تعریف مدیریت بر مبنای هدف

مدیریت بر مبنای هدف
مدیریت بر مبنای هدف به مشارکت افراد در تعیین هدف تأکید میشود. این هدفها باید قابل لمس، قابل تأیید وقابل سنجش یا اندازهگیری باشندیا به عبارت دیگر فرایندی که به واسطهٔ آن رئیس و زیر دست با کمک هم اهداف را شناسایی کرده همچنین معیار عملکرد و مسؤلیت افراد را تعریف مینمایند
تاریخچه
نخست این نظریه توسط پیتر دراکر ارائه شد. گرچه پیتر دراکر به عنوان پدر مدیریت بر مبنای هدف شناخته میشود امّا این جورج اودیورن بود که با بیان چهار فرضیه اساسی خود مدیریت بر مبنای هدف را به عموم شناساند.
چهار فرض اساسی جورج اودیورن
- تعیین هدف یا هدفهای مشخص
- تصمیمگیری مشارکتی
- بازخورد عملکرد
- تعیین زمان
هدف گذاری
در این سیستم لازم است پیش از هرکاری ابتدا اهداف تعیین بشوند. برای مشخص شدن این اهداف لازم است از یک سری باید، نباید و اصول پیروی بشود.
باید ها
- بلافاصله شروع کنید.
- واقع بین باشید.
- بلندپرواز اما صبور باشید.
اکانت شما رایگان است ، در صورت تمایل برای دسترسی به ادامه این محتوا و عضویت در باشگاه مشتریان اکانت خود را ویژه نمایید . برای ارتقا اکانت کلیک کنید
درباره فریبرز دخانیان
حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید
نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
دیدگاهتان را بنویسید