جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • آکادمی
    • #اصول و فنون مذاکره
      • انواع مذاکره
      • ویژگی های مذاکره
      • نحوه پیروزی در مذاکره
      • طبقه بندی مذاکرات
      • دلایل شکست مذاکرات
    • #بازاریابی و فروش
      • بازرگانی خارجی
      • انواع بازارها
      • مفاهیم بازاریابی
      • مدل های کاربردی
      • محاسبه سهم بازار
      • روش های قیمت گذاری
      • رابطه برند با استمرار سودآوری
      • استراتژی های بازاریابی
    • #تحقیقات بازاریابی
      • قبل از سرمایه گذاری
      • در حین سرمایه گذاری
      • بعد از ایجاد سهم بازار و برند سازی
    • #روش های تصمیم گیری
      • انواع تصمیمات در سازمان
      • روش های تصمیم گیری
      • فرآیند تصمیم گیری
      • مدل شبکه موثر برنامه ای در تصمیم گیری
    • #سیستم اطلاعات مدیریت(MIS)
      • تعریف و اهداف MIS
      • روان سازی تصمیم گیری سازمان
      • سازمان های هوشمند
      • مدیریت وقت و سود آوری
    • #مدیریت استراتژیک
      • انواع استراتژی ها
      • مدل های استراتژی BSC و SWOT
      • کاربرد استراتژی ها در تصمیم گیری
      • شناخت مفاهیم هرم اهداف سازمان
      • تجزیه و تحلیل Gap Analize
    • #مدیریت تغییر و مبانی سازمان
      • ابزارهای اصلی در تغییر سازمانی
      • اصول سازمان داری
        • دستورالعمل ها و آیین نامه ها
        • شرح شغل
        • شرح وظایف سازمان
        • قراردادها
      • انواع چارت های سازمان موثر
      • انواع سبک مدیریت
      • روش های ایجاد تغییر در سازمان
      • فواید تغییر در سازمان
      • فواید تفکر در سازمان
      • مدل برنامه ریزی در سازمان
    • #اصول مشتری مداری
      • تعریف مشتری
      • طبقه بندی مشتریان
      • محاسبه ارزش مشتریان
      • سنجش رضایت مشتری
      • تفاوت crm با بانک اطلاعاتی
      • باشگاه مشتریان اثر بخش
      • انتظارات مشتریان
  • دوره ها
    • دوره حضوری
    • دوره آنلاین
  • مولتی مدیا
    • #پادکست
    • #ویدئوها
  • کتاب
  • فروشگاه
  • زبان تخصصی
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • [دانشجویان]

ورود

11 + 5 =

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • phone 09151120465 (ارتباط مستقیم با شما)
  • email info@dokhanian.ir
perm_identity
سبد خرید 0
  • علاقه مندی ها
  • ارتقا عضویت
  • وضعیت اکانت ویژه
0
بازاریابی،استراتژی،تصمیم گیری|دخانیان
  • خانه
  • آکادمی
    • #اصول و فنون مذاکره
      • انواع مذاکره
      • ویژگی های مذاکره
      • نحوه پیروزی در مذاکره
      • طبقه بندی مذاکرات
      • دلایل شکست مذاکرات
    • #بازاریابی و فروش
      • بازرگانی خارجی
      • انواع بازارها
      • مفاهیم بازاریابی
      • مدل های کاربردی
      • محاسبه سهم بازار
      • روش های قیمت گذاری
      • رابطه برند با استمرار سودآوری
      • استراتژی های بازاریابی
    • #تحقیقات بازاریابی
      • قبل از سرمایه گذاری
      • در حین سرمایه گذاری
      • بعد از ایجاد سهم بازار و برند سازی
    • #روش های تصمیم گیری
      • انواع تصمیمات در سازمان
      • روش های تصمیم گیری
      • فرآیند تصمیم گیری
      • مدل شبکه موثر برنامه ای در تصمیم گیری
    • #سیستم اطلاعات مدیریت(MIS)
      • تعریف و اهداف MIS
      • روان سازی تصمیم گیری سازمان
      • سازمان های هوشمند
      • مدیریت وقت و سود آوری
    • #مدیریت استراتژیک
      • انواع استراتژی ها
      • مدل های استراتژی BSC و SWOT
      • کاربرد استراتژی ها در تصمیم گیری
      • شناخت مفاهیم هرم اهداف سازمان
      • تجزیه و تحلیل Gap Analize
    • #مدیریت تغییر و مبانی سازمان
      • ابزارهای اصلی در تغییر سازمانی
      • اصول سازمان داری
        • دستورالعمل ها و آیین نامه ها
        • شرح شغل
        • شرح وظایف سازمان
        • قراردادها
      • انواع چارت های سازمان موثر
      • انواع سبک مدیریت
      • روش های ایجاد تغییر در سازمان
      • فواید تغییر در سازمان
      • فواید تفکر در سازمان
      • مدل برنامه ریزی در سازمان
    • #اصول مشتری مداری
      • تعریف مشتری
      • طبقه بندی مشتریان
      • محاسبه ارزش مشتریان
      • سنجش رضایت مشتری
      • تفاوت crm با بانک اطلاعاتی
      • باشگاه مشتریان اثر بخش
      • انتظارات مشتریان
  • دوره ها
    • دوره حضوری
    • دوره آنلاین
  • مولتی مدیا
    • #پادکست
    • #ویدئوها
  • کتاب
  • فروشگاه
  • زبان تخصصی
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • [دانشجویان]
perm_identity ورود و ثبت نام

وبلاگ

بازاریابی،استراتژی،تصمیم گیری|دخانیان بلاگ #مدیریت تغییر و مبانی سازمان اصول سازمان داری شرح وظایف سازمان شرح وظایف مسئول تضمین کیفیت و کنترل کیفیت

شرح وظایف مسئول تضمین کیفیت و کنترل کیفیت

access_time2019/04/30
perm_identity ارسال شده توسط فریبرز دخانیان
folder_open شرح وظایف سازمان
visibility 884 بازدید
 

شرح وظايف مدير كنترل كيفيت و تضمين كيفيت

 

 

      شرح وظايف مدير قسمت در بخش كنترل كيفيت :

۱ – ارائه خدمات مشورتي به مديريت عامل .

۲ – حصول اطمينان نسبت به برخورداري كاركنان واحد كنترل كيفيت از تخصص كافي و تعيين ، برنامه ريزي و نظارت بر اجرا شدن نيازهاي آموزشي آنان .

۳ – حصول اطمينان نسبت به اجراي برنامه هاي نظام كيفيت مرتبط با واحد كنترل كيفيت و نظارت بر آنها .

۴ – حصول اطمينان نسبت به  انجام اقدامات اصلاحي و پيشگرانه در مورد وجود

 عدم تطابق ، پيگيري تا رفع مغايرتها و انجام اقدامات لازم جهت جلوگيري از بروز مغايرتهاي احتمالي مشابه در آينده در واحد كنترل كيفيت .

۵ – حصول اطمينان نسبت به انجام فعاليتها بر اساس دستور العملها و روشهاي اجرايي پيش بيني شده در واحد كنترل كيفيت .

۶ – تهيه دستور العمل ها ، ضوابط و مقررات كيفي براي كليه مشخصات فني محصولات موجود و نظارت بر اجراي آنها .

۷ – دريافت مشخصه هاي فني و حدود تلورانسها از واحد فني .

۸ – همكاري به منظور بهبود محصول در جريان ساخت از نظر كيفي و ارائه خدمات لازم براي تست محصولات جديد .

۹ – همكاري با واحد فني در طراحي محصول و تعيين فرايندهاي توليد .

۱۰ – تهيه و تدوين روشها و دستور العملهاي بازرسي .

۱۱ – تعيين ابزارهاي بازرسي مورد نياز .

۱۲ – تهيه گزارشات تست نمونه هاي اوليه محصول ( T.R ) و نيز تهيه T.R براي محصولات ارسالي براي مشتري و ارسال به واحد فروش جهت ارائه به مشتري .

۱۳ – ارزيابي منابع خريد ( تاُمين كنندگان ) و تائيد يا عدم تائيد آنها .

۱۴ – نظارت و كنترل بر چگونگي اجرا و كفايت برنامه هاي آموزشي مرتبط با كيفيت واحد آموزش .

۱۵ – تعيين و تعريف ايستگاهها و مراحل بازرسي خط توليد .

۱۶ – همكاري با مديريت اداري در جذب و استخدام پرسنل مورد نياز براي خط توليد و كنترل كيفيت .

۱۷ – بررسي و ارزيابي وضعيت ، مشخصات و چگونگي عملكرد پيمانكاران فرعي .

۱۸ – كاليبره نمودن كليه ابزارهاي اندازه گيري كه امكان كاليبره شدن آنها در شركت وجود دارد .

۱۹ – كاليبره نمودن كليه دستگاههای موجود

۲۰ – ثبت كليه اطلاعات مرتبط با كاليبراسيون آنها .

۲۱ – ارسال كليه وسايل اندازه گيري مرجع و ابزارهايي كه امكان كاليبراسيون آنها در

 شركت وجود ندارد به آزمايشگاه معتبر كاليبره كننده در هنگام فرا رسيدن زمان كاليبراسيون آنها .

۲۲ – دريافت و بايگاني كليه مدارك مرتبط با كاليبراسيون تجهيزات و وسايل اندازه گيري كه در آزمايشگاههاي خارج از كارخانه صورت مي گيرد .

۲۳ – تعريف مشخصه هاي خريد براي واحد خريد .

۲۴ – نظارت بر توقف خط توليد در هنگام توليد محصولات نامنطبق كه توسط بازرس كنترل كيفي صورت گرفته است تا در رفع عوامل توليد محصول نامنطبق .

۲۵ – انتقال به موقع نارساييهاي كيفيتي به مسئول توليد و مونتاژ و مديريت عامل .

۲۶ – انتقال سريع نارساييهاي حاد به مديريت عامل .

۲۷ – كمك در تهيه و تدوين نظام انگيزش توليد با كيفيت براي مديريت عامل .

۲۸ – برآورد وسايل سخت افزاري بازرسي و آزمونها ( مربوط به آزمايشگاه ) .

۲۹ – تائيد مشخصات ابزارها و تجهيزات خطوط توليد و همكاري با واحد فني در انتخاب تجهيزات ساخت .

۳۰ – شناسايي و ثبت كليه مغايرتها و مشكلات مربوط به محصول ، فرآيند و نظام كيفيت .

۳۱ – انجام اقدامات لازم به منظور دريافت و جمع آوري نظريات مشتريان در مورد عيوب محصولات از قسمت فروش .

۳۲ – كمك در برآورد نيازهاي آموزشي .

۳۳ – رديابي محصولات نامنطبق در موارد مورد نياز و شكايت مشتري .

۳۴ – نظارت بر ارائه خدمات آزمايشگاهي به خط توليد و مونتاژ .

۳۵ – هماهنگي با واحدهاي مرتبط به منظور تشكيل مستمر كميته بازيافت (M.R.B) براي تعيين تكليف ضايعات مواد و محصولات نامنطبق .

۳۶ – آديت محصولات نهايي قبل از حمل ، براي مشتري .

۳۷ – ارائه گزارشات مربوط به علل خرابي به واحدهاي مرتبط .

۳۸ – نظارت بر كيفيت انجام كار پرسنل جديد الاستخدام .

۳۹ – تشكيل جلسات كميته به منظور بررسي مشكلات كيفي و فني .

۴۰ – دريافت اطلاعات مربوط به اقلام ورودي از قسمت خريد و اطلاع به بازرسين براي كنترل و آزمون مواد اوليه و نيمه ساخته ورودي .

۴۱ – دريافت اطلاعات مربوط به قطعات حين توليد و محصول نهايي و تهيه

 گزارشات مربوط به آمار ضايعات .

۴۲ – دريافت اطلاعات كيفي مربوط به محصول نهايي و تهيه نمودارهاي پارتو و ارسال براي واحدهاي ذيربط.

۴۳ – تهيه نمودارهايي نظير نمودار ايشي گاوا ( گرده ماهي ) .

۴۴ – بايگاني كليه مدارك و نقشه هاي فني ارسالي از واحد فني .

۴۵ – نگهداري كليه مستندات تضمين كيفيت مرتبط با كنترل كيفيت .

۴۶ – ارائه گزارشات مورد نياز به مديريت عامل .

۴۷ – شركت در جلسات بهبود مستمر و بهره وري  مخصوص  همكاري در زمينه اخذ گواهينامه ها

۴۸ – انجام ساير امور محوله از طرف مديريت عامل .

 

 

 

 

         شرح وظايف مدير قسمت در بخش تضمين كيفيت :

۱ – ارائه خدمات مشورتي به مديريت عامل .

۲ – حصول اطمينان نسبت به برخورداري كاركنان واحد كنترل كيفيت از تخصص كافي و تعيين ، برنامه ريزي و نظارت بر اجرا شدن نيازهاي آموزشي آنان .

۳ – حصول اطمينان نسبت به اجراي برنامه هاي نظام كيفيت مرتبط با واحد كنترل كيفيت و نظارت بر آنها .

۴ – حصول اطمينان نسبت به انجام اقدامات اصلاحي و پيشگيرانه در مورد وجود عدم تطابق ، پيگيري تا رفع مغايرتها و انجام اقدامات لازم جهت جلوگيري از بروز مغايرتهاي احتمالي مشابه در آينده در واحد كنترل كيفيت .

۵ – حصول اطمينان نسبت به انجام فعاليتها بر اساس دستور العملها و روشهاي اجرايي پيش بيني شده در واحد كنترل كيفيت .

۶ – نظارت بر تهيه روشهاي اجرايي ، دستور العملها و فرمها .

۷ – تائيد نظامنامه ، روشهاي اجرايي ، دستور العمل ها و فرمها .

۸ – درج شماره صدور و ممهور كردن مستندات جديد به مهر سبز ( اعتبار ) براي اجرا .

 ۹ – ممهور كردن نسخ قبلي به مهر قرمز ( عدم اعتبار ) و بايگاني اسناد .

۱۰ – توزيع نسخ جديد و اخذ رسيد از واحدهاي استفاده كننده از نسخ جديد و جمع آوري نسخ قبلي .

۱۱ – نظارت بر حسن اجراي مستندات معتبر در كليه بخشهاي مرتبط و موثر بر كيفيت .

۱۲ – رفع مغايرتهاي احتمالي در مستندات .

۱۳ – رفع مغايرتهاي احتمالي در فرآيند و پيگيري جهت رفع آنها .

۱۴ – ايجاد آرشيو و بايگاني از كليه مستندات معتبر و نا معتبر .

۱۵ – برنامه ريزي در جهت اخذ و نگهداري استاندارد ISO – 9000 .

۱۶ – ارتباط مستمر با مراكز و ارگانهاي قانوني مرتبط با فعاليتهاي تضمين كيفيت .

۱۷ – شركت در كميته مميزي داخلي و انجام مميزي بر اساس دوره هاي زماني اعلام شده در نظامنامه.

۱۸ – شركت در جوامع علمي ، سمينارها و … مرتبط با تضمين كيفيت و ايزو .

۱۹ – ارسال گزارشات مورد نياز به مديريت عامل .

۲۰ – انجام ساير امور محموله از طرف مديريت عامل .

 

 

 

 

 

 

درباره فریبرز دخانیان

حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید

نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
جدید تر نمونه قرارداد چاپ کتاب
قدیمی تر شرح وظایف مسئول فنی و نظارت بر طرحهای عمرانی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

2 × 2 =

  • جدید
  • دیدگاه ها
قبلی بعدی
باور داشته باشیم :

مسیر موفقیت هر فرد کاملا انفرادی است ، به شرط استفاده از ابزارهای راهنمای موثر ، همراه شما هستیم .

دسترسی سریع
  • بلاگ
  • پرداخت
  • تماس با ما
  • علاقه مندی ها
  • درباره ما
  • فروشگاه
مجوزها
تمامی حقوق برای سایت دخانیان محفوظ می باشد | سایت ساز
keyboard_arrow_up