مدیریت بازاریابی ( بخش چهارم)
access_time2019/03/26
perm_identity
ارسال شده توسط فریبرز دخانیان
folder_open
#بازاریابی و فروش
visibility
882 بازدید

تجزیه و تحلیل محیط :
- فرآیندی که توسط آن ، مدیران شرکت ، محیط را مطالعه و بررسی می نمایند تا فرصت ها و تهدیدات پیش روی مؤسسه را شناسایی و مشخص نمایند.
محیط بازاریابی :
- به مجموعه شرایطی اطلاق می شود که تصمیمات بازاریابی باید با توجه به آنها اتخاذ گردیده و عملیات بازاریابی نیز با لحاظ نمودن آنها اجرا گردد.
محیط شناسی:
- عبارتست از فرآیند گردآوری اطلاعات مربوط به انواع محیط ها از طریق مطالعه و بررسی و با بهره گیری از روش های گوناگون تحقیق و پژوهش
انواع محیط های بازاریابی:
- محیط سازمانی ) محیط داخلی مؤسسه (
- محیط بازار ) متغیرهای مربوط به خریداران ، فروشندگان ورقباء (
- محیط عمومی ) محیط های ملی و بین المللی (
- محیط ناشناخته
محیط سازمانی :
همان محیط داخلی شرکت ، شامل ضوابط و قوانین داخلی ، نوع محصولات ، رشته های فعالیت شرکت ، کانال های توزیع ، چارت سازمانی و . . . که درموفقیت یا عدم موفقیت آن دخیل می باشند.
اکانت شما رایگان است ، در صورت تمایل برای دسترسی به ادامه این محتوا و عضویت در باشگاه مشتریان اکانت خود را ویژه نمایید . برای ارتقا اکانت کلیک کنید
درباره فریبرز دخانیان
حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید
نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
دیدگاهتان را بنویسید