برندینگ و تبلیغات مجازی

برندینگ:
به طور کلی برندینگ، فرآیندی است که در طی آن به جایگاه احساسی و عاطفی یک محصول یا خدمت افزوده میگردد، بدین وسیله ارزش آن برای مشتریان و سایر ذی نفعان افزایش مییابد. برندسازی یا برندینگ حاصل پیامها و گزارشهای رسانه هاست. هر قدر تعداد این پیامها بیشتر و محتوای آنها مطلوب تر باشد، نام تجاری قوی تر خواهد شد.
برندینگ دانشی است که با برتری دادن به یک برند (Brand) باعث افزایش اعتبار و شهرت آن برند در بازار رقابت میشود، اعتبار و شهرت یک برند به طور مستقیم می تواند منجر به فروش بیشتر و قیمت گرانتر محصولات وخدمات شود، به زبان دیگر برندسازی روش هوشمندانه تجارت و تولید ثروت است. برای موفقیت در برندینگ شما باید نیازها و خواسته های مشتریان خود را بخوبی بشناسید و استراتژی برند و شرکت خود را در هر زمان متناسب با آن برنامه ریزی کنید.
برندینگ شما با تجربیات و برداشت های قبلی مشتریان از بازار در ارتباط خواهد بود و در کنار جذب عده ای به سوی شما مشخصا بخشی از مشتریان را از شما دور خواهد کرد. برندینگ موفق باید هر روز در تلاش برای برای جلب بیشتر رضایت مشتریان و جذب مشتریان جدید باشد، اینکار تنها در سایه تحقیقات میدانی درست، بررسی عملکرد و رضایت مشتریان و تعیین استراتژی تبلیغاتی صحیح امکانپذیر است. در عمل، مدیریت برند پایه و اساس مناسبی را برای بازاریابی و ارتباطات شما ایجاد خواهد کرد که عدم توجه به آن ممکن است شما را از رقبایتان عقب بیاندازد.
تبلیغات مجازی:
موفقیت هر کسب و کار و یا فروش و ارائه هر محصول و یا خدمت، امروزه نیازمند توجه ویژه و حرفه ای به مقوله بازاریابی اینترنتی یا همان E- marketing است و بی شک این توجه میبایست دارای اهداف روشن و براساس یک Marketing Plan مشخص و هدفمند باشد. به طور کلی ، توسعه بازار و برندینگ موفق یک مجموعه ، مستلزم اجرای روش های تبلیغاتی گسترده ای است که علاوه بر استفاده از رسانه های محیطی ( بیلبورد ، تلویزیون شهری ، روزنامه ها و مجلات ، شبکه های تلویزیونی و…) میبایست از رسانه های اجتماعی و ابزارهای مجازی که هم اکنون در حال تبدیل شدن به بلندگوهایی با مخاطبان بیشمار هستند نیز بهره ای هوشمندانه برد . نحوه ی اجرای فعالیت های بازاریابی اینترنتی از اهمیت به سزایی برخوردار می باشند و در واقع هدف اصلی ، جذب بیشترین مخاطب ممکن در فضای مجازی، رقابت با دیگر رقبای موجود و در نهایت افزایش مشتریان و به تبع آن ، ارتقاء ارزش برند از اهداف اصلی می باشد.
تبلیغات در فضای مجازی شیوهای نوین، پربازده و بسیار کارآمد برای تبلیغات است که با عنوان بازاریابی اینترنتی و یا دیجیتال مارکتینگ شناخته میشود. در این مسیر که ابتدا با طراحی سایت ممکن میشود، باید با استفاده از رسانه های نوظهور و بسترهای فراهم شده در فضای مجازی اقدام به بازاریابی کنیم تا افراد و شرکت های بیشتری با کسب و کار و تجارت ما آشنا شده و از این طریق میزان سوددهی خود را افزایش بدهیم. اما راه های تبلیغات در فضای مجازی چیست؟ کدام راه ها نسبت به بقیه موارد بازدهی بیشتری دارند و باید بر روی آنها سرمایهگذاری کنیم؟
مزایای تبلیغات در فضای مجازی
چه دلیلی برای کنار گذاشتن روش های سنتی و روی آوردن به روش های نوین تبلیغات وجود دارد؟ از کجا مطمئن باشیم بازدهی آنها بیشتر از روش های سنتی است و از تبلیغات در فضای مجازی سود بیشتری به دست خواهیم آورد؟ نخستین دلیل برای تشویق به استفاده از این روش ها، از بین رفتن محدودیت های جغرافیایی است. در راه های سنتی تنها میتوان بخشی خاص از یک منطقه را تحت پوشش قرار داد و در آن اقدام به تبلیغات کرد، در حالی که درون فضای سایبری هیچ گونه محدودیتی از نظر مکانی وجود نخواهد داشت.
این موضوع مخصوصا برای کسب و کارهایی که میتوانند سرویس هایی از راه دور ارائه کنند و یا کالاهایشان را به وسیله پست ارسال کنند اهمیت فوقالعاده پیدا میکند. اما کسب و کاری که فقط در یک محله کوچک سرویسدهی میکند، احتمالا از دیده شدن در سایر شهرها و حتی کشورهای دنیا سود زیادی نصیبش نخواهد شد.
مزیت دیگر این روش از تبلیغات، افزایش تمرکز کاربران است. به عبارت دیگر، تبلیغ در میانه فیلم سبب میشود کاربران خسته شده و از پای تلویزیون بلند شوند. همچنین با قرار دادن بنرهای تبلیغاتی در سطح اتوبان ها، راننده نمیتواند چشمش را از روی جاده و مسیری که در آن در حال عبور است برداشته و به بیلیبورد نگاه کند.
اما کاربران حین گشت و گذار در اینترنت کاملا حواس جمع بوده و بر روی تبلیغات در فضای مجازی متمرکز میشود. از آنجایی که همانند تبلیغ در تلویزیون اجباری برای دیدن وجود ندارد و در کنار مطالعه سایر مطالب مفید و دلخواه این تبلیغات نیز مشاهده میشوند، کاربر بیشتر جذب آنها میشود. درست به همین دلیل تبلیغات در فضای مجازی را پربازده خطاب میکنیم.
انواع روش های تبلیغات در فضای مجازی
به عنوان ساده ترین نوع تبلیغات در فضای مجازی میتوان به نصب بنر که اصطلاحا تبلیغات بنری گفته میشود اشاره کنیم. در این روش از وب سایت های قدیمی که بازدیدکننده زیادی دارند برای رشد وب سایت و در نتیجه کسب و کار خود استفاده میکنیم. وب مهمترین کاربرد شبکه جهانی اطلاعات یا همان اینترنت است و به همین دلیل کاربران بیش از سرویس های دیگر از آن استفاده میکنند. همین موضوع زمینه را برای بهبود و رشد کسب و کارها فراهم کرده است.
با قرار دادن بنر خود در یک وب سایت پربازدید که اتفاقا زمینه کاری مشابه یا تقریبا مشابهی با شما دارد، بدون شک سود بیشتری خواهید برد، چون کاربران و مخاطب های آن، بدون شک مخاطب های شما نیز هستند.
فعالیت در شبکه های اجتماعی، استفاده از ظرفیت های موتورهای جستجو مخصوص گوگل و بهره بردن از رسانه های نوظهور و پرطرفدار همچون تلگرام و اینستاگرام (در ایران) از دیگر روش های مفید تبلیغات در فضای مجازی به شمار میروند. باید دید در هر زمان بهترین رسانه و بهترین روش کدام است و نسبت به زمان دست به انتخاب زد، چون یک استراتژی مفید و کاربردی در عصر امروز، ممکن است حتی یک یا دو سال دیگر نیز جوابگو نباشد.
این یکی از مزایا و از طرفی معایب فعالیت و تبلیغات در فضای مجازی است. یعنی باید همیشه به روز ماند و بر اساس نیاز آن زمان حرکت کرد. به عبارت دیگر، شرکتی که میخواهد از تبلیغات در فضای مجازی سود برده و کسب و کار خود را بهبود ببخشد، ناچار باید انعطافپذیر عمل کند.
برای کسب اطلاعات بیشتر با اینتن تماس بگیرید. اینتن مفتخر است تا امروز شرکت های زیادی را در مسیر بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ همراهی کرده است. پس میتوانید بر روی مشاوره های تخصصی کارشناسان ما حساب باز کنید.
درباره فریبرز دخانیان
حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید
نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
دیدگاهتان را بنویسید