شرح وظایف حسابداری حقوق و دستمزد

شرح وظایف حسابدار حقوق و دستمزد
حقوق و دستمزد و حسابداری آن درهمه بنگاههای اقتصادی جاری میباشد.
و با توجه به اهمیت حسابداری حقوق و دستمزد ،لازم است حسابدارعلاوه بر حسابداری حقوق و دستمزد ،نسبت به قوانین وزارت کار،قوانین بیمه تامین اجتماعی و قوانین مالیاتی حقوق اشراف کافی داشته باشد.
هریک از موارد فوق در شرکتهای و موسسات بزرگ بتفیک و توسط واحد های جداگانه انجام می شود،ولی در شرکتها و موسساتی که دارای پرسنل کمتری هستند، این وظیفه به حسابدار محول میشود.
در شرکتهایی که تعداد زیادی پرسنل دارند ،امور و قوانین اداری به عهده معاونت اداری می باشد.
در این مقاله سعی بر آن است که شرح وظایف حسابداری حقوق و دستمزد بطور کلی ارائه شود که البته با توجه به سیاست شرکتها و موسسات ممکن وظایف محوله به حسابدار حقوق و دستمزد متفاوت باشد.
اکانت شما رایگان است ، در صورت تمایل برای دسترسی به ادامه این محتوا و عضویت در باشگاه مشتریان اکانت خود را ویژه نمایید . برای ارتقا اکانت کلیک کنید
درباره فریبرز دخانیان
حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید
نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
دیدگاهتان را بنویسید