طبقه بندی انواع بازارهای مرتبط به کالا

طبقه بندی انواع بازارهای کالاها و شناخت نسبت به ویژگی های هر کدام
بطور کلی بازارهای مربوط به کالا از یک نگاه در سه گروه طبقه بندی می شود.
- بازارکالای مصرفی بی دوام
- بازارکالای مصورفی با دوام
- کالای صنعتی
بازار اول : بازار مصرفی بی دوام
منظور کالاهایی هستند که در سبد مصرفی مشتریان و مردم قرار دارند و با توجه به ماهیت آنها تقریبا هیچ یک از این محصولات به نیت ذخیره سازی خرید نمی شود. برای این موضوع دلایلی وجود دارد که ذیلا اشاره می شود . این گروه محصولات جزسبد مصرفی روزانه مردم قرار دارد و اکثر آنها جز موارد استراتژیک هستند . تمام کالاهای تولیدی در صنعت غذایی در این طبقه بندی قرار می گیرند.
تقریبا هیچ کس نوشابه را به نیت ذخیره سازی جهت مصرف در سال بعدی خرید نمی کند . این قانون تقریبا برای تمام کالاهای صنایع غذایی صادق است .
ویژگی های این بازار بشرح زیر است :
- عمر کالاها در این بازار بسیار کم است و قابل ذخیره سازی به دلیل خرابی وجود ندارد.
- دوره تکرار خرید توسط هر مشتری بسیار سریع است. بطور مثال شما هر روز ممکن است اقدام به خرید یک بسته چیپس بکنید.
- قیمت این کالاها خیلی گران نیست
- تنوع محصولات و برندها بسیار زیاد است.
- سطح تکنولوژی جهت راه اندازی خیلی بالا نیست و high tech نیست.
- تعداد رقبا در این بازار بسیار زیاد است.
- حجم سرمایه اولیه خیلی بالایی نمی خواهد.
- دانش فنی خیلی پیچیده ایی ندارد.
- از نظر کیفی تنوع بسیار زیادی وجود دارد.
- حق انتخاب برای مشتریان بسیار زیاد است.
- تنوع در بسته بندی بسیار زیاد است.
- سطح رقابت بسیار بالا است.
- حرکت در یک اقیانوس کاملا قرمز است .
اکانت شما رایگان است ، در صورت تمایل برای دسترسی به ادامه این محتوا و عضویت در باشگاه مشتریان اکانت خود را ویژه نمایید . برای ارتقا اکانت کلیک کنید
درباره فریبرز دخانیان
حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید
نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
دیدگاهتان را بنویسید