مدیریت دانش و فواید آن
access_time2019/03/20
perm_identity
ارسال شده توسط فریبرز دخانیان
folder_open
سازمان های هوشمند
visibility
1.25k بازدید

اثرات مدیریت دانش
- عوامل نامعلومی که باعث رشد و افزایش ارزش کالا و خدمات می شوند مبتنی بردانش میباشند.
- دانش برخلاف محصولات جدید و کارایی ، می تواند موجب مزیت پایدار باشد .
- بر خلاف سرمایه های مادی ، ارزش سرمایه ای دانش با استفاده ای که ازآن می شود افزایش می یابد
- فناوری اطلاعات وسیله ای برای کسب و تبادل دانش است
- بزودی دیگر شرکتها نمی توانند انتظار داشته باشند که تولیدات و خدمات که قبلا باعث موفقیت آنها شده بود در آینده نیز زمینه ساز ادامه حیات آنها گردد .
- شرکت ها بطور روزافزون برپایه دانسته های خود از یکدیگر فاصله می گیرند.
- جستجوگری دانش بخش مهم فعالیت مدیران را تشکیل میدهد و حدود 20درصد کار مدیران صرف جستجو برای کسب دانش و پاسخ به درخواست آن
می شود .
- مدیران 3/2 دانش خود را از طریق تلفن و گفتگوی رودررو بدست آورده وتنها 3/1 را با مراجعه به اسناد و مدارک بدست می آورند .
- مدیران به بصیرت بیش از اطلاعات نیاز دارند
- دلایل طرح مدیریت دانش :
- رقابت جهانی
- نهضت کیفیت خواهی
- ناکارآیی مفاهیم مدیریتی عرضه شده برای جلب مشتری
- نهضت کوچک سازی سازمانها
- ناتوانی اطلاعات در ایجاد رفتار،عقاید ، هم افزایی های خلاق و فرآیندهای نوین
- نیاز به مدیریت ارزش افزوده اطلاعات و دانش در شرکتها
- تاثیر دانش آفرینی در توان پایایی سازمانها
- تاثیر مستقیم در تصمیم گیریهای سازمانی
اکانت شما رایگان است ، در صورت تمایل برای دسترسی به ادامه این محتوا و عضویت در باشگاه مشتریان اکانت خود را ویژه نمایید . برای ارتقا اکانت کلیک کنید
درباره فریبرز دخانیان
حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید
نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
دیدگاهتان را بنویسید