اهمیت فرهنگ سازمانی؛ روشهای بهبود روابط اجتماعی در سازمان

اهمیت فرهنگ سازمان
سازمان جایی است که در آن افراد بطور هماهنگ با هم کار می کنند تا به اهداف و منافعی مشخص دست یابند. جایی که افراد رویای خلق اتفاقات بزرگ را در می یابند. هر سازمان شیوه های ویژه خود را دارد که بر فرهنگ آن سازمان تأثیرگذار است. باورها، ایدئولوژی ها، اصول و ارزشهای یک سازمان، فرهنگ را شکل می دهد.
فرهنگ یک محیط کاری، چگونگی رفتار و تعامل کارمندان را با یکدیگر و با افراد خارج از سازمان تعیین می نماید.
یک فرهنگ سازنده کارمندان را تشویق می کند که با انگیزه و وفادار به سازمان بمانند. همچنین در ایجاد یک رقابت سالم در سازمان بسیار مؤثر است. کارمندان می کوشند عملکرد بهتری نسبت به همردیفان خود داشته باشند و تحسین مافوقهای خود را جلب نمایند.
فرهنگ سازنده سازمان، کارمندان را متحد و همسو می سازد. اگرچه در واقع پیشینه یکسانی ندارند و خانواده ها، دیدگاه ها و ذهنیات متفاوتی دارند، نوعی حس اتحاد و همسانی به افراد می بخشد.
یک فرهنگ سازنده، روابط سالم میان کارمندان را ارتقا می بخشد و در اینصورت هیچ یک از کارمندان، کار را وظیفه ای سنگین که به آنها تحمیل شده نمی بینند. چنین فرهنگی که توسط رهبران یک سازمان تعریف می گردد، بهترین عملکرد کارمندان را منجر می شود و عادتهایی را در افراد بوجود می آورد که به موفقیت آنها در محیط کار کمک می نماید.
اکانت شما رایگان است ، در صورت تمایل برای دسترسی به ادامه این محتوا و عضویت در باشگاه مشتریان اکانت خود را ویژه نمایید . برای ارتقا اکانت کلیک کنید
درباره فریبرز دخانیان
حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید
نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
دیدگاهتان را بنویسید