تعریف باشگاه و نحوه طبقه بندی مشتریان

تعریف باشگاه :
باشگاه از واژه های پذیرفته فرهنگستان ایران در برابر واژه انگلیسی کلوب است و به انجمنهایی گفته می شود که اعضای آن بر پایه خواست خود و همسو با مرامنامه تصویب شده، برای پیشبرد هدفها و خواستهای مشترک، یا برای همیاری و بهسازی شرایط زندگی شخصی و حرفه ای، و یا دستیازی به امتیازات برای اعضای باشگاه، در مکانی به همین نام ، گرد هم می آیند. این افراد عمدتا به یک گروه یا طبقه اجتماعی معینی وابسته هستند، مانند فرهنگیان، مهندسان، افسران، زرتشتیان و مشتریان
هدف اصلی ایجاد باشگاه :
ایجاد پیوند منسجم ، متوازن ؛ ارزشی و چرخشی متناسب با انواع گروههای مشتریان منتخب شرکت با هدف ایجاد ؛ حفظ و توسعه سهم BRAND در ذهن ؛ تفکر و عملکرد آنها در بازارهای نهایی شده
نتایج مورد انتظار از ایجاد باشگاه گه جز اهداف قرار میگیرند بشرح زیر می باشند :
1- افزایش تعامل و ارتباط کاربران و مشتریان
2- حفظ و وفادارسازی و رضایت مشتریان
3- جذب مشتریان جدید از طریق تبلیغات فردی یا گروهی
4- کاهش هزینه های تبلیغاتی و بازاریابی
5- آمارهای مفید مدیریتی و بازاریابی از طریق وب سایت برای بهبود مستمر و توسعه
6- ارائه بالاترین کیفیت در خدمات و محصولات
7- ايجاد افزايش هاي قابل اندازه گير ي در فروش و سود
8- ایجاد رضایت و وفاداری در مشتریان ،همکاران ، نمایندگان و شرکای تجاری
9- اطلاع رسانی ، فرهنگ سازی ، آموزش
10- شناخت فرصتهاي جديد تجاري
11- کاهش فرصتهاي از دست رفته
12- ذخيره اطلاعات و ایجاد بانک اطلاعاتی طبقه بندی شده مشتریان ، همکاران ، نمایندگان و...
13- کاهش دوباره کاري ها و هزینه های بازاريابي و تبلیغات
14- به دست آوردن سهم بيشتري از بازار
15- افزایش بهروری و بهبود کیفیت خدمات به اعضای باشگاه
16- افزايش فراواني دفعات فروش به اعضاء و مشتريان
17- حفظ مشتريان و جلوگيري از روي گردان شدن آنها به سمت رقبا
18- بهبود جلوه و برند سازمان
19- کاهش اتکا به ابزارهاي بازاريابي مثل رسانه هاي جمعي
20- بهبود عملکرد از طريق تحليل اطلاعات
21- ایجاد و خلق یک تجربه عالی و متمایز برای مشتریان
22- توسعه و خلق خدمات جدید از طریق شناسایی خواسته ها و نیازهای مشتریان
23- ايجاد ارتباطي دوسويه و تعاملي مستقيم با مشتریان
24- ارائه پاسخی شایسته در مقابل اعتماد مشتریان
25- تشویق اعضا برای استفاده از خدمات الکترونیکی باشگاه
26- ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مصرفکنندگان نهایی
27- لذت بخش نمودن تجربه مشتری
28- آموزش اعضا و معرفی خدمات جدید با شیوههایی متفاوت
29- کمتر شدن ضربهپذيري شما در مقابل "رقبا" و همچنين" نوسانات بازار"
30- کاهش فاصله بين مراجعات يك مشتري
31- تبدیل مشتريان "گذري" به مشتريان "دائم"
32- پرداختن مشتريانتان به صورت خودجوش به تبليغ واحد صنفي شما
33- افزایش سود خالص كسب و كار
در باشگاه مشتریان ابتدا باید طبقه بندی مشخصی از گروه مشتریان تهیه شود بطور کلی مشتریان در طبقه بندی زیر قرار میگیرند .
-
- پرسنل
- نمایندگان و یا عاملین فروش
- شبکه خرده فروشی
اکانت شما رایگان است ، در صورت تمایل برای دسترسی به ادامه این محتوا و عضویت در باشگاه مشتریان اکانت خود را ویژه نمایید . برای ارتقا اکانت کلیک کنید
درباره فریبرز دخانیان
حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید
نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
مطلب خوبی بود