شرح وظایف مسئول تضمین کیفیت و کنترل کیفیت

شرح وظايف مدير كنترل كيفيت و تضمين كيفيت
|
شرح وظايف مدير قسمت در بخش كنترل كيفيت : ۱ – ارائه خدمات مشورتي به مديريت عامل . ۲ – حصول اطمينان نسبت به برخورداري كاركنان واحد كنترل كيفيت از تخصص كافي و تعيين ، برنامه ريزي و نظارت بر اجرا شدن نيازهاي آموزشي آنان . ۳ – حصول اطمينان نسبت به اجراي برنامه هاي نظام كيفيت مرتبط با واحد كنترل كيفيت و نظارت بر آنها . ۴ – حصول اطمينان نسبت به انجام اقدامات اصلاحي و پيشگرانه در مورد وجود عدم تطابق ، پيگيري تا رفع مغايرتها و انجام اقدامات لازم جهت جلوگيري از بروز مغايرتهاي احتمالي مشابه در آينده در واحد كنترل كيفيت . ۵ – حصول اطمينان نسبت به انجام فعاليتها بر اساس دستور العملها و روشهاي اجرايي پيش بيني شده در واحد كنترل كيفيت . ۶ – تهيه دستور العمل ها ، ضوابط و مقررات كيفي براي كليه مشخصات فني محصولات موجود و نظارت بر اجراي آنها . ۷ – دريافت مشخصه هاي فني و حدود تلورانسها از واحد فني . ۸ – همكاري به منظور بهبود محصول در جريان ساخت از نظر كيفي و ارائه خدمات لازم براي تست محصولات جديد . ۹ – همكاري با واحد فني در طراحي محصول و تعيين فرايندهاي توليد . ۱۰ – تهيه و تدوين روشها و دستور العملهاي بازرسي . ۱۱ – تعيين ابزارهاي بازرسي مورد نياز . ۱۲ – تهيه گزارشات تست نمونه هاي اوليه محصول ( T.R ) و نيز تهيه T.R براي محصولات ارسالي براي مشتري و ارسال به واحد فروش جهت ارائه به مشتري . ۱۳ – ارزيابي منابع خريد ( تاُمين كنندگان ) و تائيد يا عدم تائيد آنها . ۱۴ – نظارت و كنترل بر چگونگي اجرا و كفايت برنامه هاي آموزشي مرتبط با كيفيت واحد آموزش . ۱۵ – تعيين و تعريف ايستگاهها و مراحل بازرسي خط توليد . ۱۶ – همكاري با مديريت اداري در جذب و استخدام پرسنل مورد نياز براي خط توليد و كنترل كيفيت . ۱۷ – بررسي و ارزيابي وضعيت ، مشخصات و چگونگي عملكرد پيمانكاران فرعي . ۱۸ – كاليبره نمودن كليه ابزارهاي اندازه گيري كه امكان كاليبره شدن آنها در شركت وجود دارد . ۱۹ – كاليبره نمودن كليه دستگاههای موجود ۲۰ – ثبت كليه اطلاعات مرتبط با كاليبراسيون آنها . ۲۱ – ارسال كليه وسايل اندازه گيري مرجع و ابزارهايي كه امكان كاليبراسيون آنها در شركت وجود ندارد به آزمايشگاه معتبر كاليبره كننده در هنگام فرا رسيدن زمان كاليبراسيون آنها . ۲۲ – دريافت و بايگاني كليه مدارك مرتبط با كاليبراسيون تجهيزات و وسايل اندازه گيري كه در آزمايشگاههاي خارج از كارخانه صورت مي گيرد . ۲۳ – تعريف مشخصه هاي خريد براي واحد خريد . ۲۴ – نظارت بر توقف خط توليد در هنگام توليد محصولات نامنطبق كه توسط بازرس كنترل كيفي صورت گرفته است تا در رفع عوامل توليد محصول نامنطبق . ۲۵ – انتقال به موقع نارساييهاي كيفيتي به مسئول توليد و مونتاژ و مديريت عامل . ۲۶ – انتقال سريع نارساييهاي حاد به مديريت عامل . ۲۷ – كمك در تهيه و تدوين نظام انگيزش توليد با كيفيت براي مديريت عامل . ۲۸ – برآورد وسايل سخت افزاري بازرسي و آزمونها ( مربوط به آزمايشگاه ) . ۲۹ – تائيد مشخصات ابزارها و تجهيزات خطوط توليد و همكاري با واحد فني در انتخاب تجهيزات ساخت . ۳۰ – شناسايي و ثبت كليه مغايرتها و مشكلات مربوط به محصول ، فرآيند و نظام كيفيت . ۳۱ – انجام اقدامات لازم به منظور دريافت و جمع آوري نظريات مشتريان در مورد عيوب محصولات از قسمت فروش . ۳۲ – كمك در برآورد نيازهاي آموزشي . ۳۳ – رديابي محصولات نامنطبق در موارد مورد نياز و شكايت مشتري . ۳۴ – نظارت بر ارائه خدمات آزمايشگاهي به خط توليد و مونتاژ . ۳۵ – هماهنگي با واحدهاي مرتبط به منظور تشكيل مستمر كميته بازيافت (M.R.B) براي تعيين تكليف ضايعات مواد و محصولات نامنطبق . ۳۶ – آديت محصولات نهايي قبل از حمل ، براي مشتري . ۳۷ – ارائه گزارشات مربوط به علل خرابي به واحدهاي مرتبط . ۳۸ – نظارت بر كيفيت انجام كار پرسنل جديد الاستخدام . ۳۹ – تشكيل جلسات كميته به منظور بررسي مشكلات كيفي و فني . ۴۰ – دريافت اطلاعات مربوط به اقلام ورودي از قسمت خريد و اطلاع به بازرسين براي كنترل و آزمون مواد اوليه و نيمه ساخته ورودي . ۴۱ – دريافت اطلاعات مربوط به قطعات حين توليد و محصول نهايي و تهيه گزارشات مربوط به آمار ضايعات . ۴۲ – دريافت اطلاعات كيفي مربوط به محصول نهايي و تهيه نمودارهاي پارتو و ارسال براي واحدهاي ذيربط. ۴۳ – تهيه نمودارهايي نظير نمودار ايشي گاوا ( گرده ماهي ) . ۴۴ – بايگاني كليه مدارك و نقشه هاي فني ارسالي از واحد فني . ۴۵ – نگهداري كليه مستندات تضمين كيفيت مرتبط با كنترل كيفيت . ۴۶ – ارائه گزارشات مورد نياز به مديريت عامل . ۴۷ – شركت در جلسات بهبود مستمر و بهره وري مخصوص همكاري در زمينه اخذ گواهينامه ها ۴۸ – انجام ساير امور محوله از طرف مديريت عامل .
شرح وظايف مدير قسمت در بخش تضمين كيفيت : ۱ – ارائه خدمات مشورتي به مديريت عامل . ۲ – حصول اطمينان نسبت به برخورداري كاركنان واحد كنترل كيفيت از تخصص كافي و تعيين ، برنامه ريزي و نظارت بر اجرا شدن نيازهاي آموزشي آنان . ۳ – حصول اطمينان نسبت به اجراي برنامه هاي نظام كيفيت مرتبط با واحد كنترل كيفيت و نظارت بر آنها . ۴ – حصول اطمينان نسبت به انجام اقدامات اصلاحي و پيشگيرانه در مورد وجود عدم تطابق ، پيگيري تا رفع مغايرتها و انجام اقدامات لازم جهت جلوگيري از بروز مغايرتهاي احتمالي مشابه در آينده در واحد كنترل كيفيت . ۵ – حصول اطمينان نسبت به انجام فعاليتها بر اساس دستور العملها و روشهاي اجرايي پيش بيني شده در واحد كنترل كيفيت . ۶ – نظارت بر تهيه روشهاي اجرايي ، دستور العملها و فرمها . ۷ – تائيد نظامنامه ، روشهاي اجرايي ، دستور العمل ها و فرمها . ۸ – درج شماره صدور و ممهور كردن مستندات جديد به مهر سبز ( اعتبار ) براي اجرا . ۹ – ممهور كردن نسخ قبلي به مهر قرمز ( عدم اعتبار ) و بايگاني اسناد . ۱۰ – توزيع نسخ جديد و اخذ رسيد از واحدهاي استفاده كننده از نسخ جديد و جمع آوري نسخ قبلي . ۱۱ – نظارت بر حسن اجراي مستندات معتبر در كليه بخشهاي مرتبط و موثر بر كيفيت . ۱۲ – رفع مغايرتهاي احتمالي در مستندات . ۱۳ – رفع مغايرتهاي احتمالي در فرآيند و پيگيري جهت رفع آنها . ۱۴ – ايجاد آرشيو و بايگاني از كليه مستندات معتبر و نا معتبر . ۱۵ – برنامه ريزي در جهت اخذ و نگهداري استاندارد ISO – 9000 . ۱۶ – ارتباط مستمر با مراكز و ارگانهاي قانوني مرتبط با فعاليتهاي تضمين كيفيت . ۱۷ – شركت در كميته مميزي داخلي و انجام مميزي بر اساس دوره هاي زماني اعلام شده در نظامنامه. ۱۸ – شركت در جوامع علمي ، سمينارها و … مرتبط با تضمين كيفيت و ايزو . ۱۹ – ارسال گزارشات مورد نياز به مديريت عامل . ۲۰ – انجام ساير امور محموله از طرف مديريت عامل .
|
|
درباره فریبرز دخانیان
حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید
نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
دیدگاهتان را بنویسید