ارتباط کیفیت با اعتماد سازی

ارتباط کیفیت با اعتماد سازی
برای بیان این ارتباط لازم است خیلی خلاصه و شفاف ابتدا کیفیت را تعریف کنیم.
کیفیت عبارت از است : آنچه که مشتریان می خواهند . کیفیت هدف اصلی هر مصرف کننده در جهت تامین نیازهای فعلی و آتی خودشان هستند.
ارتباط بین کیفیت با اعتماد سازی از این نظر مهم است که هر دو باعث تکرار خرید توسط مشتری می باشد. پس کیفیت در نهایت باید باعث ایجاد اعتماد در نزد مصرف کننده جهت تکرار خرید شود.
در ذهن مصرف کنندگان کیفیت کالای خریداری شده شامل رضایت وی از مالکیت کالا یا خدمت ؛ خوب عمل کردن آن می باشد. در سطح رضایت مشتری احساس لذت و خوشحال شدن از تملک کالا و یا خدمت و مصرف آن مهم است که باعث تکرار آن می شود .
زنجیره کیفیت :
توانایی در تامین نیازهای مشتریان حیاتی و ضروری است . نه تنها بین دو شرکت مستقل بلکه در داخل یک سازمان . میزان رضایت مشتریان از کیفیت کالا و خدمات بستگی به تحویل به موقع دارد.
درک کیفیت :
سرمایه گذاری در کیفیت باعث افزایش میزان اعتماد در نزد مشتریان در تحویل و قیمت کالا می شود . مهمترین درس ژاپنی ها بعد از جنگ جهانی دوم نحوه مدیریت کردن بر کیفیت کالا و خدمات است که در عرصه رقابت استفاده می شود .
چهار درس اصلی در ارتباط با شهرت تولید کنندگان :
. شهرت هر تولید کننده بستگی به فاکتورهای رقابتی در کیفیت ؛ اعتبار و اعتماد سازی ؛ تحویل و قیمت کالا و خدمات است که در بین این موارد کیفیت از همه مهمتر است .
. اگر هر سازمانی یک شهرت ضعیف در ارتباط با کیفیت پیدا کند زمان طولانی نیاز دارد تا جبران کند.
. شهرت خوب یا بد خیلی زود تبدیل به شهرت ملی می شود.
. یکی از اسلحه های رقابتی مدیریت مثل کیفیت باعث انتقال و یا یادگیری سایر فاکتورهای رقابتی در همان سطح می شود.
بطور کلی کیفیت باعث :
تامین نیازهای مشتریان می شود بشرط تحویل به موقع که باعث اعتماد سازی در ذهن مشتریان نسبت به تولید کننده می شود و این امر باعث رضایت از خرید و تکرار خرید توسط مشتری ودرنتیجه افزایش فروش و سود برای تامین کننده و قرار گرفتن برند در ذهنیت مشتری می گردد .
قیمت یا هزینه کیفیت عبارتس از تلاش پیوسته در تامین نیازهای مشتریان و تلاشی سازمانی در جهت تامین آن. خود این موضوع به تنهایی ما را به سمت فلسفه پیشرفت دائمی در شرکت سوق خواهد داد.
نتایج فلسفه پیشرفت دائمی در شرکت افزایش سهم بازار ؛ کاهش هزینه ها ؛ افزایش کارایی و موفقیت در اجرا و حذف ضایعات خواهد بود که در مدیرت ژاپنی به آن CWQI نامیده می شود. Company wide quality improvement (رشد کیفی همه جانبه شرکت ).
درباره فریبرز دخانیان
حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید
نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
دیدگاهتان را بنویسید