تعریف واهمیت نام تجاری
access_time2019/02/10
perm_identity
ارسال شده توسط فریبرز دخانیان
folder_open
رابطه برند با استمرار سودآوری
visibility
945 بازدید

نام تجاری:
نام تجاری وسیله ای است برای شناسایی محصول یا خدمت که مخصوصل ارائه کننده آن در بازار است نامیده می شود و با این روش از رقیب خودتان متمایز می شوید. این نام باید با پشتیبانی سایر علائم تجاری همراه باشد . در هر صورت برای نام تجاری باید ابتدا هدفهایی انتخاب کرد .
- نام تجاری خودش دربازار دارای ارزش است و البته این ارزش یک ارزش اولیه است و اگر در کنار محصول یا خدمت نتواند باعث افزایش فروش و سود شود اساسا بی فایده و شکست خورده خواهد بود.
- نام تجاری قوی بیانگر تفکر و نگرش مدیران ارشد سازمان است که باید بتواند بر روی فروش قوی تر موثر باشد. در واقع حکم یگ استراتژی موثر وقوی می تواند باشد.
- نام تجاری موفق در کنار تولید با کیفیت و مرغوب و همچنین ایجاد سیستم تحویل دهی می تواند باعث افزایش رضایت مشتری شود.
- نام تجاری ابزاری است که محصولات ما را از رقبا در نگاه اول مشتری جدا می کند اما اگر محصولات ما در مقایسه با رقبا از شاخص های کیفی بالاتری برخوردار باشد اثر این ماندگاری در ذهن مشتریان بیشتر خواهد بود .
- در بازارهای صادراتی استفاده از نام تجاری مستقل کاملا ضروری بنظر می رسد ضمن اینکه اگر از یک نام استفاده شود اشتباه نیست . اما علت پیشنهاد در تفاوت نامهای تجاری ضرورت تفاوت گذاری در کل سیاستهای بازار خارجی با توجه تفاوت وجود در رقبای خارجی و داخلی ؛ مشتریان داخلی با خارجی و سهم بازار شرکت در هر یک از بازارها استراتژی های خاص خودش را می طلبد . ممکن است نام تجاری در داخل کشور خوشنام نباشد و استفاده از آن در بازارهای خارجی واکنش خوبی دریافت نشود. ممکن است تفاوت فرهنگ ضرورت تغییر در رنگ ؛ عنوان و بقیه را امری اجتناب ناپذیر کند.
- تاثیر نام تجاری در بازارهای مختلف با سطوح مختلف مشتریان از نظز سبیقه ؛ سبک زندگی و درامد باید هم خوانی لازم را از نظر زیبایی ؛ کشش؛ و مقبولیت راداشته باشد.
- نام تجاری باید از نظر نام ؛ زیبایی شکل ؛ تلفظ و بیان باید روان ؛ راحت و ارم بخش باشد و به هیچ وجه تهاجمی نباشد.
- نام تجاری باید با ماهیت شرکت همخوانی کامل داشته باشد و لذا باید بر اساس شناخت کامل از بازارهای هدف انتخاب و طراحی شوند بنابراین پیشنیاز یک طرح تجاری می باشد.
درباره فریبرز دخانیان
حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید
نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
دیدگاهتان را بنویسید