تبلیغات بیهوده چیست

هزینه بیهوده در تبلیغات چیست ؟
هنگامی که یک کمپین تبلیغاتی موفق به دستیابی به اهداف خود نمیشود ، ما آن را هدر میدهیم . اهداف اصلی تبلیغ ، جلب توجه ، ایجاد علاقه ، و ترغیب به اقدام است . اگر یک آگهی نمیتواند توجه ما را جلب کند ، به هدر میرود . علاوه بر این ، هزینههای تبلیغاتی زیادی در رابطه با افزایش رقابت وجود دارد . برخی از منتقدان احساس میکنند که هزینههای سنگین در تبلیغات زباله است
علل اتلاف در تبلیغات
دلیل اصلی برای علل اتلاف در تبلیغات ، برنامهریزی ضعیف ، هدف قرار دادن اشتباه ، انتخاب اشتباه ، انتخاب اشتباه ، انتخاب نادرست رسانهای ، انتخاب اشتباه، انتخاب نادرست ، تبلیغات بیش از حد ، تبلیغات بیش از حد و غیره است .
آنها به طور خلاصه به شرح زیر توضیح داده میشوند .
۱. برنامهریزی ضعیف
هنگامی که برنامه تبلیغاتی درست برنامهریزی نشده است ، یک کمپین تبلیغاتی موفق به ایجاد پاسخ مناسب نمیشود . این پیغام ممکن است به طور مرتب تکرار نشود . این میتواند دلیلی برای عدم دریافت پاسخ مورد نظر باشد . گاهی اوقات ، گوش بودجه که برای تبلیغات تبلیغاتی مشخص میشود ممکن است کافی نباشد . ممکن است تاکید اشتباهی وجود داشته باشد – یک ناحیه بازار ممکن است نادیده گرفته شود ، در حالی که مناطق دیگر ممکن است دوزهای تبلیغات سنگین دریافت کنند . همه این تصمیمگیریها باعث هدر رفتن زباله در تبلیغات میشود .
۲. هدف قرار دادن اشتباه
تبلیغات در مکان نادرست یا مخاطب هدف قرار میگیرند . برای مثال ، یک محصول روستایی وقتی در مناطق شهری تبلیغ میشود . چنین هدفگیری نادرست باعث هدر رفتن تبلیغات میشود .
۳. محتویات ضعیف
اگر نسخه تبلیغاتی الهامبخش نباشد ، تبلیغ علاقهای را ایجاد نمیکند که منجر به هدر رفتن شود .
۴. انتخاب اشتباه منطقه
ما باید در انتخاب یک آژانس تبلیغاتی مناسب مراقب باشیم . ادارهای که نتواند یک شغل حرفهای را انجام دهد ، ممکن است منجر به شکست شود .
۵. تعیین جای اشتباه
تبلیغ در فضای باز در یک مکان نامناسب در یک شهر ، هدر دادن است . علاوه بر این ، یک تبلیغ که در یک روزنامه قرار داده میشود و مجلات نیز به جای مناسب نیاز دارند . برای مثال ، در کنار سرمقاله روزنامه ، صفحات جلو ، صفحه ورزشی ، صفحه کسبوکار و غیره .
۶. انتخاب رسانه اشتباه
انتخاب یک محیط نامناسب نیز یک تبلیغ بیفایده را ارایه میکند . برای مثال اگر اسباببازیها در یک مجله مالی تبلیغ میشوند ، آگهی به هدر میرود .
۷. حمایت مالی ضعیف
برنامهای تحت حمایت مالی که از نوع و فضای آن ؛ تماشاگران لذت نمیبرد ، به هدر میرود .
۸. برنامهریزی اشتباه
یک محصول فصلی باید در طول فصل تبلیغ شود و درست قبل از شروع فصل . زمان اشتباه هم چنین منجر به شکست ، از قبیل تبلیغات برای لباسهای باران در تابستان میشود .
۹. تبلیغات بیش از حد
تبلیغات بیش از حد به دلیل فعالیتهای رقیب ممکن است منجر به نتایج مطلوب نشود و ممکن است هدر برود .
درباره فریبرز دخانیان
حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید
نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
دیدگاهتان را بنویسید