جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • آکادمی
    • #اصول و فنون مذاکره
      • انواع مذاکره
      • ویژگی های مذاکره
      • نحوه پیروزی در مذاکره
      • طبقه بندی مذاکرات
      • دلایل شکست مذاکرات
    • #بازاریابی و فروش
      • بازرگانی خارجی
      • انواع بازارها
      • مفاهیم بازاریابی
      • مدل های کاربردی
      • محاسبه سهم بازار
      • روش های قیمت گذاری
      • رابطه برند با استمرار سودآوری
      • استراتژی های بازاریابی
    • #تحقیقات بازاریابی
      • قبل از سرمایه گذاری
      • در حین سرمایه گذاری
      • بعد از ایجاد سهم بازار و برند سازی
    • #روش های تصمیم گیری
      • انواع تصمیمات در سازمان
      • روش های تصمیم گیری
      • فرآیند تصمیم گیری
      • مدل شبکه موثر برنامه ای در تصمیم گیری
    • #سیستم اطلاعات مدیریت(MIS)
      • تعریف و اهداف MIS
      • روان سازی تصمیم گیری سازمان
      • سازمان های هوشمند
      • مدیریت وقت و سود آوری
    • #مدیریت استراتژیک
      • انواع استراتژی ها
      • مدل های استراتژی BSC و SWOT
      • کاربرد استراتژی ها در تصمیم گیری
      • شناخت مفاهیم هرم اهداف سازمان
      • تجزیه و تحلیل Gap Analize
    • #مدیریت تغییر و مبانی سازمان
      • ابزارهای اصلی در تغییر سازمانی
      • اصول سازمان داری
        • دستورالعمل ها و آیین نامه ها
        • شرح شغل
        • شرح وظایف سازمان
        • قراردادها
      • انواع چارت های سازمان موثر
      • انواع سبک مدیریت
      • روش های ایجاد تغییر در سازمان
      • فواید تغییر در سازمان
      • فواید تفکر در سازمان
      • مدل برنامه ریزی در سازمان
    • #اصول مشتری مداری
      • تعریف مشتری
      • طبقه بندی مشتریان
      • محاسبه ارزش مشتریان
      • سنجش رضایت مشتری
      • تفاوت crm با بانک اطلاعاتی
      • باشگاه مشتریان اثر بخش
      • انتظارات مشتریان
  • دوره ها
    • دوره حضوری
    • دوره آنلاین
  • مولتی مدیا
    • #پادکست
    • #ویدئوها
  • کتاب
  • فروشگاه
  • زبان تخصصی
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • [دانشجویان]

ورود

2 × چهار =

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • phone 09151120465 (ارتباط مستقیم با شما)
  • email info@dokhanian.ir
perm_identity
سبد خرید 0
  • علاقه مندی ها
  • ارتقا عضویت
  • وضعیت اکانت ویژه
0
بازاریابی،استراتژی،تصمیم گیری|دخانیان
  • خانه
  • آکادمی
    • #اصول و فنون مذاکره
      • انواع مذاکره
      • ویژگی های مذاکره
      • نحوه پیروزی در مذاکره
      • طبقه بندی مذاکرات
      • دلایل شکست مذاکرات
    • #بازاریابی و فروش
      • بازرگانی خارجی
      • انواع بازارها
      • مفاهیم بازاریابی
      • مدل های کاربردی
      • محاسبه سهم بازار
      • روش های قیمت گذاری
      • رابطه برند با استمرار سودآوری
      • استراتژی های بازاریابی
    • #تحقیقات بازاریابی
      • قبل از سرمایه گذاری
      • در حین سرمایه گذاری
      • بعد از ایجاد سهم بازار و برند سازی
    • #روش های تصمیم گیری
      • انواع تصمیمات در سازمان
      • روش های تصمیم گیری
      • فرآیند تصمیم گیری
      • مدل شبکه موثر برنامه ای در تصمیم گیری
    • #سیستم اطلاعات مدیریت(MIS)
      • تعریف و اهداف MIS
      • روان سازی تصمیم گیری سازمان
      • سازمان های هوشمند
      • مدیریت وقت و سود آوری
    • #مدیریت استراتژیک
      • انواع استراتژی ها
      • مدل های استراتژی BSC و SWOT
      • کاربرد استراتژی ها در تصمیم گیری
      • شناخت مفاهیم هرم اهداف سازمان
      • تجزیه و تحلیل Gap Analize
    • #مدیریت تغییر و مبانی سازمان
      • ابزارهای اصلی در تغییر سازمانی
      • اصول سازمان داری
        • دستورالعمل ها و آیین نامه ها
        • شرح شغل
        • شرح وظایف سازمان
        • قراردادها
      • انواع چارت های سازمان موثر
      • انواع سبک مدیریت
      • روش های ایجاد تغییر در سازمان
      • فواید تغییر در سازمان
      • فواید تفکر در سازمان
      • مدل برنامه ریزی در سازمان
    • #اصول مشتری مداری
      • تعریف مشتری
      • طبقه بندی مشتریان
      • محاسبه ارزش مشتریان
      • سنجش رضایت مشتری
      • تفاوت crm با بانک اطلاعاتی
      • باشگاه مشتریان اثر بخش
      • انتظارات مشتریان
  • دوره ها
    • دوره حضوری
    • دوره آنلاین
  • مولتی مدیا
    • #پادکست
    • #ویدئوها
  • کتاب
  • فروشگاه
  • زبان تخصصی
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • [دانشجویان]
perm_identity ورود و ثبت نام

وبلاگ

بازاریابی،استراتژی،تصمیم گیری|دخانیان بلاگ #بازاریابی و فروش استراتژی های بازاریابی فرایند بازاریابی

فرایند بازاریابی

access_time2019/05/10
perm_identity ارسال شده توسط فریبرز دخانیان
folder_open استراتژی های بازاریابی
visibility 801 بازدید
marketing process 300x142 فرایند بازاریابی
فرایند بازاریابی

همانطور که در شکل مشخص شده است فرایند بازاریابی شامل چهار مرحله اصلی است که رعایت تقدم و تاخر آنها در سازمان بسیار مهم  می باشد.

هر کسب و کاری باید ابتدا برای رسیدن به موفقیت  هدف گذاری کند . اگر هدف گذاری با  دیدگاه استراتژیک و کلان نداشته باشید مطمئن باسید هر کسب و کاری بعد از شروع حتما به نقاطی می رسد که از  نقطه اول بهتر است اما اگر بدون هدف گذاری سازمانتان را هدایت کنید نمی توانید و حق ندارید در هر نقطه ایی که واقع شدین سازمان را متهم به عدم تلاش نموده و توبیخ کنید و یا  از سازمان خودتان راضی باشید و به آنها پاداش بدهید. 

وضعیت سازمانهای بدون تدوین هدف گذاری همانند کریستف کلمب می باشد . زمانی که راه افتاد نمی دونست به کجا می رود و به جایی که رسید نمی دونست کجاست .

در هدف گذاری باید ماموریت سازمان را کاملا مشخص و قابل اندازه گیری تدوین کنید . برای تدوین ماموریت موظف هستید اقدامات زیر را انجام دهید :

  1. از گروه مشاوران خبره کمک بگیرید تا بتوانند تحلیل های موثر و اجرایی از شرایط کلان حاکم بر کسب و کار شما ارائه کنند . این مشاوران باید تخصص در حوزه های اقتصادی ؛ بازاریابی؛ مالی مجرب باشند .
  2. بر اساس ارائه راهکارهای مشاوران و بر اساس شناخت مدیریت ارشد از توانایی های سازمان و وضعیت آن در مقایسه با رقبای هم طراز با کمک مدیران میانی اقدام به تدوین ماموریت سازمان توسط مدیران میانی و تصویب توسط هیئت مدیره بپردازد .
  3. اهداف سازمان در قالب ماموریت باید کاملا شفاف و واضح باشد باید بدانیم در قالب ماموریت مصوب شده به دنبال چه اهدافی هستیم . نمونه این اهداف را می توان در قالب اهداف استراتژیک سهم بازار ؛ سهم برند ؛ منافع مالی و…. تعریف نمود.
  4. برای اینکه ماموریت و اهداف مدنظر با ضرایب خطای کمتری به همراه باشد باید تحلیل وضعیت  فاکتورهای موجود و تاثیر گذار در محیط خارج از سازمان  را انجام دهیم . نکته مهم این است که بدانیم ما نمی توانیم تاثیر بسیار قوی بر بسیاری از فاکتورهای موجود در محیط بیرونی بگذاریم اما باید بر اساس جمع اوری اطلاعات از آنها و سنجش نقاط ضعف و قوت سازمانی بهترین تدابیر استراتزیک  را  اتخاذ کرد.
  5. در مرحله بعد باید استراتژی های  موثر برای رسیدن به ماموریت سازمات تهیه شود . این استراتژی ها در کلیه بخش های سازمان بور مستقل باید تهیه شده و در نهایت با یکدیگر ادغام و تدوین به استراتزی های نهایی خواهد شد . نمونه این استراتژی را می توان استراتژی فروش ؛ مالی؛ خرید و تامین؛ تحقیق و توسعه ؛ منابع انسانی؛ تولید و فنی نام برد.
  6. در استراتژی های بخش فروش باید حتما بخش مهمی را در حوزه بازاریابی و مطالعات بازار اختصاص بدهیم . تایید می گردد بدون جمع اوری اطلاعات به روز ؛ مرتبط ؛ درست هر گونه تصمیم گیری و تدوین استراتزی محکوم به شکست خواهد بود .
  7. در اخرین قسمت از برنامه ریزی بازاریابی و فروش باید  حتما اقدام به تدوین و مصوب کردن بودجه کنید . برنامه ریزی بدون بودجه در واقع هیچ است . این موضوع در واقع یک جایگاه تهی و بی ارزش خواهد بود اگر نتوانید بودجه اجرای استراتزی و ماموریت سازمان را تهیه کنید .  در بخش بودجه بندی باید قیمت تمام شده محصولات ؛ نقطه سربسر ؛ حاشیه سود ؛ نرخ برگشت سرمایه ؛ ریسک های سرمایه گذاری  ؛ تبلیغات و بازاریابی و سایر موارد موثر براورد واقعی شده و در قالب بودجه مصوب شده اقدام نمود .
درباره فریبرز دخانیان

حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید

نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
جدید تر مفاهیم و تعاریف بازار یابی از دید بزرگان بازاریابی
قدیمی تر فرایند تصمیم گیری

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

پنج × 5 =

  • جدید
  • دیدگاه ها
قبلی بعدی
باور داشته باشیم :

مسیر موفقیت هر فرد کاملا انفرادی است ، به شرط استفاده از ابزارهای راهنمای موثر ، همراه شما هستیم .

دسترسی سریع
  • بلاگ
  • پرداخت
  • تماس با ما
  • علاقه مندی ها
  • درباره ما
  • فروشگاه
مجوزها
تمامی حقوق برای سایت دخانیان محفوظ می باشد | سایت ساز
keyboard_arrow_up