آموزش مهارت های مذاکره

آموزش مهارتهای مذاکره
تکنیکهای مذاکره برای فروش ، قراردادها ، بدهیها ، خرید ، فروش و آموزش
این تکنیکهای مذاکره در درجه اول برای فروش هستند ، اما شامل مذاکرات دیگری مانند مذاکره با بدهکاران ، مذاکرات خرید ؛مذاکرات حقوق و قراردادهای استخدامی از دیگر شرایط مذاکره هستند .
مذاکره برای اثربخشی کلی سازمانی حیاتی است . مذاکرات سازمانی ، محصول فعالیتهای درون یک سیستم - داخلی و خارجی است . مذاکره برای ایجاد سیستم داخلی شامل ایجاد ساختار ، افراد ، عملکردها ، برنامهها ، معیارها و غیره مهم است و دررابطه با سیستم خارجی شامل بازارها ، تامین کنندگان ، فنآوری و غیره می باشد . مذاکره برای بهینهسازی عملکرد فعالیتهای داخلی و خارجی اصولا از طریق ارتباط ، توسط افراد مهم است.
مذاکره فروش خوب میتوانند به راحتی ۱۰ % سود فروش را اضافه کنند. مذاکره خرید خوب میتواند به راحتی ۱۰ درصد از هزینه خریداریشده در محصولات و خدمات را ذخیره کند که به طور حتم به سود اضافه میرود . مذاکره خوب مدیران در برخورد با پرسنل میتواند به راحتی حجم معاملات کارکنان را با ۵ تا ۱۰ درصد افزایش دهد، که هزینههای کارمند یابی و آموزش را حداقل به همان درصد کاهش میدهد ، همچنین بهبود کیفیت ، ثبات و مزیت رقابتی که برای بسیاری از شرکتها اهمیت دارد و می تواند خط مرزبین بین موفقیت نهایی و شکست را ترسیم می کند .
مذاکره خوب توسط مدیران اجرایی با مقامات و برنامهریزی برای آن می تواند امکان باز کردن بازارهای جدید ، توسعه فنآوریهای جدید ، و انتخاب جایی که کسبوکار می تواند براساس آن، باعث تفاوت بین یک کسبوکار موفق یا شکست را ایجاد کنند؛ را فراهم می کند .
مذاکرات موفق در حوزه بدهی با طلبکاران یک کسبوکار را قادر میسازد تا به تجارت ادامه دهد عدم موفقیت در مذاکره اغلب منجر به بسته شدن کسبوکار میشود .
مذاکره موفق در حوزه حقوق بر افراد و سازمانها تاثیر میگذارد و مهارتهای مذاکره خوب در هر دو طرف نتایج مثبتی برای همه ایجاد میکنند . همچنین نکات مربوط به درخواست افزایش حقوق را ملاحظه کنید .
این روشها اصولا ً با مذاکرات فروش سروکار دارند و از نقطهنظر فروشنده نوشته میشوند . اگر میخواهید خرید کنید ، یا میخواهید بدانید که چگونه خریداران تمایل دارند در کنار عنوانها به آن توجه کنند .
مذاکره فروش بخش مهمی از فرآیند فروش است . مذاکره زمانی آغاز میشود که خریدار و فروشنده به طور مشروط به فروش متعهد باشند . مذاکرات عموما ً منجر به مصالحه قیمت بین فروشنده و خریدار میشود . خریداران باهوش قبل از دادن هر نوع تعهد خرید سعی خواهند کرد مذاکره کنند . افراد فروش ماهر در برابر این کار مقاومت خواهند کرد . در اینجا قوانین مذاکرات فروش وجود دارد ، که نشاندهنده قواعد مذاکرات موفقیتآمیز هنگام خرید میباشد.
رویکردهای مشارکتی مدرن برای مذاکره
هدف ازمذاکره باید بر تعامل خلاق تمرکز کند ، نه رویارویی سنتی ، یا یک برنده . برای کسانی که در فرآیند مذاکره شرکت میکنند باید برنامه های آموزشی داشته باشید تا راههای جدیدی برای رسیدن به نتایج همکاری بهتر ، با تفکر خلاقانه و کار در همکاری با طرف دیگررا یاد گرفته و در عمل آن را توسعه دهند . مذاکره باید یک رویکرد مشارکتی را توسعه دهد - نه یک رویکرد خصمانه . به این ترتیب ، تیمهای مذاکره و پرسنل مسئول مذاکره را میتوان تشویق کرد تا یک رویکرد خلاقانه و مشارکتی برای یافتن راهحلهای بهتر از آنچه ابتدا ممکن است و یا از نظر تاریخی در عمل به دست آمدهاست ، اتخاذ کنند .
هر مذاکره ، زمانی که خلاقانه و مشارکتی به نظر میرسد ، فرصتی عالی برای توسعه و بهبود هم افزایی بین و به نفع هر دو طرف ، در نتیجه مذاکره شده فراهم میکند .
با این وجود، این مساله هنوز هم مهم است که از تکنیکهای سنتی و اصول مذاکره استفاده کنیم ، البته فقط در زمانی که تنها برای ارائه دفاع و استراتژی که در آن طرف دیگر به یک رویکرد تهاجمی به سبک قدیمی متعهد است ، از این تکنیک های اشاره شده زیر استفاده کنید:
نکات مذاکره ، تکنیکها و اصول مذاکره
اول و مهمتر از همه ، موقعیت یابی در مذاکره است . شیوهای که در وضعیت مذاکره در هنگامی که مذاکره کنندگان به هم ابتدا نزدیک میشوند ، این هنگامی است که، بیشترین تاثیر بر پیامدها بر نتایج نسبت به دیگر روشها و تکنیکهای مذاکره می گذارد .
قوانین ۱ و ۲ حتی قبل از شروع مذاکره بسیار حیاتی هستند .
- سعی کنید در مذاکرات حتما ؛ یک مذاکره جایگزین با آزادی داشته باشید.
اگر فروش منحصر به فرد باشد و تعداد زیادی از مشتریان بالقوه دیگر داشته باشد , سعی کنید از محیط مذاکره و خرید خارج شوید . این شرایط شرایط خوبی نیست خصوصا اگر فروشنده بداند که انحصاری است و شما هم نیاز دارید زیرا در این شرایط از نظر مذاکره در نقطه ضعف شدیدی قرار خواهید داشت پس در این شرایط مذاکره نکنید و زمان خرید و مذاکره را به تعویق انداخته سعی کنید جایگزین دیگری پیدا کنید.
از نگاه فروشنده این به این معنی است که هیچ جایگزینی قابلمقایسه وجود ندارد . شما باید این تصور را ایجاد کنید که محصول یا سرویس شما منحصر به فرد است و طرف مقابل هیچ جای دیگری برای رفتن ندارد . نحوه فروش خود و محصول شما باید فرد دیگری را متقاعد کند که هیچ جای دیگری برای رفتن ندارد و نمیتواند از پس آن برآید
این موقعیت منحصر به فرد بودن مهمترین تاکتیک است و قبل از شروع مذاکره از آن در بازی مذاکره استفاده می کند .
اگر پیشنهاد محصول تان منحصر به فرد نیست به خاطر داشته باشید که شما بخشی از آن هستید . شما هنوز هم میتوانید یک موقعیت منحصر به فرد برای خودتان ایجاد کنید ، همان طور که خودتان را هدایت میکنید ، اعتماد ، رابطه ، و همدلی با فرد دیگر ایجاد کنید .
ایجاد یک موقعیت ( یا تاثیر ) منحصر به فرد بودن تنها یک تکنیک بسیار موثر در هنگام فروش است ، در حالی که امتناع کردن مهمترین تاکتیک خریدار است .
اکانت شما رایگان است ، در صورت تمایل برای دسترسی به ادامه این محتوا و عضویت در باشگاه مشتریان اکانت خود را ویژه نمایید . برای ارتقا اکانت کلیک کنید
درباره فریبرز دخانیان
حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید
نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
دیدگاهتان را بنویسید