغییر و مبانی سازمان
      • ابزارهای اصلی در تغییر سازمانی
      • اصول سازمان داری
        • دستورالعمل ها و آیین نامه ها
        • شرح شغل
        • شرح وظایف سازمان
        • قراردادها
      • انواع چارت های سازمان موثر
      • انواع سبک مدیریت
      • روش های ایجاد تغییر در سازمان
      • فواید تغییر در سازمان
      • فواید تفکر در سازمان
      • مدل برنامه ریزی در سازمان
    • #اصول مشتری مداری
      • تعریف مشتری
      • طبقه بندی مشتریان
      • محاسبه ارزش مشتریان
      • سنجش رضایت مشتری
      • تفاوت crm با بانک اطلاعاتی
      • باشگاه مشتریان اثر بخش
      • انتظارات مشتریان
  • دوره ها
    • دوره حضوری
    • دوره آنلاین
  • مولتی مدیا
    • #پادکست
    • #ویدئوها
  • کتاب
  • فروشگاه
  • زبان تخصصی
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • [دانشجویان]
perm_identity ورود و ثبت نام

وبلاگ

بازاریابی،استراتژی،تصمیم گیری|دخانیان بلاگ #روش های تصمیم گیری انواع تصمیمات در سازمان مروری برتصمیم گیری

مروری برتصمیم گیری

access_time2019/08/05
perm_identity ارسال شده توسط فریبرز دخانیان
folder_open انواع تصمیمات در سازمان
visibility 706 بازدید

انواع تصمیم‌گیری – مروری بر انواع تصمیم‌گیری با نگاه به پیامدها و نهاد موثر .

در بالاترین سطح ما تصمیم گرفته‌ایم که تصمیمات را به سه نوع اصلی طبقه‌بندی کنیم : تصمیم‌گیری مصرف‌کننده ، تصمیم‌گیری تجاری و تصمیم‌گیری شخصی . ما این انتخاب خاص را برای هدف بهبود تصمیم‌گیری با شناسایی انواع تصمیم‌گیری در روشی که به ایجاد بافت برای تصمیم‌گیری کمک می‌کند ، انجام می‌دهیم . در مدل تصمیم‌گیری ما ، ایجاد انواع تصمیمات امکان شناسایی تصمیمات مربوطه را که تحت‌تاثیر قرار می‌گیرند ،

 محدوده تصمیم گیری  محدود به یک تصمیم خاص می‌شوند ، امکان پذیر می‌سازد .

چرا مشتری , کسب‌وکار و شخصی را به عنوان انواع اصلی تصمیم‌گیری انتخاب کنید ?

استفاده از این سه نوع عمده شما را در موقعیت استفاده مجدد از دانش ایجاد شده از طریق تصمیمات قبلی قرار می‌دهد . به طور کلی ، تصمیمات در زمینه فرد ، یا یک سازمان و یا کسب‌وکار اتخاذ می‌شوند . در حالی که تصمیم‌گیری مصرف کنندگان در هر دو محیط فردی و تجاری صورت می‌گیرد ، ما انتخاب کردیم که این نوع جداگانه را به دلیل عناصر دانشی مشترک که می‌توانند در تصمیم‌گیری‌ها سود ببرند ، تشکیل دهیم .

ما می‌دانیم که انواع تصمیم‌گیری می‌تواند شامل تعدادی از مقوله‌های اضافی باشد . یک مثال ساده ، ، تصمیم‌گیری دولتی است . در حال حاضر ، ما بر این فرض که یک شبکه تصمیم‌گیری تجاری بسیاری از تصمیمات مشابه را افشا خواهد کرد و امکان دسترسی به دانش را فراهم می‌کند که می‌تواند برای تصمیم‌گیری بهتر مورد استفاده مجدد قرار گیرد ، کار خواهیم کرد .

انواع دیگری از تصمیم‌گیری که می‌تواند بر مبنای نتایج در نظر گرفته شود عبارتند از : مالی ، قانونی ، استراتژیک و تاکتیکی . همه انواع معتبر ممکن هستند ، اما آن‌ها را به عنوان زیر بخشهایی در زمینه فرد یا کسب‌وکار تحت‌تاثیر قرار می‌دهیم . به عبارت دیگر تصمیم‌گیری شخصی شامل زیر بخش های  مالی ، قانونی و استراتژیک تصمیماتی است که فرد یا فرد را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد .

خلاصه ایی از انواع تصمیم‌گیری اصلی : تصویری از تعریف کسب‌وکار و تصمیم‌گیری تجاری شامل تصمیماتی است که نتایج کسب‌وکار یا سازمان را تعیین می‌کنند .

تصمیم‌گیری شخصی تصمیماتی را اتخاذ می‌کند که مشخص می‌کند ما به عنوان افراد هستیم و نتایجی که برای خود و دیگران ایجاد می‌کنیم با آن روابط داریم . این رده شامل چیزی است که گاهی اوقات به عنوان تصمیمات زندگی یاد می‌شود .

تصویر تعریف مصرف‌کننده تصمیم‌گیری مصرف‌کننده متشکل از انتخاب‌هایی است که اثربخشی ما را در تصمیم‌گیری خرید که در یک زمینه شخصی و یا تجاری رخ می‌دهد , تعیین می‌کند . در این حالت , مصرف‌کننده ( نهاد ) می‌تواند فردی یا فردی در یک کسب‌وکار باشد .

ایجاد برخی از تمایزهای مفید مربوط به انواع تصمیم‌گیری در مورد تعریف زبان متاسفانه , زبان دقیق نیست , و فرصتی را برای سردرگمی ایجاد می‌کند که می‌تواند منجر به اطلاعات بیش از حد و یا بدتر شدن صدای اطلاعات شود . این یکی از دلایلی است که ما واژه‌نامه را در نظر می‌گیریم و سعی می‌کنیم اطمینان حاصل کنیم که ما برای واژه‌هایی که در مورد موضوعات تصمیم‌گیری خود استفاده می‌کنیم , وضوح ارایه می‌دهیم . زبان‌شناسی بعنوان حوزه‌ای رسمی از مطالعه برای پرداختن به این موضوع , با حوزه‌های موضوعی فرعی , به طور خاص بر پرداختن به معنای ( معانی و عملگرایی ) تمرکز دارد .

در بالا ما معنای خاص خود را برای انواع تصمیم‌گیری ارایه کرده‌ایم . برای اضافه کردن وضوح به مفهوم خود این است که چگونه برخی از موارد مرتبط ، اما احتمالا ً گیج‌کننده ، را از هم متمایز می‌کنیم . وقتی درباره این موضوع تحقیق کردیم ، منابع بسیاری را یافتیم که در مورد انواع تصمیم‌گیری به خصوص با توجه به موارد زیر مشخص نیستند : سبک‌های تصمیم‌گیری به شخصیت ، فرآیندهای فکری و عناصر رفتاری اشاره می‌کنند که بخشی از فرآیند تصمیم‌گیری ، به تنهایی یا در گروه‌ها هستند . مثال‌ها شامل سبک‌های تصمیم‌گیری مشارکتی ، احساسی و عقلانی می‌شوند .

تکنیک‌های تصمیم‌گیری ، تاکتیک‌ها و طرح‌های تجزیه و تحلیل خاص را توصیف می‌کنند که می‌توانند در مرحله نهایی فرآیند ما مورد استفاده قرار گیرند . برخی از نمونه‌ها عبارتند از : تحلیل تصمیم چند معیاره و درخت‌های تصمیم‌گیری .

فرآیند تصمیم‌گیری یک سری مراحل تعریف‌شده را ارایه می‌دهد ، که در زمان پی‌گیری ، شرکت کنندگان را به یک نتیجه تصمیم‌گیری هدایت می‌کند . ما از چارچوب ، نوآوری ، تصمیم‌گیری ، و مدیریت به عنوان چهار مرحله سطح بالا در فرآیند خود استفاده می‌کنیم .

مدل تصمیم‌گیری ما یک بازنمایی از اطلاعات موجود در تصمیم‌گیری و روابطی است که بین تصمیمات مرتبط وجود دارد .

رویکرد ، روش ، تکنیک ، روش ، سبک ، و گاهی اوقات ، کلماتی هستند که اغلب به جای یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند . در وب سایت ما و ابزارهای مرتبط ، ما سعی خواهیم کرد از این کلمات سازگار که ایجاد کردیم ، استفاده کنیم ، و ما از بازخورد استقبال می‌کنیم که وضوح و ثبات را بهبود می‌بخشد . وضوح مفهوم و درک می‌تواند بر تعدادی از اشتباهات تصمیم‌گیری ، به خصوص در محیط‌های گروهی غلبه کند . زمان را صرف کنید تا معنای مشترک و تمایزات مشخص را گسترش دهید و نتایج تصمیم خود را بهبود بخشید

درباره فریبرز دخانیان

حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید

نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
جدید تر مدیریت راهبردی
قدیمی تر هوش مالی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

ده − 1 =

  • جدید
  • دیدگاه ها
قبلی بعدی
باور داشته باشیم :

مسیر موفقیت هر فرد کاملا انفرادی است ، به شرط استفاده از ابزارهای راهنمای موثر ، همراه شما هستیم .

دسترسی سریع
  • بلاگ
  • پرداخت
  • تماس با ما
  • علاقه مندی ها
  • درباره ما
  • فروشگاه
مجوزها
تمامی حقوق برای سایت دخانیان محفوظ می باشد | سایت ساز
keyboard_arrow_up