جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • آکادمی
    • #اصول و فنون مذاکره
      • انواع مذاکره
      • ویژگی های مذاکره
      • نحوه پیروزی در مذاکره
      • طبقه بندی مذاکرات
      • دلایل شکست مذاکرات
    • #بازاریابی و فروش
      • بازرگانی خارجی
      • انواع بازارها
      • مفاهیم بازاریابی
      • مدل های کاربردی
      • محاسبه سهم بازار
      • روش های قیمت گذاری
      • رابطه برند با استمرار سودآوری
      • استراتژی های بازاریابی
    • #تحقیقات بازاریابی
      • قبل از سرمایه گذاری
      • در حین سرمایه گذاری
      • بعد از ایجاد سهم بازار و برند سازی
    • #روش های تصمیم گیری
      • انواع تصمیمات در سازمان
      • روش های تصمیم گیری
      • فرآیند تصمیم گیری
      • مدل شبکه موثر برنامه ای در تصمیم گیری
    • #سیستم اطلاعات مدیریت(MIS)
      • تعریف و اهداف MIS
      • روان سازی تصمیم گیری سازمان
      • سازمان های هوشمند
      • مدیریت وقت و سود آوری
    • #مدیریت استراتژیک
      • انواع استراتژی ها
      • مدل های استراتژی BSC و SWOT
      • کاربرد استراتژی ها در تصمیم گیری
      • شناخت مفاهیم هرم اهداف سازمان
      • تجزیه و تحلیل Gap Analize
    • #مدیریت تغییر و مبانی سازمان
      • ابزارهای اصلی در تغییر سازمانی
      • اصول سازمان داری
        • دستورالعمل ها و آیین نامه ها
        • شرح شغل
        • شرح وظایف سازمان
        • قراردادها
      • انواع چارت های سازمان موثر
      • انواع سبک مدیریت
      • روش های ایجاد تغییر در سازمان
      • فواید تغییر در سازمان
      • فواید تفکر در سازمان
      • مدل برنامه ریزی در سازمان
    • #اصول مشتری مداری
      • تعریف مشتری
      • طبقه بندی مشتریان
      • محاسبه ارزش مشتریان
      • سنجش رضایت مشتری
      • تفاوت crm با بانک اطلاعاتی
      • باشگاه مشتریان اثر بخش
      • انتظارات مشتریان
  • دوره ها
    • دوره حضوری
    • دوره آنلاین
  • مولتی مدیا
    • #پادکست
    • #ویدئوها
  • کتاب
  • فروشگاه
  • زبان تخصصی
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • [دانشجویان]

ورود

یک × سه =

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • phone 09151120465 (ارتباط مستقیم با شما)
  • email info@dokhanian.ir
perm_identity
سبد خرید 0
  • علاقه مندی ها
  • ارتقا عضویت
  • وضعیت اکانت ویژه
0
بازاریابی،استراتژی،تصمیم گیری|دخانیان
  • خانه
  • آکادمی
    • #اصول و فنون مذاکره
      • انواع مذاکره
      • ویژگی های مذاکره
      • نحوه پیروزی در مذاکره
      • طبقه بندی مذاکرات
      • دلایل شکست مذاکرات
    • #بازاریابی و فروش
      • بازرگانی خارجی
      • انواع بازارها
      • مفاهیم بازاریابی
      • مدل های کاربردی
      • محاسبه سهم بازار
      • روش های قیمت گذاری
      • رابطه برند با استمرار سودآوری
      • استراتژی های بازاریابی
    • #تحقیقات بازاریابی
      • قبل از سرمایه گذاری
      • در حین سرمایه گذاری
      • بعد از ایجاد سهم بازار و برند سازی
    • #روش های تصمیم گیری
      • انواع تصمیمات در سازمان
      • روش های تصمیم گیری
      • فرآیند تصمیم گیری
      • مدل شبکه موثر برنامه ای در تصمیم گیری
    • #سیستم اطلاعات مدیریت(MIS)
      • تعریف و اهداف MIS
      • روان سازی تصمیم گیری سازمان
      • سازمان های هوشمند
      • مدیریت وقت و سود آوری
    • #مدیریت استراتژیک
      • انواع استراتژی ها
      • مدل های استراتژی BSC و SWOT
      • کاربرد استراتژی ها در تصمیم گیری
      • شناخت مفاهیم هرم اهداف سازمان
      • تجزیه و تحلیل Gap Analize
    • #مدیریت تغییر و مبانی سازمان
      • ابزارهای اصلی در تغییر سازمانی
      • اصول سازمان داری
        • دستورالعمل ها و آیین نامه ها
        • شرح شغل
        • شرح وظایف سازمان
        • قراردادها
      • انواع چارت های سازمان موثر
      • انواع سبک مدیریت
      • روش های ایجاد تغییر در سازمان
      • فواید تغییر در سازمان
      • فواید تفکر در سازمان
      • مدل برنامه ریزی در سازمان
    • #اصول مشتری مداری
      • تعریف مشتری
      • طبقه بندی مشتریان
      • محاسبه ارزش مشتریان
      • سنجش رضایت مشتری
      • تفاوت crm با بانک اطلاعاتی
      • باشگاه مشتریان اثر بخش
      • انتظارات مشتریان
  • دوره ها
    • دوره حضوری
    • دوره آنلاین
  • مولتی مدیا
    • #پادکست
    • #ویدئوها
  • کتاب
  • فروشگاه
  • زبان تخصصی
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • [دانشجویان]
perm_identity ورود و ثبت نام

وبلاگ

بازاریابی،استراتژی،تصمیم گیری|دخانیان بلاگ #اصول و فنون مذاکره آموزش مهارت های مذاکره

آموزش مهارت های مذاکره

access_time2019/01/19
perm_identity ارسال شده توسط فریبرز دخانیان
folder_open #اصول و فنون مذاکره
visibility 826 بازدید

آموزش مهارت‌های مذاکره

تکنیک‌های مذاکره برای فروش ، قراردادها ، بدهی‌ها ، خرید ، فروش و آموزش

این تکنیک‌های مذاکره در درجه اول برای فروش هستند ، اما شامل مذاکرات دیگری مانند مذاکره با بدهکاران ،  مذاکرات خرید ؛مذاکرات  حقوق و قراردادهای استخدامی از دیگر شرایط مذاکره هستند .

مذاکره برای اثربخشی کلی سازمانی حیاتی است . مذاکرات سازمانی ، محصول فعالیت‌های درون یک سیستم - داخلی و خارجی است . مذاکره برای ایجاد سیستم داخلی شامل  ایجاد ساختار ، افراد ، عملکردها ، برنامه‌ها ، معیارها و غیره مهم است  و دررابطه با سیستم خارجی شامل بازارها ، تامین کنندگان ، فن‌آوری و غیره می باشد .  مذاکره برای بهینه‌سازی عملکرد فعالیت‌های داخلی و خارجی  اصولا از طریق ارتباط ، توسط افراد مهم است.

مذاکره فروش خوب می‌توانند به راحتی ۱۰ % سود فروش را اضافه کنند. مذاکره خرید خوب می‌تواند به راحتی ۱۰ درصد از هزینه خریداری‌شده در محصولات و خدمات را ذخیره کند که به طور حتم به سود اضافه می‌رود . مذاکره خوب مدیران در برخورد با پرسنل می‌تواند به راحتی حجم معاملات کارکنان را با ۵ تا ۱۰ درصد افزایش دهد، که هزینه‌های کارمند یابی و آموزش را حداقل به همان درصد کاهش می‌دهد ، همچنین بهبود کیفیت ، ثبات و مزیت رقابتی که برای بسیاری از شرکت‌ها اهمیت دارد و می تواند خط مرزبین بین موفقیت نهایی و شکست را ترسیم می کند .

  مذاکره خوب توسط مدیران اجرایی با مقامات و برنامه‌ریزی برای آن می تواند امکان باز کردن بازارهای جدید ، توسعه فن‌آوری‌های جدید ، و انتخاب جایی که کسب‌وکار می تواند براساس آن، باعث تفاوت بین یک کسب‌وکار موفق یا شکست را ایجاد کنند؛ را فراهم         می کند .

مذاکرات موفق در حوزه بدهی با طلبکاران یک کسب‌وکار را قادر می‌سازد تا به تجارت ادامه دهد  عدم موفقیت در مذاکره اغلب منجر به بسته شدن کسب‌وکار می‌شود .

مذاکره موفق در حوزه حقوق بر افراد و سازمان‌ها تاثیر می‌گذارد و مهارت‌های مذاکره خوب در هر دو طرف نتایج مثبتی برای همه ایجاد می‌کنند . همچنین نکات مربوط به درخواست افزایش حقوق را ملاحظه کنید .

این روش‌ها اصولا ً با مذاکرات فروش سروکار دارند و از نقطه‌نظر فروشنده نوشته می‌شوند . اگر می‌خواهید خرید کنید ، یا می‌خواهید بدانید که چگونه خریداران تمایل دارند در کنار عنوان‌ها به آن توجه کنند .

مذاکره فروش بخش مهمی از فرآیند فروش است . مذاکره زمانی آغاز می‌شود که خریدار و فروشنده به طور مشروط به فروش متعهد باشند . مذاکرات عموما ً منجر به مصالحه قیمت بین فروشنده و خریدار می‌شود . خریداران باهوش قبل از دادن هر نوع تعهد خرید سعی خواهند کرد مذاکره کنند . افراد فروش ماهر در برابر این کار مقاومت خواهند کرد . در اینجا قوانین مذاکرات فروش وجود دارد ، که نشان‌دهنده قواعد مذاکرات موفقیت‌آمیز هنگام خرید می‌باشد.

رویکردهای مشارکتی مدرن برای مذاکره

هدف ازمذاکره باید بر تعامل خلاق تمرکز کند ، نه رویارویی سنتی ، یا یک برنده . برای کسانی که در فرآیند مذاکره شرکت می‌کنند باید برنامه های آموزشی داشته باشید تا راه‌های جدیدی برای رسیدن به نتایج همکاری بهتر ، با تفکر خلاقانه و کار در همکاری با طرف دیگررا یاد گرفته و در عمل آن را توسعه دهند . مذاکره باید یک رویکرد مشارکتی را توسعه دهد - نه یک رویکرد خصمانه . به این ترتیب ، تیم‌های مذاکره و پرسنل مسئول مذاکره را می‌توان تشویق کرد تا یک رویکرد خلاقانه و مشارکتی برای یافتن راه‌حل‌های بهتر از آنچه ابتدا ممکن است و یا از نظر تاریخی در عمل به دست آمده‌است ، اتخاذ کنند .

هر مذاکره ، زمانی که خلاقانه  و مشارکتی به نظر می‌رسد ، فرصتی عالی برای توسعه و بهبود هم افزایی بین و به نفع هر دو طرف ، در نتیجه مذاکره شده فراهم می‌کند .

با این وجود، این مساله هنوز هم مهم است که از تکنیک‌های سنتی و اصول مذاکره استفاده کنیم ، البته فقط در زمانی که تنها برای ارائه دفاع و استراتژی که در آن طرف دیگر به یک رویکرد تهاجمی به سبک قدیمی متعهد است ، از این تکنیک های اشاره شده زیر استفاده کنید:

نکات مذاکره ، تکنیک‌ها و اصول مذاکره

اول و مهم‌تر از همه ، موقعیت یابی در مذاکره است . شیوه‌ای که در وضعیت مذاکره در هنگامی  که مذاکره کنندگان به هم ابتدا نزدیک می‌شوند ، این  هنگامی است که، بیشترین تاثیر بر پیامدها بر نتایج نسبت به دیگر روش‌ها و تکنیک‌های مذاکره می گذارد .

قوانین ۱ و ۲ حتی قبل از شروع مذاکره بسیار حیاتی هستند .

  • سعی کنید در مذاکرات حتما ؛ یک مذاکره جایگزین با آزادی داشته باشید.

اگر فروش منحصر به فرد باشد و تعداد زیادی از مشتریان بالقوه دیگر داشته باشد , سعی کنید از محیط مذاکره و خرید خارج شوید . این شرایط شرایط خوبی نیست خصوصا اگر فروشنده بداند که انحصاری است و شما هم نیاز دارید زیرا در این شرایط از نظر مذاکره در نقطه ضعف شدیدی قرار خواهید داشت پس در این شرایط مذاکره نکنید و زمان خرید و مذاکره را به تعویق انداخته سعی کنید جایگزین دیگری پیدا کنید.

از نگاه فروشنده این به این معنی است که هیچ جایگزینی قابل‌مقایسه وجود ندارد . شما باید این تصور را ایجاد کنید که محصول یا سرویس شما منحصر به فرد است و طرف مقابل هیچ جای دیگری برای رفتن ندارد . نحوه فروش خود و محصول شما باید فرد دیگری را متقاعد کند که هیچ جای دیگری برای رفتن ندارد و نمی‌تواند از پس آن برآید

این موقعیت منحصر به فرد بودن مهم‌ترین تاکتیک است و قبل از شروع مذاکره از آن در بازی مذاکره استفاده می کند .

اگر پیشنهاد محصول تان منحصر به فرد نیست به خاطر داشته باشید که شما بخشی از آن هستید . شما هنوز هم می‌توانید یک موقعیت منحصر به فرد برای خودتان ایجاد کنید ، همان طور که خودتان را هدایت می‌کنید ، اعتماد ، رابطه ، و همدلی با فرد دیگر ایجاد کنید .

ایجاد یک موقعیت ( یا تاثیر ) منحصر به فرد بودن تنها یک تکنیک بسیار موثر در هنگام فروش است ، در حالی که امتناع کردن مهمترین تاکتیک خریدار است .

اکانت شما رایگان است ، در صورت تمایل برای دسترسی به ادامه این محتوا و عضویت در باشگاه مشتریان اکانت خود را ویژه نمایید . برای ارتقا اکانت کلیک کنید

درباره فریبرز دخانیان

حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید

نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
جدید تر مدیریت تغییر مبتنی بر مدل الماسی
قدیمی تر برنامه ریزی و مراحل آن

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

18 − هفت =

  • جدید
  • دیدگاه ها
قبلی بعدی
باور داشته باشیم :

مسیر موفقیت هر فرد کاملا انفرادی است ، به شرط استفاده از ابزارهای راهنمای موثر ، همراه شما هستیم .

دسترسی سریع
  • بلاگ
  • پرداخت
  • تماس با ما
  • علاقه مندی ها
  • درباره ما
  • فروشگاه
مجوزها
تمامی حقوق برای سایت دخانیان محفوظ می باشد | سایت ساز
keyboard_arrow_up