تقسیم بازارو تعیین بازارهدف (بخش اول )

تقسیم بازار و تعیین بازار هدف :
دلایل عدم امکان ارضا کلیه خواستهای خریداران با روش یکسان :
- زیاد بودن تعداد خریداران
- پراکندگی جغرافیایی خریداران
- تنوع خواسته ها تنوع روش های خرید
- قابلیت های متفاوت مؤسسات
- وجود رقبای توانمند
تعریف بازاریابی تفکیکی یا تنوع کالا:
ایجاد تنوع در محصول با پی بردن به این واقعیت که خریداران دارای ذوق و سلیقه و ترجیحات متفاوتی هستند.
تعریف بازاریابی متمرکز یا هدفدار:
شناسایی کلیه بخش ها و قسمت های مختلف یک بازار نامتجانس و انتخاب یک یا چند تا از بخش هاجهت فعالیت های بازاریابی با توجه به مزیت های استراتژیک شرکت
مبانی و معیارهای تقسیم بازار:
- تقسیم جغرافیایی
- تقسیم جمعیتی
- تقسیم روانی
- تقسیم رفتاری
در تقسیم بندی بازارها از نتقطه نظر متغیرهای جغرافیای موارد زیر اهمیت بسیار زیادی دارد که باید مورد توجه قرار بگیرند.
- ایا بازار هدف در سطح یک شهر است؟
- ایا در سطح یک استان است؟
- ایا در سطح ملی است؟
- ایا در سطح چند قاره است؟
- ایا به مناطق جغرافیایی خاصی توجه دارید؟و......
اکانت شما رایگان است ، در صورت تمایل برای دسترسی به ادامه این محتوا و عضویت در باشگاه مشتریان اکانت خود را ویژه نمایید . برای ارتقا اکانت کلیک کنید
درباره فریبرز دخانیان
حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید
نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
دیدگاهتان را بنویسید