جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • آکادمی
    • #اصول و فنون مذاکره
      • انواع مذاکره
      • ویژگی های مذاکره
      • نحوه پیروزی در مذاکره
      • طبقه بندی مذاکرات
      • دلایل شکست مذاکرات
    • #بازاریابی و فروش
      • بازرگانی خارجی
      • انواع بازارها
      • مفاهیم بازاریابی
      • مدل های کاربردی
      • محاسبه سهم بازار
      • روش های قیمت گذاری
      • رابطه برند با استمرار سودآوری
      • استراتژی های بازاریابی
    • #تحقیقات بازاریابی
      • قبل از سرمایه گذاری
      • در حین سرمایه گذاری
      • بعد از ایجاد سهم بازار و برند سازی
    • #روش های تصمیم گیری
      • انواع تصمیمات در سازمان
      • روش های تصمیم گیری
      • فرآیند تصمیم گیری
      • مدل شبکه موثر برنامه ای در تصمیم گیری
    • #سیستم اطلاعات مدیریت(MIS)
      • تعریف و اهداف MIS
      • روان سازی تصمیم گیری سازمان
      • سازمان های هوشمند
      • مدیریت وقت و سود آوری
    • #مدیریت استراتژیک
      • انواع استراتژی ها
      • مدل های استراتژی BSC و SWOT
      • کاربرد استراتژی ها در تصمیم گیری
      • شناخت مفاهیم هرم اهداف سازمان
      • تجزیه و تحلیل Gap Analize
    • #مدیریت تغییر و مبانی سازمان
      • ابزارهای اصلی در تغییر سازمانی
      • اصول سازمان داری
        • دستورالعمل ها و آیین نامه ها
        • شرح شغل
        • شرح وظایف سازمان
        • قراردادها
      • انواع چارت های سازمان موثر
      • انواع سبک مدیریت
      • روش های ایجاد تغییر در سازمان
      • فواید تغییر در سازمان
      • فواید تفکر در سازمان
      • مدل برنامه ریزی در سازمان
    • #اصول مشتری مداری
      • تعریف مشتری
      • طبقه بندی مشتریان
      • محاسبه ارزش مشتریان
      • سنجش رضایت مشتری
      • تفاوت crm با بانک اطلاعاتی
      • باشگاه مشتریان اثر بخش
      • انتظارات مشتریان
  • دوره ها
    • دوره حضوری
    • دوره آنلاین
  • مولتی مدیا
    • #پادکست
    • #ویدئوها
  • کتاب
  • فروشگاه
  • زبان تخصصی
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • [دانشجویان]

ورود

پنج × 3 =

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • phone 09151120465 (ارتباط مستقیم با شما)
  • email info@dokhanian.ir
perm_identity
سبد خرید 0
  • علاقه مندی ها
  • ارتقا عضویت
  • وضعیت اکانت ویژه
0
بازاریابی،استراتژی،تصمیم گیری|دخانیان
  • خانه
  • آکادمی
    • #اصول و فنون مذاکره
      • انواع مذاکره
      • ویژگی های مذاکره
      • نحوه پیروزی در مذاکره
      • طبقه بندی مذاکرات
      • دلایل شکست مذاکرات
    • #بازاریابی و فروش
      • بازرگانی خارجی
      • انواع بازارها
      • مفاهیم بازاریابی
      • مدل های کاربردی
      • محاسبه سهم بازار
      • روش های قیمت گذاری
      • رابطه برند با استمرار سودآوری
      • استراتژی های بازاریابی
    • #تحقیقات بازاریابی
      • قبل از سرمایه گذاری
      • در حین سرمایه گذاری
      • بعد از ایجاد سهم بازار و برند سازی
    • #روش های تصمیم گیری
      • انواع تصمیمات در سازمان
      • روش های تصمیم گیری
      • فرآیند تصمیم گیری
      • مدل شبکه موثر برنامه ای در تصمیم گیری
    • #سیستم اطلاعات مدیریت(MIS)
      • تعریف و اهداف MIS
      • روان سازی تصمیم گیری سازمان
      • سازمان های هوشمند
      • مدیریت وقت و سود آوری
    • #مدیریت استراتژیک
      • انواع استراتژی ها
      • مدل های استراتژی BSC و SWOT
      • کاربرد استراتژی ها در تصمیم گیری
      • شناخت مفاهیم هرم اهداف سازمان
      • تجزیه و تحلیل Gap Analize
    • #مدیریت تغییر و مبانی سازمان
      • ابزارهای اصلی در تغییر سازمانی
      • اصول سازمان داری
        • دستورالعمل ها و آیین نامه ها
        • شرح شغل
        • شرح وظایف سازمان
        • قراردادها
      • انواع چارت های سازمان موثر
      • انواع سبک مدیریت
      • روش های ایجاد تغییر در سازمان
      • فواید تغییر در سازمان
      • فواید تفکر در سازمان
      • مدل برنامه ریزی در سازمان
    • #اصول مشتری مداری
      • تعریف مشتری
      • طبقه بندی مشتریان
      • محاسبه ارزش مشتریان
      • سنجش رضایت مشتری
      • تفاوت crm با بانک اطلاعاتی
      • باشگاه مشتریان اثر بخش
      • انتظارات مشتریان
  • دوره ها
    • دوره حضوری
    • دوره آنلاین
  • مولتی مدیا
    • #پادکست
    • #ویدئوها
  • کتاب
  • فروشگاه
  • زبان تخصصی
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • [دانشجویان]
perm_identity ورود و ثبت نام

وبلاگ

بازاریابی،استراتژی،تصمیم گیری|دخانیان بلاگ #سیستم اطلاعات مدیریت(MIS) سازمان های هوشمند رابطه مولکول در شیمی با مدیریت بخش اول

رابطه مولکول در شیمی با مدیریت بخش اول

access_time2019/12/31
perm_identity ارسال شده توسط فریبرز دخانیان
folder_open سازمان های هوشمند
visibility 689 بازدید

مولکول یا ملکول، یکی از کوچک‌ترین ذرات یک مادهٔ شیمیایی خالص است که ویژگی‌های آن ماده را دارد. یک مولکول از دو یا چند اتم تشکیل شده که با پیوند شیمیایی به هم متصلند. البته مولکول بعضی عناصر (همچون گازهای نجیب) تنها از یک اتم تشکیل شده‌است(.اتم‌های تشکیل دهنده یک مولکول، ممکن است از یک عنصر به‌طور مثال در اکسیژن یا چند عنصر مثلاً در آب تشکیل نشده باشند.

نسبت اتم‌ها در یک مولکول خاص همیشه ثابت است. برای مثال در مولکول آب نسبت اتم‌های هیدروژن به اکسیژن همیشه ۲ است. تعداد اتم‌های موجود در یک مولکول به وسیلهٔ فرمول شیمیایی آن نشان داده می‌شود. البته باید توجه داشت که فرمول شیمیایی به تنهایی نشان دهندهٔ ویژگی‌های ماده نیست. ممکن است دو ماده فرمول شیمیایی یکسانی داشته باشند، اما ویژگی‌های آنها کاملاً متفاوت باشد. برای مثال اتانول و دی‌متیل اتر فرمول شیمیایی یکسان اما خواص شیمیایی متفاوت دارند. به این مواد ایزومر گفته می‌شود.

در دانش شیمی، جرم مولی (با نشان کوتاه‌شدهٔ M)، یکی از خواص فیزیکی مواد است که بنابر تعریف نسبتی است که از تقسیمِ: جرمِ یک مادهٔ معین؛ (عنصر یا ترکیب)، بر مقدار آن ماده به دست می‌آید.

تعریف مولکول در سازمان :

اگر سازمان را مولکول در نظر بگیریم دارای اجرای تشکیل دهنده ایی است که بدون آن ماهیت اساس  آن از بین خواهد رفت .

اجزای اصلی یک سازمان چیست؟

  • هیئت مدیره یا موسسین آن

  • هدف اصلی از ایجاد یک سازمان یا همان فلسفه وجودی از ایجاد شدن سازمان ؛ باورهای سازمانی

  • نیروی انسانی

  • دانش سازمانی

  • فرهنگ سازمانی

  • منابع سرمایه ایی پولی

  • منابع سرمایه ایی سخت افزاری و نرم افزاری

  • نظم و قوانین حاکم بر سازمان

این اجزای اصلی سازمان همان اتمهای تشکیل دهنده مولکول هستند که هر یک از آنها در حول محور مشخصی به دور مولکول یا هسته بزرگتر که همانا سازمان و برند آن می باشند در حال گردش هستند . این حرکات همانند حرکت زمین در منظومه شمسی می باشد که در دو محور وضعی و انتقالی صورت می گیرد .

هریک از اتمها اگر در مسیر حرکتی خود از مدار خارج شوند نظم مولکول بهم خورده و وقتی نظم بهم بخورد طبیعتا حرکتهای موزون تعریف شده در مولکول تغییر کرده و این تغییرات باعث بی ثباتی در هسته اصلی و متاسفانه تقسیم های غیر موزن مولکول یا هسته به مولکول و یا هسته های دیگر خواهد شد که قطعا از نظر عملکردی معیوب بوده و چه بسا در محاورت با هسته اصلی و یا باقی ماندن در همان قسمت باعث انتقال بی نظمی و بهم خوردن نظم تعریف شده و مشخص می گردد . در بدن انسان تمثیل این بی نظمی همان بیماریی خواهد شد که از آن به واژه تکثیر سلولی نا منظم خطرناک یاد می شود . 

نکته بسیار مهم در  در سازمان این است که یک تکثیر سلولی سالم در سازمان چیست و بعد به بررسی تکثیر ناسالم بپردازیم.

تکثیر سلولی سالم در سازمان عبارتست از  :

  1. جاری کردن نظم سازمانی در قالب دستورالعمل ها و آیین نامه ها

  2. تعریف کردن برنامه های سازمانی در قالب سیستم متمرکز بودجه بندی شده

  3. ایجاد سیستم متمرکز گردش اطلاعات در سازمان

  4. نظارت بر نحوه اجرای برنامه های تدوین شده از طریق سیستم داشبورد مدیریتی

  5. ارزیابی و کنترل عملیات و محاسبه انحرافات معیاری در قالب سیستم گردش اطلاعات

  6. تصمیم گیری به موقع و صحیح و قابل اجرا براساس سیستم گردش اطلاعات

بدیهی است هریک از موارد ۶ گانه در هر سازمانی درست اجرا نشود عملا تقسیم  وتکثیر سلولی سازمان درست انجام نمی شود .

وقتی تکثیر و تقسیم به درستی انجام نشود چه اتفاقی خواهد افتاد ؟

  1. به نتایج مورد انتظارمون نخواهیم رسید

  2. از نظر تراز سود و زیان قطعا سهم قابل توجهی از سود را از دست خواهیم داد.

  3. میزان رضایت پرسنل از سازمان و رضایت سازمان از پرسنل به حداقل سطح خواهد رسید.

  4. جایگاه و رتبه برند سازمانی نسبت به آنچه برنامه ریزی کرده ایم دست یافتنی نخواهد بود .

  5. میزان رضایت مشتریان هدف در پایین ترین سطح غیر قابل قبول قرار خواهد گرفت .

در تکثیر سلولی در بدن قطعا  نقش انسان کمتر از تکثیر مدیریت و سیاست گذاری  های مربوطه است . انتخاب تصمیمات در سازمان ۱۰۰ در اختیار خودش است لذا باید توجه  داشته باشیم که در محیطی که صددرصد نسبت به آن احاطه و تسلط داریم باید بهترین تصمیم را بگیریم تا به بهترین نتایج دست یابیم.

درباره فریبرز دخانیان

حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید

نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
جدید تر روشهای ایجاد تفکر مثبت
قدیمی تر اهمیت علوم مختلف در مطالعه رفتار سازمانی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

بیست + 15 =

  • جدید
  • دیدگاه ها
قبلی بعدی
باور داشته باشیم :

مسیر موفقیت هر فرد کاملا انفرادی است ، به شرط استفاده از ابزارهای راهنمای موثر ، همراه شما هستیم .

دسترسی سریع
  • بلاگ
  • پرداخت
  • تماس با ما
  • علاقه مندی ها
  • درباره ما
  • فروشگاه
مجوزها
تمامی حقوق برای سایت دخانیان محفوظ می باشد | سایت ساز
keyboard_arrow_up