اشنایی با فاکتورهای مهم در برنامه ریزی بازار (مدل کسب و کار )
access_time2019/03/24
perm_identity
ارسال شده توسط فریبرز دخانیان
folder_open
#بازاریابی و فروش
visibility
1.21k بازدید

خطرپذيري هاي برنامه بازار فاکتورهای متعددی را شامل می شود در مقاله زیر به فاکتورهای اصلی اشاره می شود .
- عوامل موثر بر تغيير بازار
خطرپذيري از به هدر رفتن هزينه هاي بازاريابي
خطرپذيري عكس العمل رقبا
خطرپذيري عدم پذيرش محصول در كانا لهاي توزيع - برنامه مالي بخش كمي برنامه کسب و کار است و شامل :
- پيش بيني صورت جريان نقدي
- پيش بيني صورت حساب سود و زيان
- پيش بيني ترازنامه
- منابع و محل هزينه منابع مالي ؛ تحليل نسبتهاي مالي خصوصا نسبت سود آوري
- هزينه هاي شركت شامل :
هزينه عمومي
استهلاك
اجاره
ماليات
هزينه هاي اجرايي
مواد اوليه
نيروي كار مستقيم
سربار توليد ؛ تعمير و نگهداري،عمومي و ...
هزينه هاي راه اندازي
هزينه فروش واحد
هزينه واحد فروش
رويالتي - بازار و فروش شامل :
كميسيون فروش
هزينه نيروهاي فروش
تبليغات
ساير هزينه ها شامل :
هزينه هاي پرسنل عمومي
هزينه تحقيق و توسعه
هزينه سيستم ها و روش ها
هزينه تداركات
هزينه هاي مشاوره ها ی حقوقي،مالي و ... - منابع جريان نقدي شامل :
درآمد هاي ناشي از فروش
وام هاي بانكي
آورده سهام داران - مصارف جريان نقدي شامل :
هزينه هاي راه اندازي
هزينه هاي جاري
ساير دارايي ها - منابع تامين سرمايه شامل:
- آورده موسسين
- سرمايه گذاري سرمايه گذاران
- وام هاي بانكي
- پيش فروش
- فروش سهام و اوراق بهادار
- خريد قسطي پرداخت با تاخير
نسبتهای مالی مهمترین بخش در تصمیم گیری در بخش بازار شناسی و محاسبه رسک می باشد سازمانی که این نسبتها را نداشته باشد و یا محاسبه غلط انجام دهد مطمن باشد که در کسب و کار با سرعت بسیار زیادی در مسیر شکست و رشکستگی پیش خواهد رفت .
اکانت شما رایگان است ، در صورت تمایل برای دسترسی به ادامه این محتوا و عضویت در باشگاه مشتریان اکانت خود را ویژه نمایید . برای ارتقا اکانت کلیک کنید
درباره فریبرز دخانیان
حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید
نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
دیدگاهتان را بنویسید