جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • آکادمی
    • #اصول و فنون مذاکره
      • انواع مذاکره
      • ویژگی های مذاکره
      • نحوه پیروزی در مذاکره
      • طبقه بندی مذاکرات
      • دلایل شکست مذاکرات
    • #بازاریابی و فروش
      • بازرگانی خارجی
      • انواع بازارها
      • مفاهیم بازاریابی
      • مدل های کاربردی
      • محاسبه سهم بازار
      • روش های قیمت گذاری
      • رابطه برند با استمرار سودآوری
      • استراتژی های بازاریابی
    • #تحقیقات بازاریابی
      • قبل از سرمایه گذاری
      • در حین سرمایه گذاری
      • بعد از ایجاد سهم بازار و برند سازی
    • #روش های تصمیم گیری
      • انواع تصمیمات در سازمان
      • روش های تصمیم گیری
      • فرآیند تصمیم گیری
      • مدل شبکه موثر برنامه ای در تصمیم گیری
    • #سیستم اطلاعات مدیریت(MIS)
      • تعریف و اهداف MIS
      • روان سازی تصمیم گیری سازمان
      • سازمان های هوشمند
      • مدیریت وقت و سود آوری
    • #مدیریت استراتژیک
      • انواع استراتژی ها
      • مدل های استراتژی BSC و SWOT
      • کاربرد استراتژی ها در تصمیم گیری
      • شناخت مفاهیم هرم اهداف سازمان
      • تجزیه و تحلیل Gap Analize
    • #مدیریت تغییر و مبانی سازمان
      • ابزارهای اصلی در تغییر سازمانی
      • اصول سازمان داری
        • دستورالعمل ها و آیین نامه ها
        • شرح شغل
        • شرح وظایف سازمان
        • قراردادها
      • انواع چارت های سازمان موثر
      • انواع سبک مدیریت
      • روش های ایجاد تغییر در سازمان
      • فواید تغییر در سازمان
      • فواید تفکر در سازمان
      • مدل برنامه ریزی در سازمان
    • #اصول مشتری مداری
      • تعریف مشتری
      • طبقه بندی مشتریان
      • محاسبه ارزش مشتریان
      • سنجش رضایت مشتری
      • تفاوت crm با بانک اطلاعاتی
      • باشگاه مشتریان اثر بخش
      • انتظارات مشتریان
  • دوره ها
    • دوره حضوری
    • دوره آنلاین
  • مولتی مدیا
    • #پادکست
    • #ویدئوها
  • کتاب
  • فروشگاه
  • زبان تخصصی
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • [دانشجویان]

ورود

نوزده − 16 =

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • phone 09151120465 (ارتباط مستقیم با شما)
  • email info@dokhanian.ir
perm_identity
سبد خرید 0
  • علاقه مندی ها
  • ارتقا عضویت
  • وضعیت اکانت ویژه
0
بازاریابی،استراتژی،تصمیم گیری|دخانیان
  • خانه
  • آکادمی
    • #اصول و فنون مذاکره
      • انواع مذاکره
      • ویژگی های مذاکره
      • نحوه پیروزی در مذاکره
      • طبقه بندی مذاکرات
      • دلایل شکست مذاکرات
    • #بازاریابی و فروش
      • بازرگانی خارجی
      • انواع بازارها
      • مفاهیم بازاریابی
      • مدل های کاربردی
      • محاسبه سهم بازار
      • روش های قیمت گذاری
      • رابطه برند با استمرار سودآوری
      • استراتژی های بازاریابی
    • #تحقیقات بازاریابی
      • قبل از سرمایه گذاری
      • در حین سرمایه گذاری
      • بعد از ایجاد سهم بازار و برند سازی
    • #روش های تصمیم گیری
      • انواع تصمیمات در سازمان
      • روش های تصمیم گیری
      • فرآیند تصمیم گیری
      • مدل شبکه موثر برنامه ای در تصمیم گیری
    • #سیستم اطلاعات مدیریت(MIS)
      • تعریف و اهداف MIS
      • روان سازی تصمیم گیری سازمان
      • سازمان های هوشمند
      • مدیریت وقت و سود آوری
    • #مدیریت استراتژیک
      • انواع استراتژی ها
      • مدل های استراتژی BSC و SWOT
      • کاربرد استراتژی ها در تصمیم گیری
      • شناخت مفاهیم هرم اهداف سازمان
      • تجزیه و تحلیل Gap Analize
    • #مدیریت تغییر و مبانی سازمان
      • ابزارهای اصلی در تغییر سازمانی
      • اصول سازمان داری
        • دستورالعمل ها و آیین نامه ها
        • شرح شغل
        • شرح وظایف سازمان
        • قراردادها
      • انواع چارت های سازمان موثر
      • انواع سبک مدیریت
      • روش های ایجاد تغییر در سازمان
      • فواید تغییر در سازمان
      • فواید تفکر در سازمان
      • مدل برنامه ریزی در سازمان
    • #اصول مشتری مداری
      • تعریف مشتری
      • طبقه بندی مشتریان
      • محاسبه ارزش مشتریان
      • سنجش رضایت مشتری
      • تفاوت crm با بانک اطلاعاتی
      • باشگاه مشتریان اثر بخش
      • انتظارات مشتریان
  • دوره ها
    • دوره حضوری
    • دوره آنلاین
  • مولتی مدیا
    • #پادکست
    • #ویدئوها
  • کتاب
  • فروشگاه
  • زبان تخصصی
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • [دانشجویان]
perm_identity ورود و ثبت نام

وبلاگ

بازاریابی،استراتژی،تصمیم گیری|دخانیان بلاگ #مدیریت تغییر و مبانی سازمان مدل برنامه ریزی در سازمان اثر مرکب چیست ؟ با دیدگاههای دارن هاردی و پیتر دراکر اشنا شوید

اثر مرکب چیست ؟ با دیدگاههای دارن هاردی و پیتر دراکر اشنا شوید

access_time2019/02/10
perm_identity ارسال شده توسط فریبرز دخانیان
folder_open مدل برنامه ریزی در سازمان
visibility 1.18k بازدید

اثر مرکب چیست؟ دارن هاردی

 

  • اثر‌مرکب بیان میدارد که پاداش ها و موفقیت های بزرگ در زندگی، نتیجه تصمیمات و اقدامات کوچک در زندگیمان است.

موفقیت در زندگی، نتیجه کارهای قهرمانانه و حماسه گری ها در کسب و کار نیست، بلکه نتیجه تداوم و پیوستگی در انجام کارهای کوچکی است که خیلی ها آن را بی اهمیت می شمارند.

  • تلاش، صبوری و پشتکار رموز موفقیت کسب و کارها هستند.
  • معلمم در سيزده سالگى، سؤالى پرسيد و گفته انتظار ندارم بتواني به سؤال من پاسخ دهي. اما اگر در پنجاه سالگى هم نتواني پاسخى براى آن بيابي، در اين صورت، حتم بدان که زندگي را ضايع کرده‌ای. "به خاطر چه چیزی بايد از شما ياد كنند؟" پیتر دراکر

 

  • پل دولان می گوید :
  • خوشبختی شما به این بستگی دارد که چطور توجه خود را بین مسائل مختلف تقسیم کنید      
  • ما به‌جای آنکه تمرکز خود را بر اساس خواسته خود جهت‌دهی کنیم، از صبح تا شب سرمان را در منوهایی که دیگران برای‌مان انتخاب کرده‌اند فرو کرده‌ایم؛ ایمیل‌ها، به‌روزرسانی‌های فیس‌بوک، پیام‌های متنی، گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی، کلیپ‌های ویدئویی وب‌سایت‌ها و هم‌چنین نمایش‌گرهای مختلف در فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار.
  • همه‌ این‌ها حریصانه برای جلب توجه ما رقابت می‌کنند. ما بی‌وقفه سرگرم ماجراهای مختلف‌ایم، گاه ملال‌آور و گاه هیجان‌انگیز. از ما تعریف می‌کنند، فریب‌مان می‌دهند و بعد پیشنهادی به ‌ما ارائه می‌دهند.
  • همه‌ این پیشنهادها دزدی‌اند نه هدیه، باخت‌اند نه برد، بدهی‌اند نه اعتبار. خبرهای فوری بدهی‌اند. ایمیل‌ها در بیشتر موارد بدهی‌اند. زمانی‌که آن‌ها را می‌خوانیم درحال پرداخت هزینه هستیم؛ تمرکز، زمان یا حتی پول.
  • تمرکز، زمان و پول سه منبع ارزش‌مند ما هستند. دوتای آخر بیشتر به گوش‌مان خورده. اما تمرکز علی‌رغم این‌که بین منابع سه‌گانه از همه ارزشمندتر است و در موفقیت و خوش‌بختی ما نقش حیاتی‌تری دارد، کمتر مورد توجه بوده است. متاسفانه ما عادت داریم زمانی‌ که پای تمرکز در میان است، خطاهای سیستماتیکی مرتکب شویم. ما چند راه کلیدی برای دوری از این خطاها ذکر می‌کنیم:
  • چیزهای جدید را با چیزهای به‌دردبخور اشتباه نگیرید. هرچه جهان پرسروصداتر باشد، آن چیز نوظهور باید بلندتر فریاد بکشد تا شنیده شود. این صداها را خیلی جدی نگیرید. بیشتر چیزهایی که به اسم تحول ستایش می‌شوند، به‌دردنخورند.
  • از هر محتوا یا فناوری رایگان دوری کنید. آن‌ها به‌معنای واقعی کلمه، تله‌ تمرکز هستند. چراکه با گنجاندن تبلیغات در محصول‌شان هزینه‌های خود را تامین می‌کنند. چرا باید داوطلبانه وارد یک تله شوید؟
  • فاصله‌ ایمنی خود را با هر پدیده‌ چندرسانه‌ای حفظ کنید. عکس‌ها، تصاویر متحرک و در آینده هم واقعیت مجازی، سرعت سرسام‌آوری به احساسات شما می‌دهند و کیفیت تصمیم‌گیری شما را به‌طرز محسوسی کاهش می‌دهند.
  • توجه داشته باشید که تمرکز، برخلاف زمان و پول، تقسیم‌کردنی نیست. توجهی که به صفحه‌ تلگرام‌تان روی موبایل می‌کنید، همان توجهی است که از کسی‌که در برابرتان نشسته دریغ می‌کنید.
  • از موضع قدرت برخورد کنید نه ضعف. زمانی‌که یک‌نفر بدون اجازه توجه‌اتان را به موضوعی جلب می‌کند، شما ناخودآگاه در موضع ضعف قرار می‌گیرید.
  • اپیکت فیلسوف بزرگ، دوهزار سال پیش به این نتیجه رسیده است که اگر یک‌نفر بدن شما را در اختیار هر غریبه‌ای که می‌بیند بگذارد، بدون شک خشمگین خواهید شد. اما آیا ابایی ندارید از این‌که با دست خودتان ذهن‌تان را تحویل کسی بدهید تا با کلامش به شما حمله‌ور بشود و ذهن‌تان را مبهوت و سردرگم کند؟
  • یک زاویه‌ دید دیگر تمرکز و احساس رضایت است. به گفته‌ پل دولان: خوش‌بختی شما به این بستگی دارد که چه‌طور توجه خود را بین مسائل مختلف توزیع کنید.
  • اتفاقات زندگی چه مثبت و چه منفی، می‌تواند تاثیری شدید یا ناچیز روی احساس رضایت شما بگذارد، یا شاید اصلا بی‌اثر باشد. این به میزان توجه شما به این مسائل بستگی دارد.
  • فارغ از این‌که سلول‌های بدن‌تان کجا باشند، شما همیشه جایی هستید که ذهن‌تان روی آن متمرکز شده است. وقتی که مسئله تمرکز و دریافت اطلاعات در میان است، جدی، سخت‌گیر و دقیق باشید.

اکانت شما رایگان است ، در صورت تمایل برای دسترسی به ادامه این محتوا و عضویت در باشگاه مشتریان اکانت خود را ویژه نمایید . برای ارتقا اکانت کلیک کنید

درباره فریبرز دخانیان

حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید

نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
جدید تر آشنایی با اعتبارات اسنادی (بخش اول)
قدیمی تر فرایند گشایش اعتبار اسنادی ( بخش دوم)

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نوزده − پانزده =

  • جدید
  • دیدگاه ها
قبلی بعدی
باور داشته باشیم :

مسیر موفقیت هر فرد کاملا انفرادی است ، به شرط استفاده از ابزارهای راهنمای موثر ، همراه شما هستیم .

دسترسی سریع
  • بلاگ
  • پرداخت
  • تماس با ما
  • علاقه مندی ها
  • درباره ما
  • فروشگاه
مجوزها
تمامی حقوق برای سایت دخانیان محفوظ می باشد | سایت ساز
keyboard_arrow_up