آشنایی با انواع مشتریان

انواع مختلف مشتریان
مشتریان مهمترین بخش کسبوکار را بازی میکنند . در حقیقت مشتری رئیس واقعی معامله است و مسیول سود واقعی برای سازمان است . مشتری کسی است که از محصولات و خدمات و قضات کیفیت محصولات و خدمات استفاده میکند . بنابراین برای یک سازمان مهم است که مشتریان را حفظ کرده و یا مشتریان جدید ایجاد کند و کسبوکار را شکوفا کند . برای مدیریت مشتریان ، سازمانها باید از برخی روشها مانند تقسیمبندی یا تقسیم مشتریان به گروهها پیروی کنند ، زیرا هر مشتری باید با ارزش و سودآور در نظر گرفته شود .
مشتریان میتوانند از انواع زیر باشند :
۱. مشتریان وفادار - این نوع مشتریان کمتر در شمار هستند ، بلکه فروش و سود بیشتری را در مقایسه با مشتریان دیگر افزایش میدهند ، زیرا اینها آنهایی هستند که کاملا ً راضی هستند . این مشتریان بارها و بارها به سازمان بازدید میکنند از این رو برای تعامل و ارتباط با آنها به طور منظم و صرف زمان و تلاش برای آنها بسیار مهم است . مشتریان وفادار خواستار توجه فردی هستند و این درخواست پاسخهای مودبانه و محترمانه از طرف تامینکننده را طلب میکند .
اکانت شما رایگان است ، در صورت تمایل برای دسترسی به ادامه این محتوا و عضویت در باشگاه مشتریان اکانت خود را ویژه نمایید . برای ارتقا اکانت کلیک کنید
درباره فریبرز دخانیان
حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید
نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
دیدگاهتان را بنویسید