جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • آکادمی
    • #اصول و فنون مذاکره
      • انواع مذاکره
      • ویژگی های مذاکره
      • نحوه پیروزی در مذاکره
      • طبقه بندی مذاکرات
      • دلایل شکست مذاکرات
    • #بازاریابی و فروش
      • بازرگانی خارجی
      • انواع بازارها
      • مفاهیم بازاریابی
      • مدل های کاربردی
      • محاسبه سهم بازار
      • روش های قیمت گذاری
      • رابطه برند با استمرار سودآوری
      • استراتژی های بازاریابی
    • #تحقیقات بازاریابی
      • قبل از سرمایه گذاری
      • در حین سرمایه گذاری
      • بعد از ایجاد سهم بازار و برند سازی
    • #روش های تصمیم گیری
      • انواع تصمیمات در سازمان
      • روش های تصمیم گیری
      • فرآیند تصمیم گیری
      • مدل شبکه موثر برنامه ای در تصمیم گیری
    • #سیستم اطلاعات مدیریت(MIS)
      • تعریف و اهداف MIS
      • روان سازی تصمیم گیری سازمان
      • سازمان های هوشمند
      • مدیریت وقت و سود آوری
    • #مدیریت استراتژیک
      • انواع استراتژی ها
      • مدل های استراتژی BSC و SWOT
      • کاربرد استراتژی ها در تصمیم گیری
      • شناخت مفاهیم هرم اهداف سازمان
      • تجزیه و تحلیل Gap Analize
    • #مدیریت تغییر و مبانی سازمان
      • ابزارهای اصلی در تغییر سازمانی
      • اصول سازمان داری
        • دستورالعمل ها و آیین نامه ها
        • شرح شغل
        • شرح وظایف سازمان
        • قراردادها
      • انواع چارت های سازمان موثر
      • انواع سبک مدیریت
      • روش های ایجاد تغییر در سازمان
      • فواید تغییر در سازمان
      • فواید تفکر در سازمان
      • مدل برنامه ریزی در سازمان
    • #اصول مشتری مداری
      • تعریف مشتری
      • طبقه بندی مشتریان
      • محاسبه ارزش مشتریان
      • سنجش رضایت مشتری
      • تفاوت crm با بانک اطلاعاتی
      • باشگاه مشتریان اثر بخش
      • انتظارات مشتریان
  • دوره ها
    • دوره حضوری
    • دوره آنلاین
  • مولتی مدیا
    • #پادکست
    • #ویدئوها
  • کتاب
  • فروشگاه
  • زبان تخصصی
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • [دانشجویان]

ورود

1 × سه =

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • phone 09151120465 (ارتباط مستقیم با شما)
  • email info@dokhanian.ir
perm_identity
سبد خرید 0
  • علاقه مندی ها
  • ارتقا عضویت
  • وضعیت اکانت ویژه
0
بازاریابی،استراتژی،تصمیم گیری|دخانیان
  • خانه
  • آکادمی
    • #اصول و فنون مذاکره
      • انواع مذاکره
      • ویژگی های مذاکره
      • نحوه پیروزی در مذاکره
      • طبقه بندی مذاکرات
      • دلایل شکست مذاکرات
    • #بازاریابی و فروش
      • بازرگانی خارجی
      • انواع بازارها
      • مفاهیم بازاریابی
      • مدل های کاربردی
      • محاسبه سهم بازار
      • روش های قیمت گذاری
      • رابطه برند با استمرار سودآوری
      • استراتژی های بازاریابی
    • #تحقیقات بازاریابی
      • قبل از سرمایه گذاری
      • در حین سرمایه گذاری
      • بعد از ایجاد سهم بازار و برند سازی
    • #روش های تصمیم گیری
      • انواع تصمیمات در سازمان
      • روش های تصمیم گیری
      • فرآیند تصمیم گیری
      • مدل شبکه موثر برنامه ای در تصمیم گیری
    • #سیستم اطلاعات مدیریت(MIS)
      • تعریف و اهداف MIS
      • روان سازی تصمیم گیری سازمان
      • سازمان های هوشمند
      • مدیریت وقت و سود آوری
    • #مدیریت استراتژیک
      • انواع استراتژی ها
      • مدل های استراتژی BSC و SWOT
      • کاربرد استراتژی ها در تصمیم گیری
      • شناخت مفاهیم هرم اهداف سازمان
      • تجزیه و تحلیل Gap Analize
    • #مدیریت تغییر و مبانی سازمان
      • ابزارهای اصلی در تغییر سازمانی
      • اصول سازمان داری
        • دستورالعمل ها و آیین نامه ها
        • شرح شغل
        • شرح وظایف سازمان
        • قراردادها
      • انواع چارت های سازمان موثر
      • انواع سبک مدیریت
      • روش های ایجاد تغییر در سازمان
      • فواید تغییر در سازمان
      • فواید تفکر در سازمان
      • مدل برنامه ریزی در سازمان
    • #اصول مشتری مداری
      • تعریف مشتری
      • طبقه بندی مشتریان
      • محاسبه ارزش مشتریان
      • سنجش رضایت مشتری
      • تفاوت crm با بانک اطلاعاتی
      • باشگاه مشتریان اثر بخش
      • انتظارات مشتریان
  • دوره ها
    • دوره حضوری
    • دوره آنلاین
  • مولتی مدیا
    • #پادکست
    • #ویدئوها
  • کتاب
  • فروشگاه
  • زبان تخصصی
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • [دانشجویان]
perm_identity ورود و ثبت نام

وبلاگ

بازاریابی،استراتژی،تصمیم گیری|دخانیان بلاگ #مدیریت تغییر و مبانی سازمان اصول سازمان داری دستورالعمل ها و آیین نامه ها آشنایی با قانون تجارت (بخش سوم)

آشنایی با قانون تجارت (بخش سوم)

access_time2019/04/03
perm_identity ارسال شده توسط فریبرز دخانیان
folder_open اصول سازمان داری, دستورالعمل ها و آیین نامه ها
visibility 770 بازدید

۳– اختصاص پاداش به شریک جدید:

هنگامي كه شريك جديد داراي تخصص و ياتوانايي ويژهاي باشد،   شركاي قديم به منظور استفاده از تخصص و توانايي وي درجهت پيشرفت و سود دهي شركت،ممكن است توافق نمايند كه شريك جديد با پرداخت مبلغ كمتري نسبت به آنچه  كه به بستانكار حساب سرمايه اش منظور          می شود،وارد شركت شود.اين امر به منزله پاداش و امتيازي است كه شركاي قديم براي شريك جديد قابل ميشوند.

۴– سرمايه گذاري مستقيم وعدم اختصاص پاداش به طرفين :

 سرمايه گذاري در شركت تضامني به ارزش دفتري:                   

 گاهي شريك جديد با توافق شركا قديمي به عنوان شريك تضامني  پذيرفته ميشود و مبلغ سرمايه اي كه براي شريك جديد منظور ميشود  معادل مبلغ پرداخت شده توسط ايشان ميباشد.                           

هدف شركت از جذب افزايش سرمايه شركت ميباشد و امتياز خاصي را براي شريك جديد قايل نميشود در ضمن شركت مطلوبيت خاصي  اضافه بر ساير سرمايه گذاريها براي شريك جديد ندارد.                

ورود شريك جديد و تجديد ارزيابی دارائیها و بدهیها:

بطور معمول وقتي كه شريك جديدي وارد شركت ميشود. ارزش  دفتري داراييها وبدهيهامورد قبول شركاء قديمي وجديد نميباشد چرا كه شركاي قديمي بر اين عقيده اند كه ارزش واقعي داراييهاي شركت بيش از ارزش دفتري آنها ميباشد وشريك جديد ميتواند مدعي باشد كه ارزش داراييهاي شركت با گذشت زمان كاهش يافته است و يا ميزان ذخيره مطالبات مشكوك الوصول موجود مورد قبول او نميباشد.  همچنين ممكن است با توجه به نوع فعاليت شركت سرقفلي براي  شركت ايجاد شده باشد كه تا زمان ورود شريك جديد شناسايي نشده است اين تجديد ارزيابي داراييها وبدهيها توسط كارشناس رسمي انجام واثرات آن در حساب تجديد ارزيابي نشان داده می شود.                             

((بايد توجه داشت مانده حساب تجديد ارزيابي كه در واقع سوديازيان  تجديدارزيابي ميباشدبه نسبت تقسيم سودوزيان كه در شركتنامه به توافق شركا رسيده است به حساب سرمايه شركاي قديمي منظورميشود)) .

 

   خروج شريك از شركت تضامني  :

 بر اساس قانون تجارت شركاي شركت تضامني نميتواند بدون موافقت در رضايت ساير شركا از شركت خارج شوند وسهم الشركه خود را به اشخاص ثالث انتقال دهند.(ماده۱۲۳ ق.ت)                               

به هر حال هر شريك ميتواند با موافقت ساير شركا با دريافت وجه نقدو با ساير داراييهاي شركت سهم الشركه خود را انتقال دهدو ازشركت خارج شود.خروج شريك در شركت تضامني به دو شكل انجام ميشود:

الف)انتقال سهم الشركه به يك يا چند نفر از شركاي باقيمانده          

ب)دريافت داراييهاي شركت توسط شريك خارج شده.

 – وقتي خروج شريك با دريافت داراييها صورت مي پذيرد به يكي از دو صورت زير اين عمل انجام ميشود:                                 

۱-خارج شدن شريك بدون تجديد ارزيابي داراييها وبدهيها             

۲- خارج شدن با تجديد ارزيابي داراييها وبدهيها                       

– وقتي شريك با دريافت داراييها بدون تجديد ارزيابي داراييها وبدهيها از شركت خارج ميشود به۳حالت زير ميتواند اين عمل انجام شود:

 ۱ – شريك معادل ارزش دفتري سهم الشركه خود از داراييهاي شركت دريافت كند واز شركت خارج شود(كاهش سرمايه شركت تصامني)     

۲-شركت با دريافت داراييهاي شركت بيش ازارزش دفتري سهم الشركه خود از شركت خارج شود.                                                   

۳-شركت با دريافت داراييهاي شركت كمترازارزش دفتري سهم الشركه خود از شركت خارج شود.

انتقال سهم الشركه به يك يا چند نفر از شركاي باقيمانده :

 وقتي شريكي با توافق ساير شركاء از شركت تضامني خارج ميشود و سهم الشركه او به يك يا چند شريك انتقال مي يابد به اين مبادله در واقع

يك جا به جايي و تغييردر مالكيت سهم الشركه  د ردفاتراست و نام شركا عوض ميشود كه يك مبادله شخصي خواهد بود و هيچگونه تاثيري بر داراييها وبدهيها شركت تضامني ندارد دارايي كه به شريك خارج شده پرداخت ميشود از بخش داراييهاي شخصي شريك باقي مانده مي باشد.

بايد توجه داشت مبلغ انتقال سهم الشركه شريك خارج شده از شركت ميتواند بيشتر يا كمتر از سرمايه آن باشد ولي اين تفاوت تاثيري  بر حسابهاي شركت ندارد و تنها ثبت مالكيت شركا و ميزان سهم الشركه آنان تغيير ميكند .                                                         

 

 

درباره فریبرز دخانیان

حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید

نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
جدید تر آشنایی با قانون تجارت (بخش دوم)
قدیمی تر آشنایی با قانون تجارت - بخش چهارم (شرکتهای سهامی )

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

سه × چهار =

  • جدید
  • دیدگاه ها
قبلی بعدی
باور داشته باشیم :

مسیر موفقیت هر فرد کاملا انفرادی است ، به شرط استفاده از ابزارهای راهنمای موثر ، همراه شما هستیم .

دسترسی سریع
  • بلاگ
  • پرداخت
  • تماس با ما
  • علاقه مندی ها
  • درباره ما
  • فروشگاه
مجوزها
تمامی حقوق برای سایت دخانیان محفوظ می باشد | سایت ساز
keyboard_arrow_up