فرایند گشایش اعتبار اسنادی ( بخش دوم)
access_time2019/02/10
perm_identity
ارسال شده توسط فریبرز دخانیان
folder_open
بازرگانی خارجی
visibility
903 بازدید

فرآیند گشایش اعتبار اسنادی
در فرایند گشایش اعتبار اسنادی کلیه اقداماتی که بین خریدار و فروشنده انجام می شود تشریح شده و سعی شده در قالب یک پکیچ مفید ومختصر ارائه گردد.
این فرایند در سه مرحله اصلی تقسیم بندی شده است .
- اقدامات مشترک بین خریدار و فروشنده
- اقدامات خریدار
- اقدامات فروشنده
ابتدا اقدامات مشترک بین خریدار و فروشنده را بررسی می کنیم:
- اولین ارتباط توسط خریدار با فروشندگان لیست شده جهت دریافت پیشنهادات آنها انجام می شود . خریدار این کار را در قالب ارسال یک ایمیل تحت عنوان استعلام یا inqury انجام می شود.
- در پاسخ به ایمیل خریدار ؛ فروشندگان نسبت به ارسال پاسخ خود در قالب پیش فاکتور یا proforma-invoice می کنند.
- خریدار اقدام به مقایسه آنها و انتخاب بهترین از بین آنها می کند و ضمن ارسال یک ایمیل و ابراز تشکر برای فروشندگانی که برنده نشده اند شروع به مذاکرات دقیقتر با فروشنده منتخب می کند. ( البته در صورت نیاز)
- در نهایت و در صورت ضرورت فروشنده اقدام به ارسال پیش فاکتور نهایی می نماید.
- خریدار پس از بررسی آخرین پیش فاکتور و در صورت تایید ؛ در قالب ارسال یک ایمیل تحت عنوان تاییدیه سفارش برای فروشنده ارسال می کند و اعلام می کندکه پیش فاکتور نهایی آن به شماره و تاریخ.... مورد تایید است. Confirmation of order
- بعد از تایید دو طرف اقدامات خریدار آغاز می شود.
اکانت شما رایگان است ، در صورت تمایل برای دسترسی به ادامه این محتوا و عضویت در باشگاه مشتریان اکانت خود را ویژه نمایید . برای ارتقا اکانت کلیک کنید
درباره فریبرز دخانیان
حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید
نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
دیدگاهتان را بنویسید