محاسبه سهم بازار( سهم معمولی و سهم واقعی )

تعریف سهم بازار :
میزان سهم ریالی ؛ دلاری و مقداری از محصولات تولیدی و یا بازرگانی هر شرکت در یک فضای مشخص شده فیزیکی و یا مجازی ایجاد می شود .
تذکر : فروش محصولات تحت نام و برند شرکت یا شخص ثالثی اساسا هیچ ارزشی ندارد زیرا تعریف اصلی و هدف اصلی از کسب و کار ایجاد ارزش افزوده در ذهن و فهم مشتریان می باشد که فعالیت بدون ایجاد برند و هویت فقط کسب درامد میکند بدون ایجاد ارزش افزوده یعنی
سرمایه گذاری در سایه = تلف کردن سرمایه ؛ زمان.
سهم بازار براساس عملکرد سازمان ایجاد می گردد و خود بخود قابل دستیابی نیست ولی اگر مدیریت بازار خود را کنترل نکنید سهم بازار شما تقریبا به ازای عدم فعالیت وتصمیم گیری شما باعث کم شدن سهم بازار
خواهد شد.
برای محاسبه سهم بازار باید بدانیم که سهم بازار دو مدل اصلی دارد:
- سهم معمولی بازار
- سهم واقعی بازار
تعریف سهم معمولی :
عبارتست از میزان اقلام فروخته شده در طی یک دوره مشخص و مقایسه آن با میزان فروش رقبای هم طراز شرکت
اکانت شما رایگان است ، در صورت تمایل برای دسترسی به ادامه این محتوا و عضویت در باشگاه مشتریان اکانت خود را ویژه نمایید . برای ارتقا اکانت کلیک کنید
درباره فریبرز دخانیان
حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید
نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
دیدگاهتان را بنویسید