جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • آکادمی
    • #اصول و فنون مذاکره
      • انواع مذاکره
      • ویژگی های مذاکره
      • نحوه پیروزی در مذاکره
      • طبقه بندی مذاکرات
      • دلایل شکست مذاکرات
    • #بازاریابی و فروش
      • بازرگانی خارجی
      • انواع بازارها
      • مفاهیم بازاریابی
      • مدل های کاربردی
      • محاسبه سهم بازار
      • روش های قیمت گذاری
      • رابطه برند با استمرار سودآوری
      • استراتژی های بازاریابی
    • #تحقیقات بازاریابی
      • قبل از سرمایه گذاری
      • در حین سرمایه گذاری
      • بعد از ایجاد سهم بازار و برند سازی
    • #روش های تصمیم گیری
      • انواع تصمیمات در سازمان
      • روش های تصمیم گیری
      • فرآیند تصمیم گیری
      • مدل شبکه موثر برنامه ای در تصمیم گیری
    • #سیستم اطلاعات مدیریت(MIS)
      • تعریف و اهداف MIS
      • روان سازی تصمیم گیری سازمان
      • سازمان های هوشمند
      • مدیریت وقت و سود آوری
    • #مدیریت استراتژیک
      • انواع استراتژی ها
      • مدل های استراتژی BSC و SWOT
      • کاربرد استراتژی ها در تصمیم گیری
      • شناخت مفاهیم هرم اهداف سازمان
      • تجزیه و تحلیل Gap Analize
    • #مدیریت تغییر و مبانی سازمان
      • ابزارهای اصلی در تغییر سازمانی
      • اصول سازمان داری
        • دستورالعمل ها و آیین نامه ها
        • شرح شغل
        • شرح وظایف سازمان
        • قراردادها
      • انواع چارت های سازمان موثر
      • انواع سبک مدیریت
      • روش های ایجاد تغییر در سازمان
      • فواید تغییر در سازمان
      • فواید تفکر در سازمان
      • مدل برنامه ریزی در سازمان
    • #اصول مشتری مداری
      • تعریف مشتری
      • طبقه بندی مشتریان
      • محاسبه ارزش مشتریان
      • سنجش رضایت مشتری
      • تفاوت crm با بانک اطلاعاتی
      • باشگاه مشتریان اثر بخش
      • انتظارات مشتریان
  • دوره ها
    • دوره حضوری
    • دوره آنلاین
  • مولتی مدیا
    • #پادکست
    • #ویدئوها
  • کتاب
  • فروشگاه
  • زبان تخصصی
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • [دانشجویان]

ورود

هفت + نه =

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • phone 09151120465 (ارتباط مستقیم با شما)
  • email info@dokhanian.ir
perm_identity
سبد خرید 0
  • علاقه مندی ها
  • ارتقا عضویت
  • وضعیت اکانت ویژه
0
بازاریابی،استراتژی،تصمیم گیری|دخانیان
  • خانه
  • آکادمی
    • #اصول و فنون مذاکره
      • انواع مذاکره
      • ویژگی های مذاکره
      • نحوه پیروزی در مذاکره
      • طبقه بندی مذاکرات
      • دلایل شکست مذاکرات
    • #بازاریابی و فروش
      • بازرگانی خارجی
      • انواع بازارها
      • مفاهیم بازاریابی
      • مدل های کاربردی
      • محاسبه سهم بازار
      • روش های قیمت گذاری
      • رابطه برند با استمرار سودآوری
      • استراتژی های بازاریابی
    • #تحقیقات بازاریابی
      • قبل از سرمایه گذاری
      • در حین سرمایه گذاری
      • بعد از ایجاد سهم بازار و برند سازی
    • #روش های تصمیم گیری
      • انواع تصمیمات در سازمان
      • روش های تصمیم گیری
      • فرآیند تصمیم گیری
      • مدل شبکه موثر برنامه ای در تصمیم گیری
    • #سیستم اطلاعات مدیریت(MIS)
      • تعریف و اهداف MIS
      • روان سازی تصمیم گیری سازمان
      • سازمان های هوشمند
      • مدیریت وقت و سود آوری
    • #مدیریت استراتژیک
      • انواع استراتژی ها
      • مدل های استراتژی BSC و SWOT
      • کاربرد استراتژی ها در تصمیم گیری
      • شناخت مفاهیم هرم اهداف سازمان
      • تجزیه و تحلیل Gap Analize
    • #مدیریت تغییر و مبانی سازمان
      • ابزارهای اصلی در تغییر سازمانی
      • اصول سازمان داری
        • دستورالعمل ها و آیین نامه ها
        • شرح شغل
        • شرح وظایف سازمان
        • قراردادها
      • انواع چارت های سازمان موثر
      • انواع سبک مدیریت
      • روش های ایجاد تغییر در سازمان
      • فواید تغییر در سازمان
      • فواید تفکر در سازمان
      • مدل برنامه ریزی در سازمان
    • #اصول مشتری مداری
      • تعریف مشتری
      • طبقه بندی مشتریان
      • محاسبه ارزش مشتریان
      • سنجش رضایت مشتری
      • تفاوت crm با بانک اطلاعاتی
      • باشگاه مشتریان اثر بخش
      • انتظارات مشتریان
  • دوره ها
    • دوره حضوری
    • دوره آنلاین
  • مولتی مدیا
    • #پادکست
    • #ویدئوها
  • کتاب
  • فروشگاه
  • زبان تخصصی
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • [دانشجویان]
perm_identity ورود و ثبت نام

وبلاگ

بازاریابی،استراتژی،تصمیم گیری|دخانیان بلاگ #مدیریت تغییر و مبانی سازمان اصول سازمان داری تفاوت مربی گری با مشاوره

تفاوت مربی گری با مشاوره

access_time2019/05/24
perm_identity ارسال شده توسط فریبرز دخانیان
folder_open اصول سازمان داری
visibility 746 بازدید

تفاوت‌های بین مربی‌گری و مشاوره

قابل‌درک است که شما ممکن است فکر کنید مشاوره و مربی‌گری شبیه هم هستند . اما آن‌ها نیستند . هم در محیط کار ملاحظه می‌شود . اینها پنج نوع متفاوت هستند که فکر می‌کنیم مهم هستند .

تفاوت اول :

مربیگری : هدایت آن وظیفه محور است . تمرکز بر مسائل عینی , مانند مدیریت موثرتر , صحبت کردن بیشتر به طور واضح , و یادگیری نحوه تفکر استراتژیک است. این کار به یک متخصص محتوا ( مربی ) نیاز دارد که می‌تواند به یادگیری نحوه توسعه این مهارت‌ها کمک کند .

مشاوره ، رابطه مند است . این سازمان به دنبال ایجاد محیطی امن است که در آن هر موضوعی را که بر موفقیت شغلی و حرفه‌ای او تاثیر می‌گذارد ، به اشتراک می‌گذارد . اگر چه اهداف آموزشی خاص و یا شایستگی می‌تواند به عنوان پایه‌ای برای ایجاد رابطه استفاده شود ، تمرکز آن فراتر از این حوزه‌ها می‌رود تا چیزهایی مانند تعادل کار / زندگی ، اعتماد به نفس ، ادراک خود ، و اینکه چگونه شخصی بر فرد حرفه‌ای تاثیر می‌گذارد را در بر گیرد .

تفاوت دوم :

دوره مربیگری عبارت کوتاه است . یک مربی می‌تواند با یک تحت اموزش  برای مدت‌زمان کوتاهی درگیر باشد ، شاید حتی چند جلسه . آموزش تا زمانی که مورد نیاز است ، بستگی به هدف رابطه مربیگری دارد .

مشاوره، همیشه بلند مدت است . مشاوره ، به عنوان موفقیت ، نیازمند زمان است که هر دو طرف می‌توانند در مورد یکدیگر یاد بگیرند و فضایی از اعتماد ایجاد کنند که محیطی ایجاد می‌کند که در آن فرد می‌تواند در به اشتراک گذاری مسائل واقعی که بر موفقیت او تاثیر می‌گذارد ، احساس امنیت کند . روابط مشاوره‌ای موفق در نه ماه گذشته تا یک سال ادامه دارد .

تفاوت سوم :

مربیگری یک اجرای هدایت شده   است . هدف از آموزش ، بهبود عملکرد فردی در این شغل است . این شامل ارتقا مهارت‌های جاری یا کسب مهارت‌های جدید است . زمانی که فرد  تحت اموزش  با موفقیت این مهارت‌ها را کسب کند ، دیگر نیازی به مربی نیست .

ارائه خدمات مشاوره بسوی توسعه است . هدف آن توسعه فرد نه تنها برای شغل فعلی بلکه برای آینده است . این تمایز نقش مدیر و مربی را متمایز می‌کند . همچنین امکان ایجاد تعارض بین مدیر ؛ پرسنل و مربی را کاهش می‌دهد .

تفاوت چهارم :

مربیگری نیازی به طراحی ندارد . خدمات این مربی می‌تواند تقریبا ً بلافاصله در هر موضوعی ارایه شود . اگر یک شرکت به دنبال ارایه مربی به یک گروه بزرگ از افراد باشد ، پس قطعا ً مقدار زیادی از طراحی به منظور تعیین حوزه صلاحیت ، تخصص مورد نیاز ، و ابزارهای ارزیابی مورد استفاده قرار می‌گیرد ، اما این لزوما ً به زمان طولانی برای اجرای برنامه مربیگری نیاز ندارد .

ارائه مشاوره به یک مرحله طراحی نیاز دارد تا هدف استراتژیک نظارت ، زمینه‌های تمرکز رابطه ، مدل‌های خاص نظارت ، و مولفه‌های خاصی که رابطه را هدایت می‌کنند ، به خصوص فرآیند تطبیق .

تفاوت پنجم :

مدیر مستقیم فرد تحت آموزش یک مربی  یک شریک حیاتی در مربیگری است . او اغلب مربی را با بازخورد در زمینه‌هایی که کارمند او به آموزش نیاز دارد ، فراهم می‌کند . این مربی از این اطلاعات برای هدایت فرآیند آموزش استفاده می‌کند.

در آموزش ، مدیر بلافاصله به طور غیر مستقیم درگیر می‌شود . اگرچه او ممکن است پیشنهاداتی برای کارمند در مورد نحوه استفاده از تجربه نظارت ارائه دهد و یا می‌تواند توصیه به کمیته تطبیق در مورد آنچه که یک مسابقه خوب را تشکیل می‌دهد ، ارایه کند ، مدیر هیچ ارتباطی با مربی ندارد و آن‌ها اصلا ً در طول رابطه مشاوره‌ای با آن‌ها ارتباط برقرار نمی‌کنند . این کار به حفظ تمامیت اعتبار فردی کمک می‌کند .

زمانی که باید مربیگری را مد نظر داشته باشید :

  • زمانی که یک شرکت به دنبال توسعه کارمندان خود با شایستگی‌های مشخص با استفاده از ابزارهای مدیریت عملکرد و درگیر کردن مدیر فوری است .
  • زمانی که یک شرکت دارای تعدادی از کارمندان با استعداد است که انتظارات را برآورده نمی‌کنند .
  • زمانی که یک شرکت یک سیستم یا برنامه جدید را معرفی می‌کند
  • زمانی که یک شرکت گروه کوچکی از افراد ( ۵ تا ۸ ) را در نیاز به افزایش شایستگی در مناطق خاص دارد .
  • زمانی که یک رهبر یا مدیر برای کسب مهارت جدید به عنوان یک مسئولیت بیشتر به کمک نیاز دارد .
  • زمانی که آموزش را مد نظر قرار دهید :
  • زمانی که یک شرکت به دنبال توسعه رهبرانش و یا استخر استعداد به عنوان بخشی از برنامه‌ریزی جانشینی است .
  • زمانی که یک شرکت به دنبال توسعه کارمندان متنوع خود برای حذف موانعی است که مانع موفقیت آن‌ها می‌شود .
  • زمانی که یک شرکت به دنبال توسعه کامل کارمندان خود به شیوه‌ای است که برای دستیابی به مهارت‌ها / صلاحیت‌های خاص بیشتر باشد .
  • زمانی که یک شرکت به دنبال حفظ تخصص و تجربه داخلی خود در نسل بعد از جنگ جهانی دوم برای نسل‌های آینده است .
  • زمانی که یک شرکت می‌خواهد نیروی کار ایجاد کند که حرفه‌ای و شخصی را متعادل کند
  • به خاطر داشته باشید، کاغذ سفید رایگان مان را بر روی مربیگری در مقابل دانلود کنید . نظارت ، که فهرست کامل دارد .
درباره فریبرز دخانیان

حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید

نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
جدید تر 5مدل رهبر
قدیمی تر 10 دلیل اصلی برای اثبات مفید بودن کار تیمی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

ده − دو =

  • جدید
  • دیدگاه ها
قبلی بعدی
باور داشته باشیم :

مسیر موفقیت هر فرد کاملا انفرادی است ، به شرط استفاده از ابزارهای راهنمای موثر ، همراه شما هستیم .

دسترسی سریع
  • بلاگ
  • پرداخت
  • تماس با ما
  • علاقه مندی ها
  • درباره ما
  • فروشگاه
مجوزها
تمامی حقوق برای سایت دخانیان محفوظ می باشد | سایت ساز
keyboard_arrow_up