شرح شغل حسابداری خزانه

کد فرم: | شناسنامه شغل | شرکت | |||
بازنگری: | |||||
عنوان سازمانی شغل: حسابداری خزانه – تحت نظر رئیس یا سرپرست حسابداری – حداکثر سن تا ۳۵ | |||||
تحصیلات: حداقل فوق دیپلم حسابداری | تجربه کاری:حداقل ۳ سال سابقه مرتبط | ||||
مهارتها: تسلط بر نرم افزارهای مالی ؛ تسلط بر سیستم خزانه و حسابداری مالی – تسلط بر office | آموزش موردنیاز: دوره های مالی مربوطه – نرم افزارهای مربوطه – ترجیها خانم | ||||
شرح وظایف عمومی و اختصاصی: | |||||
۱٫ نگهداری و کنترل حساب های بانکی شرکت.
۲٫ صدور و دریافت اسناد پرداختنی و دریافتنی. ۳٫ نگهداری تنخواه گردان و سایر وجوه نقد و اوراق بهادار. ۴٫ رفع مغایرات بانکی. نگهداری اسناد مالی و کلیه امور بایگانی مالی و اداری. ۵٫ پیگیری امور مربوط به ضمانتنامه های بانکی و اعتبارات. ۶٫ ثبت اسناد حسابداری مرتبط. ۷٫ ثبت اسناد دریافت و پرداخت ۸٫ ثبت چکهای دریافتی از طرف حسابها ۹٫ صدورچکهای پرداختی طبق دستور پرداخت ۱۰٫ تحویل و رسید پرداخت از چک به مشتری ۱۱٫ دریافت و. ثبت چکها و سفته و ضمانت های طرف حسابها ۱۲٫ آلارم های به موقع تا تامین منابع مالی جهت چکهای صادره ۱۳٫ زمانبندی جهت پرداخت چک بطرف حسابها ۱۴٫ تحویل اسناد ضمانت نامه طرف حسابها پس از اخذ تاییدیه ها ۱۵٫ زمانبندی و درخواست جهت صدور دسته چک جدید ۱۶٫ ثبت چکها و اسناد پرداختی در سیستم ۱۷٫ ارائه هر گونه گزارشات مربوطه وکلیه امور که از طرف شرکت به خزانه داری محول می شود. ۱۸٫ پرداخت حقوق کارکنان طبق آیین نامه های داخلی مدیریت داراییهای جاری ۱۹٫ طبقه بندی و نگهداری اسناد ضمانت نامه ۲۰٫ طبقه بندی و نگهداری چکهای دریافتی از مشتریان ۲۱٫ نگهداری کلیه اسناد مالی مربوط به خزانه
|
|||||
تهیه کننده: (مدیر مربوطه)
نام: امضاء: تاریخ: |
تأیید کننده: (نماینده مدیریت)
نام: امضاء: تاریخ: |
تصویب کننده: (مدیرعامل)
نام: امضاء: تاریخ: |
|||
ادامه شرح وظایف
کد فرم: | شناسنامه شغل | شرکت | |||
بازنگری: | |||||
عنوان سازمانی شغل: حسابداری خزانه | |||||
تحصیلات: | تجربه کاری: | ||||
مهارتها: | آموزش موردنیاز: | ||||
شرح وظایف عمومی و اختصاصی: | |||||
۲۲٫ نگهداری چکهای برگشتی تا زمان استرداد
۲۳٫ بک آپ از نرم افزار حسابداری بصورت دوره ای ۲۴٫ استفاده از دفتر چک علاوه بر نرم افزار حسابداری ۲۵٫ استفاده از دفتر صندوق علاوه بر نرم افزار حسابداری ۲۶٫ ارائه گزارش مبسوط صندوق ها طبق آیین نامه ۲۷٫ ارائه گزارش چکهای دریافتی و پرداختی طبق آیین نامه ۲۸٫ ارائه گزارشها مربوط به چکهای معوقه طبق آیین نامه ۲۹٫ ارائه گزارشها مربوط به چکهای برگشتی طبق آیین نامه ۳۰٫ ارائه گزارشها مربوط به حساب بانکها طبق آیین نامه ۳۱٫ تهیه و تنظیم صورت مغایرت بانکی طبق آیین نامه ۳۲٫ ارائه گزارش مربوط به ضمانت نامه و وثیقه های شرکت نزد ما ۳۳٫ ارائه گزارش مربوط به ضمانت نامه و وثیقه های شرکت ما نزد دیگران ۳۴٫ هرگونه گزارشات مربوط به حسابدار خزانه که طی دستورالعمل ابلاغ شده است. ۳۵٫ کنترل چکهای پرداختی ۳۶٫ کنترل مداوم حسابهای بانکی ۳۷٫ رفع مغایرتهای خزانه با بانکها ۳۸٫ کنترل چکهای دریافتی از همه جوانب ۳۹٫ کنترل صورت حساب تنخواه گردان ۴۰٫ هماهنگی با سایر واحد ها جهت آزادسازی ضمانت نامه مشتریان ۴۱٫ هماهنگی با سایر واحدهای مالی جهت ارائه گزارشات طبق آیین نامه های داخلی ۴۲٫ هماهنگی لازم جهت پرداخت تنخواه گردان
|
|||||
تهیه کننده: (مدیر مربوطه)
نام: امضاء: تاریخ: |
تأیید کننده: (نماینده مدیریت)
نام: امضاء: تاریخ: |
تصویب کننده: (مدیرعامل)
نام: امضاء: تاریخ: |
|||
کد فرم: | شناسنامه شغل | شرکت | |||
بازنگری: | |||||
عنوان سازمانی شغل: حسابداری خزانه | |||||
تحصیلات: | تجربه کاری: | ||||
مهارتها: | آموزش موردنیاز: | ||||
شرح وظایف عمومی و اختصاصی: | |||||
۴۳٫ هماهنگی با صندوقها جهت واریز و برداشت
۴۴٫ هماهنگی با واحد مالی کل جهت تراز بودن حسابهای نقدی ۴۵٫ هماهنگی با سایر شرکتهای وابسته جهت تسویه حساب ایشان ۴۵٫ شرکت در کارگاههای حسابداری کاربردی ۴۷٫ بروز بودن اطلاعات مالی و مالیاتی از طریق مطالعات ۴۸٫ عضویت در انجمن ها و جوامع مالی و حسابداری ۴۹٫ تلاش برای ابعاد و ابتکار و خلاقیت و تحول در سیستم مالی شرکت ۵۰٫ فراگیری تکنولوژی روز دنیا در رابطه با خدمات حسابداری ۵۱٫ عدم افشای اطلاعات خزانه به افراد غیرمرتبط ۵۲٫ عدم ورود فیزیکی سایر افراد به واحد خزانه داری ۵۳٫ اطلاع رسانی به مدیریت در صورت احراز حرکات مشکوک پرسنل واحد حسابداری ۵۴٫ جلوگیری از هرگونه ملاحظه درجابجا نمودن نوبت پرداختها ۵۵٫ اطمینان کامل از صحت ضمانت های دریافتی ۵۶٫ ترجیح منافع شرکت به منافع اشخاص ۵۷٫ همکاری با مدیر مالی ۵۸٫ همکاری با رییس حسابداری ۵۹٫ همکاری با حسابرسی داخلی ۶۰٫ همکاری با مدیریت در هنگام لزوم ۶۱٫ همکاری با سایر واحدهای شرکت ۶۲٫ انجام وظایفی که در چهار چوب مسئولیت های تعیین شده ازسوی مدیر مالی محول می گردد.
|
|||||
تهیه کننده: (مدیر مربوطه)
نام: امضاء: تاریخ: |
تأیید کننده: (نماینده مدیریت)
نام: امضاء: تاریخ: |
تصویب کننده: (مدیرعامل)
نام: امضاء: تاریخ: |
|||
درباره فریبرز دخانیان
حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید
نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
دیدگاهتان را بنویسید