جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • آکادمی
    • #اصول و فنون مذاکره
      • انواع مذاکره
      • ویژگی های مذاکره
      • نحوه پیروزی در مذاکره
      • طبقه بندی مذاکرات
      • دلایل شکست مذاکرات
    • #بازاریابی و فروش
      • بازرگانی خارجی
      • انواع بازارها
      • مفاهیم بازاریابی
      • مدل های کاربردی
      • محاسبه سهم بازار
      • روش های قیمت گذاری
      • رابطه برند با استمرار سودآوری
      • استراتژی های بازاریابی
    • #تحقیقات بازاریابی
      • قبل از سرمایه گذاری
      • در حین سرمایه گذاری
      • بعد از ایجاد سهم بازار و برند سازی
    • #روش های تصمیم گیری
      • انواع تصمیمات در سازمان
      • روش های تصمیم گیری
      • فرآیند تصمیم گیری
      • مدل شبکه موثر برنامه ای در تصمیم گیری
    • #سیستم اطلاعات مدیریت(MIS)
      • تعریف و اهداف MIS
      • روان سازی تصمیم گیری سازمان
      • سازمان های هوشمند
      • مدیریت وقت و سود آوری
    • #مدیریت استراتژیک
      • انواع استراتژی ها
      • مدل های استراتژی BSC و SWOT
      • کاربرد استراتژی ها در تصمیم گیری
      • شناخت مفاهیم هرم اهداف سازمان
      • تجزیه و تحلیل Gap Analize
    • #مدیریت تغییر و مبانی سازمان
      • ابزارهای اصلی در تغییر سازمانی
      • اصول سازمان داری
        • دستورالعمل ها و آیین نامه ها
        • شرح شغل
        • شرح وظایف سازمان
        • قراردادها
      • انواع چارت های سازمان موثر
      • انواع سبک مدیریت
      • روش های ایجاد تغییر در سازمان
      • فواید تغییر در سازمان
      • فواید تفکر در سازمان
      • مدل برنامه ریزی در سازمان
    • #اصول مشتری مداری
      • تعریف مشتری
      • طبقه بندی مشتریان
      • محاسبه ارزش مشتریان
      • سنجش رضایت مشتری
      • تفاوت crm با بانک اطلاعاتی
      • باشگاه مشتریان اثر بخش
      • انتظارات مشتریان
  • دوره ها
    • دوره حضوری
    • دوره آنلاین
  • مولتی مدیا
    • #پادکست
    • #ویدئوها
  • کتاب
  • فروشگاه
  • زبان تخصصی
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • [دانشجویان]

ورود

1 + چهار =

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • phone 09151120465 (ارتباط مستقیم با شما)
  • email info@dokhanian.ir
perm_identity
سبد خرید 0
  • علاقه مندی ها
  • ارتقا عضویت
  • وضعیت اکانت ویژه
0
بازاریابی،استراتژی،تصمیم گیری|دخانیان
  • خانه
  • آکادمی
    • #اصول و فنون مذاکره
      • انواع مذاکره
      • ویژگی های مذاکره
      • نحوه پیروزی در مذاکره
      • طبقه بندی مذاکرات
      • دلایل شکست مذاکرات
    • #بازاریابی و فروش
      • بازرگانی خارجی
      • انواع بازارها
      • مفاهیم بازاریابی
      • مدل های کاربردی
      • محاسبه سهم بازار
      • روش های قیمت گذاری
      • رابطه برند با استمرار سودآوری
      • استراتژی های بازاریابی
    • #تحقیقات بازاریابی
      • قبل از سرمایه گذاری
      • در حین سرمایه گذاری
      • بعد از ایجاد سهم بازار و برند سازی
    • #روش های تصمیم گیری
      • انواع تصمیمات در سازمان
      • روش های تصمیم گیری
      • فرآیند تصمیم گیری
      • مدل شبکه موثر برنامه ای در تصمیم گیری
    • #سیستم اطلاعات مدیریت(MIS)
      • تعریف و اهداف MIS
      • روان سازی تصمیم گیری سازمان
      • سازمان های هوشمند
      • مدیریت وقت و سود آوری
    • #مدیریت استراتژیک
      • انواع استراتژی ها
      • مدل های استراتژی BSC و SWOT
      • کاربرد استراتژی ها در تصمیم گیری
      • شناخت مفاهیم هرم اهداف سازمان
      • تجزیه و تحلیل Gap Analize
    • #مدیریت تغییر و مبانی سازمان
      • ابزارهای اصلی در تغییر سازمانی
      • اصول سازمان داری
        • دستورالعمل ها و آیین نامه ها
        • شرح شغل
        • شرح وظایف سازمان
        • قراردادها
      • انواع چارت های سازمان موثر
      • انواع سبک مدیریت
      • روش های ایجاد تغییر در سازمان
      • فواید تغییر در سازمان
      • فواید تفکر در سازمان
      • مدل برنامه ریزی در سازمان
    • #اصول مشتری مداری
      • تعریف مشتری
      • طبقه بندی مشتریان
      • محاسبه ارزش مشتریان
      • سنجش رضایت مشتری
      • تفاوت crm با بانک اطلاعاتی
      • باشگاه مشتریان اثر بخش
      • انتظارات مشتریان
  • دوره ها
    • دوره حضوری
    • دوره آنلاین
  • مولتی مدیا
    • #پادکست
    • #ویدئوها
  • کتاب
  • فروشگاه
  • زبان تخصصی
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • [دانشجویان]
perm_identity ورود و ثبت نام

وبلاگ

بازاریابی،استراتژی،تصمیم گیری|دخانیان بلاگ #مدیریت تغییر و مبانی سازمان اصول سازمان داری برنامه ریزی منابع انسانی چیست؟

برنامه ریزی منابع انسانی چیست؟

access_time2019/05/16
perm_identity ارسال شده توسط فریبرز دخانیان
folder_open #مدیریت تغییر و مبانی سازمان, اصول سازمان داری
visibility 758 بازدید

برنامه‌ریزی نیروی انسانی که به عنوان برنامه‌ریزی منابع انسانی نیز نامیده می‌شود , شامل قرار دادن تعداد درست افراد , افراد مناسب در محل مناسب , زمان مناسب , انجام کاره‌ای درست برای دستیابی به اهداف سازمان است . برنامه‌ریزی منابع انسانی جایگاه مهمی در عرصه صنعتی شدن دارد . برنامه‌ریزی منابع انسانی باید رویکردی سیستم‌ها باشد و در یک فرآیند معین انجام شود . این رویه به شرح زیر است :

  • تحلیل فهرست نیروی انسانی فعلی
  • پیش‌بینی نیروی انسانی آینده
  • توسعه برنامه‌های استخدام
  • برنامه‌های آموزشی طراحی

مراحل برنامه‌ریزی نیروی انسانی

قبل از اینکه مدیر  نیروی انسانی آینده را پیش‌بینی کند , وضعیت نیروی انسانی فعلی باید تحلیل شود .

* نوع سازمان ;

* تعداد واحدها ;

* تعداد و کمیت این واحدها ;

* کارکنان این واحدهای کاری ;

هنگامی که این عوامل توسط یک مدیر ثبت می‌شوند ، او برای پیش‌بینی آینده می‌رود .

۲. ایجاد پیش‌بینی‌های نیروی انسانی آینده – زمانی که عوامل موثر بر پیش‌بینی‌های نیروی انسانی آینده شناخته شده‌باشد ، برنامه‌ریزی می‌تواند برای نیازهای نیروی انسانی آینده در چندین واحد کاری انجام شود .

تکنیک‌های پیش‌بینی نیروی انسانی معمولا ً توسط سازمان‌ها به کار گرفته می‌شوند :

پیش‌بینی‌ها : این امر شامل تصمیمات غیر رسمی ، بررسی‌های کارشناسی رسمی و تکنیک دلفی می‌باشد .

دوم . تحلیل روند : نیازهای نیروی انسانی را می‌توان از طریق برونیابی        ( گرایش‌ها گذشته   ) , ( استفاده از سال پایه به عنوان اساس ) و تحلیل آماری ( معیار گرایش مرکزی ) پیش‌بینی کرد .

فصل سوم تحلیل بار کار : بستگی به ماهیت بار کار در یک بخش ، در یک شاخه یا در یک بخش دارد .

تحلیل نیروی کار : هر زمان که زمان تولید و زمان باید مورد تحلیل قرار گیرد ، باید به خاطر رسیدن به الزامات نیروی انسانی خالص ، لازم باشد .

در برابر روش‌های دیگر : مدل‌های ریاضی متعددی با کمک کامپیوترها برای پیش‌بینی نیازهای نیروی انسانی ، مانند تحلیل بودجه و برنامه‌ریزی ، رگرسیون ، تحلیل ریسک جدید مورد استفاده قرار می‌گیرند .

۳. توسعه برنامه‌های استخدام – زمانی که فهرست موجودی فعلی با پیش‌بینی‌های آینده مقایسه شود ، برنامه‌های استخدام را می‌توان چارچوب‌بندی کرد و توسعه داد که شامل استخدام ، رونده‌ای انتخاب و طرح‌های کاریابی نیز خواهد بود .

۴. برنامه‌های آموزشی طراحی – این برنامه‌ها براساس میزان تنوع ، برنامه‌های توسعه ، برنامه‌های توسعه و غیره خواهد بود . همچنین بهبود مهارت‌ها ، توانایی‌ها ، دانش کارگران نیز انجام می‌شود .

اهمیت برنامه‌ریزی نیروی انسانی

۱. کلید کارکرده‌ای مدیریتی – چهار وظیفه مدیریتی یعنی برنامه‌ریزی ، سازماندهی ، هدایت و کنترل بر مبنای نیروی انسانی قرار دارند . منابع انسانی به اجرای تمامی این فعالیت‌های مدیریتی کمک می‌کنند . بنابراین ، بکارگیری پرسنل به یک کلید برای همه کارکرده‌ای مدیریتی تبدیل می‌شود .

۲ – کاربردپذیری کارآمد – مدیریت کارآمد تبدیل به یک تابع مهم در دنیای صنعتی امروزی می‌شود . توسعه شرکت‌های بزرگ در مقیاس بزرگ نیازمند مدیریت نیروی انسانی در مقیاس بزرگ است . این کار می‌تواند به طور موثر از طریق عملکرد پرسنل انجام شود .

۳. انگیزه بخشیدن به کارکنان نه تنها شامل افراد مناسب در شغل مناسب می‌شود بلکه شامل برنامه‌های انگیزشی نیز می‌شود ، به عنوان مثال ، طرح‌های تشویقی برای مشارکت بیشتر و استخدام کارمندان در یک نگرانی طراحی می‌شوند . بنابراین ، همه انواع برنامه‌های تشویقی به بخش مکمل عملکرد پرسنل تبدیل می‌شوند .

۴. روابط بهتر انسانی – یک نگرانی می‌تواند خود را تثبیت کند اگر روابط انسانی توسعه یابد و قوی باشد . روابط انسانی ، کنترل موثر ، ارتباط شفاف ، نظارت موثر و رهبری را به یک نگرانی تبدیل کرده‌است . عملکرد کارکنان همچنین به دنبال آموزش و توسعه نیروی کار است که منجر به هم‌کاری و بهتر شدن روابط انسانی می‌شود .

۵. هنگامی که منابع به بهترین شیوه ممکن مورد استفاده قرار می‌گیرند , سطح بهره‌وری بالاتر افزایش می‌یابد . بهره‌وری بالاتر نتیجه تلف کردن  زمان , پول , تلاش و انرژی است . این امر از طریق بکارگیری نیروی انسانی و فعالیت‌های مرتبط ( مهارت , آموزش و توسعه , پاداش ) امکان پذیر است .

نیاز به برنامه‌ریزی نیروی انسانی

برنامه‌ریزی نیروی انسانی یک فرآیند دو مرحله‌ای است زیرا برنامه‌ریزی نیروی انسانی نه تنها منابع انسانی فعلی را تجزیه و تحلیل می‌کند بلکه باعث ایجاد پیش‌بینی‌های نیروی انسانی و در نتیجه جذب برنامه نویسان شغلی می‌شود . برنامه‌ریزی نیروی انسانی برای شرکت به روش زیر مفید است :

۱. کمبود و مازاد را می‌توان شناسایی کرد تا اقدام سریع در هر جایی که لازم است انجام شود .

۲. همه برنامه نویسان کارمند یابی و انتخاب براساس برنامه‌ریزی نیروی انسانی هستند .

۳. همچنین به کاهش هزینه نیروی کار به عنوان پرسنل اضافی کمک می‌کند و در نتیجه می ‌توان از آن اجتناب کرد .

۴. همچنین به شناسایی استعدادهای موجود در یک نگرانی کمک می‌کند و بر این اساس برنامه‌های آموزشی را می‌توان برای توسعه این استعدادها تدوین کرد .

۵. آن به رشد و تنوع تجارت کمک می‌کند . از طریق برنامه‌ریزی نیروی انسانی ، منابع انسانی را می‌توان به راحتی در دسترس قرار داد و آن‌ها را می‌توان به بهترین شکل مورد استفاده قرار داد .

۶. آن به سازمان برای درک اهمیت مدیریت نیروی انسانی کمک می‌کند که در نهایت به ثبات یک نگرانی کمک می‌کند .

درباره فریبرز دخانیان

حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید

نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
جدید تر یادگیری یک به یک ( همتا به همتا ) چیست؟
قدیمی تر دیسک چیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

16 + چهار =

  • جدید
  • دیدگاه ها
قبلی بعدی
باور داشته باشیم :

مسیر موفقیت هر فرد کاملا انفرادی است ، به شرط استفاده از ابزارهای راهنمای موثر ، همراه شما هستیم .

دسترسی سریع
  • بلاگ
  • پرداخت
  • تماس با ما
  • علاقه مندی ها
  • درباره ما
  • فروشگاه
مجوزها
تمامی حقوق برای سایت دخانیان محفوظ می باشد | سایت ساز
keyboard_arrow_up