جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • آکادمی
    • #اصول و فنون مذاکره
      • انواع مذاکره
      • ویژگی های مذاکره
      • نحوه پیروزی در مذاکره
      • طبقه بندی مذاکرات
      • دلایل شکست مذاکرات
    • #بازاریابی و فروش
      • بازرگانی خارجی
      • انواع بازارها
      • مفاهیم بازاریابی
      • مدل های کاربردی
      • محاسبه سهم بازار
      • روش های قیمت گذاری
      • رابطه برند با استمرار سودآوری
      • استراتژی های بازاریابی
    • #تحقیقات بازاریابی
      • قبل از سرمایه گذاری
      • در حین سرمایه گذاری
      • بعد از ایجاد سهم بازار و برند سازی
    • #روش های تصمیم گیری
      • انواع تصمیمات در سازمان
      • روش های تصمیم گیری
      • فرآیند تصمیم گیری
      • مدل شبکه موثر برنامه ای در تصمیم گیری
    • #سیستم اطلاعات مدیریت(MIS)
      • تعریف و اهداف MIS
      • روان سازی تصمیم گیری سازمان
      • سازمان های هوشمند
      • مدیریت وقت و سود آوری
    • #مدیریت استراتژیک
      • انواع استراتژی ها
      • مدل های استراتژی BSC و SWOT
      • کاربرد استراتژی ها در تصمیم گیری
      • شناخت مفاهیم هرم اهداف سازمان
      • تجزیه و تحلیل Gap Analize
    • #مدیریت تغییر و مبانی سازمان
      • ابزارهای اصلی در تغییر سازمانی
      • اصول سازمان داری
        • دستورالعمل ها و آیین نامه ها
        • شرح شغل
        • شرح وظایف سازمان
        • قراردادها
      • انواع چارت های سازمان موثر
      • انواع سبک مدیریت
      • روش های ایجاد تغییر در سازمان
      • فواید تغییر در سازمان
      • فواید تفکر در سازمان
      • مدل برنامه ریزی در سازمان
    • #اصول مشتری مداری
      • تعریف مشتری
      • طبقه بندی مشتریان
      • محاسبه ارزش مشتریان
      • سنجش رضایت مشتری
      • تفاوت crm با بانک اطلاعاتی
      • باشگاه مشتریان اثر بخش
      • انتظارات مشتریان
  • دوره ها
    • دوره حضوری
    • دوره آنلاین
  • مولتی مدیا
    • #پادکست
    • #ویدئوها
  • کتاب
  • فروشگاه
  • زبان تخصصی
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • [دانشجویان]

ورود

یازده + هفده =

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • phone 09151120465 (ارتباط مستقیم با شما)
  • email info@dokhanian.ir
perm_identity
سبد خرید 0
  • علاقه مندی ها
  • ارتقا عضویت
  • وضعیت اکانت ویژه
0
بازاریابی،استراتژی،تصمیم گیری|دخانیان
  • خانه
  • آکادمی
    • #اصول و فنون مذاکره
      • انواع مذاکره
      • ویژگی های مذاکره
      • نحوه پیروزی در مذاکره
      • طبقه بندی مذاکرات
      • دلایل شکست مذاکرات
    • #بازاریابی و فروش
      • بازرگانی خارجی
      • انواع بازارها
      • مفاهیم بازاریابی
      • مدل های کاربردی
      • محاسبه سهم بازار
      • روش های قیمت گذاری
      • رابطه برند با استمرار سودآوری
      • استراتژی های بازاریابی
    • #تحقیقات بازاریابی
      • قبل از سرمایه گذاری
      • در حین سرمایه گذاری
      • بعد از ایجاد سهم بازار و برند سازی
    • #روش های تصمیم گیری
      • انواع تصمیمات در سازمان
      • روش های تصمیم گیری
      • فرآیند تصمیم گیری
      • مدل شبکه موثر برنامه ای در تصمیم گیری
    • #سیستم اطلاعات مدیریت(MIS)
      • تعریف و اهداف MIS
      • روان سازی تصمیم گیری سازمان
      • سازمان های هوشمند
      • مدیریت وقت و سود آوری
    • #مدیریت استراتژیک
      • انواع استراتژی ها
      • مدل های استراتژی BSC و SWOT
      • کاربرد استراتژی ها در تصمیم گیری
      • شناخت مفاهیم هرم اهداف سازمان
      • تجزیه و تحلیل Gap Analize
    • #مدیریت تغییر و مبانی سازمان
      • ابزارهای اصلی در تغییر سازمانی
      • اصول سازمان داری
        • دستورالعمل ها و آیین نامه ها
        • شرح شغل
        • شرح وظایف سازمان
        • قراردادها
      • انواع چارت های سازمان موثر
      • انواع سبک مدیریت
      • روش های ایجاد تغییر در سازمان
      • فواید تغییر در سازمان
      • فواید تفکر در سازمان
      • مدل برنامه ریزی در سازمان
    • #اصول مشتری مداری
      • تعریف مشتری
      • طبقه بندی مشتریان
      • محاسبه ارزش مشتریان
      • سنجش رضایت مشتری
      • تفاوت crm با بانک اطلاعاتی
      • باشگاه مشتریان اثر بخش
      • انتظارات مشتریان
  • دوره ها
    • دوره حضوری
    • دوره آنلاین
  • مولتی مدیا
    • #پادکست
    • #ویدئوها
  • کتاب
  • فروشگاه
  • زبان تخصصی
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • [دانشجویان]
perm_identity ورود و ثبت نام

وبلاگ

بازاریابی،استراتژی،تصمیم گیری|دخانیان بلاگ #مدیریت تغییر و مبانی سازمان اصول سازمان داری ماهیت سازماندهی قسمت اول

ماهیت سازماندهی قسمت اول

access_time2019/06/01
perm_identity ارسال شده توسط فریبرز دخانیان
folder_open اصول سازمان داری
visibility 748 بازدید

ماهیت سازماندهی

زمانی که یک برنامه ایجاد شد ، یک مدیر می‌تواند شروع به سازماندهی کند. سازماندهی شامل تخصیص وظایف ، گروه‌بندی تکالیف به بخش‌های مختلف ، محول کردن قدرت و تخصیص منابع در سراسر سازمان است . در طی فرآیند سازماندهی ، مدیران ، کارکنان ، منابع ، سیاست‌ها ، و روال‌های کاری برای تسهیل اهداف شناسایی‌شده در برنامه را هماهنگ می‌کنند . سازماندهی بسیار پیچیده است و اغلب شامل بررسی اصولی منابع انسانی ، امور مالی و اولویت‌ها می‌باشد .

قبل از این که یک برنامه اجرا شود ، مدیران باید دارایی‌های کسب‌وکار را سازماندهی کنند تا این برنامه را به شکلی موثر و کارآمد اجرا کنند . درک تخصص و تقسیم کار کلید این تلاش است ، زیرا بسیاری از ” دارایی‌ها ” کارمندان هستند . به یاد آورید که هنری Fayol در مورد تقسیم کار چه نوشته‌است :

تخصص نیروی کار مطابق با مهارت‌های یک فرد ، ایجاد رشد فردی و حرفه‌ای خاص در نیروی کار و در نتیجه افزایش بهره‌وری ، منجر به تخصص می‌شود که بهره‌وری کار را افزایش می‌دهد . با جدا کردن بخش کوچکی از کار ، سرعت و دقت کارگران در عملکرد آن افزایش می‌یابد .

این اصل هم برای هر دو جنبه فنی و هم از نظر مدیریتی قابل‌استفاده است .

در جاییکه کارگران متخصص هستند ، مدیران می‌توانند آن کارمندان را به دپارتمان ببرند تا کار آن‌ها به طور مناسب هدایت و هماهنگ شود . به طور خلاصه ، کار باید تقسیم شود و افراد مناسب باید به مشاغل مناسب داده شوند تا فزونی و ناکارآمدی را کاهش دهند .

مزایای سازمان دهی

در حالی که عملکرد برنامه‌ریزی مدیران برای رسیدن به اهداف کسب‌وکار ضروری است ، اگر مدیران نتوانند دارایی و منابع شرکت را به اندازه کافی سازمان دهی کنند ، برنامه‌ریزی دقیق بسیاری می‌تواند به هدر رود . برخی از مزایای سازماندهی عبارتند از :

سازمان اهداف فردی کارمندان را با اهداف کلی شرکت بررسی می‌کند . اگر کارمندان بدون توجه به تصویر بزرگ‌تر کار می‌کنند ، سازمان انسجام لازم برای کار به عنوان یک واحد را از دست می‌دهد .

یک ساختار سازمانی خوب برای توسعه فعالیت‌های تجاری ضروری است . از آنجا که ساختار سازمانی پی‌گیری و پاسخگویی را بهبود می‌بخشد ، این ساختار به کسب و کارها کمک می‌کند تا منابع لازم برای رشد را تعیین کنند . به طور مشابه ، سازمان برای تنوع محصول ، مانند توسعه خط تولید جدید ، ضروری است .

سازمان به بهره‌وری کسب‌وکار و کاهش ضایعات کمک می‌کند . به منظور به حداکثر رساندن کارایی ، برخی از شرکت‌ها عملیات را متمرکز می‌کنند در حالی که برخی کارها را با تقاضاهای مشتری یا منطقه‌ای ترتیب می‌دهند.

یک ساختار سازمانی قوی ، ” زنجیره فرماندهی ” را مشخص می‌کند تا کارمندان بدانند که کدام مسیر را باید دنبال کنند . این به نوبه خود پاسخگویی را بهبود می‌بخشد ، که زمانی مهم است که نتایج اندازه‌گیری و آنالیز می‌شوند .

این یک فهرست کوتاه  از مدیران و کسب و کارها است . زمانی که به ساختار سازمانی خاصی می‌آید , عوامل مختلفی مانند اندازه , صنعت و اولویت مدیر وارد بازی می‌شوند .

انواع ساختار سازمانی

سازمان‌ها می‌توانند به روش‌های مختلفی ساختار بندی شوند ، و هر ساختار روشی را تعیین می‌کند که سازمان در آن عمل می‌کند و اجرا می‌کند . ساختار یک سازمان معمولا ً توسط چارت سازمانی نمایش داده می‌شود ( اغلب به سادگی یک نمودار ” نامیده می‌شود ) – نموداری که روابط متقابل مواضع خود را نشان می‌دهد . این نمودار نشان‌دهنده زنجیره فرماندهی و یا روابط قدرت بین افرادی است که در سطوح مختلف کار می‌کنند . همچنین تعداد لایه‌ها بین بالا و پایین‌ترین سطح مدیریتی را نشان می‌دهد . ساختار سازمانی همچنین محدوده کنترل یا تعداد زیردستان را که یک ناظر دارد را دیکته می‌کند . یک سازمان با چند لایه دامنه وسیعی از کنترل دارد و هر مدیر تعداد زیادی از زیردستان را سرپرستی می‌کند ؛ با یک محدوده باریک کنترل ، تنها تعداد محدودی از زیردستان به هر مدیر گزارش می‌دهند . ساختار یک سازمان مشخص می‌کند که سازمان چگونه عمل خواهد کرد و اجرا خواهد کرد.

 

 

درباره فریبرز دخانیان

حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید

نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
جدید تر نام تجاری چیست ؟ و چرا برای کسب و کار مهم است ؟
قدیمی تر مزایای سازماندهی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

سه × یک =

  • جدید
  • دیدگاه ها
قبلی بعدی
باور داشته باشیم :

مسیر موفقیت هر فرد کاملا انفرادی است ، به شرط استفاده از ابزارهای راهنمای موثر ، همراه شما هستیم .

دسترسی سریع
  • بلاگ
  • پرداخت
  • تماس با ما
  • علاقه مندی ها
  • درباره ما
  • فروشگاه
مجوزها
تمامی حقوق برای سایت دخانیان محفوظ می باشد | سایت ساز
keyboard_arrow_up