جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • آکادمی
    • #اصول و فنون مذاکره
      • انواع مذاکره
      • ویژگی های مذاکره
      • نحوه پیروزی در مذاکره
      • طبقه بندی مذاکرات
      • دلایل شکست مذاکرات
    • #بازاریابی و فروش
      • بازرگانی خارجی
      • انواع بازارها
      • مفاهیم بازاریابی
      • مدل های کاربردی
      • محاسبه سهم بازار
      • روش های قیمت گذاری
      • رابطه برند با استمرار سودآوری
      • استراتژی های بازاریابی
    • #تحقیقات بازاریابی
      • قبل از سرمایه گذاری
      • در حین سرمایه گذاری
      • بعد از ایجاد سهم بازار و برند سازی
    • #روش های تصمیم گیری
      • انواع تصمیمات در سازمان
      • روش های تصمیم گیری
      • فرآیند تصمیم گیری
      • مدل شبکه موثر برنامه ای در تصمیم گیری
    • #سیستم اطلاعات مدیریت(MIS)
      • تعریف و اهداف MIS
      • روان سازی تصمیم گیری سازمان
      • سازمان های هوشمند
      • مدیریت وقت و سود آوری
    • #مدیریت استراتژیک
      • انواع استراتژی ها
      • مدل های استراتژی BSC و SWOT
      • کاربرد استراتژی ها در تصمیم گیری
      • شناخت مفاهیم هرم اهداف سازمان
      • تجزیه و تحلیل Gap Analize
    • #مدیریت تغییر و مبانی سازمان
      • ابزارهای اصلی در تغییر سازمانی
      • اصول سازمان داری
        • دستورالعمل ها و آیین نامه ها
        • شرح شغل
        • شرح وظایف سازمان
        • قراردادها
      • انواع چارت های سازمان موثر
      • انواع سبک مدیریت
      • روش های ایجاد تغییر در سازمان
      • فواید تغییر در سازمان
      • فواید تفکر در سازمان
      • مدل برنامه ریزی در سازمان
    • #اصول مشتری مداری
      • تعریف مشتری
      • طبقه بندی مشتریان
      • محاسبه ارزش مشتریان
      • سنجش رضایت مشتری
      • تفاوت crm با بانک اطلاعاتی
      • باشگاه مشتریان اثر بخش
      • انتظارات مشتریان
  • دوره ها
    • دوره حضوری
    • دوره آنلاین
  • مولتی مدیا
    • #پادکست
    • #ویدئوها
  • کتاب
  • فروشگاه
  • زبان تخصصی
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • [دانشجویان]

ورود

سه + 12 =

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • phone 09151120465 (ارتباط مستقیم با شما)
  • email info@dokhanian.ir
perm_identity
سبد خرید 0
  • علاقه مندی ها
  • ارتقا عضویت
  • وضعیت اکانت ویژه
0
بازاریابی،استراتژی،تصمیم گیری|دخانیان
  • خانه
  • آکادمی
    • #اصول و فنون مذاکره
      • انواع مذاکره
      • ویژگی های مذاکره
      • نحوه پیروزی در مذاکره
      • طبقه بندی مذاکرات
      • دلایل شکست مذاکرات
    • #بازاریابی و فروش
      • بازرگانی خارجی
      • انواع بازارها
      • مفاهیم بازاریابی
      • مدل های کاربردی
      • محاسبه سهم بازار
      • روش های قیمت گذاری
      • رابطه برند با استمرار سودآوری
      • استراتژی های بازاریابی
    • #تحقیقات بازاریابی
      • قبل از سرمایه گذاری
      • در حین سرمایه گذاری
      • بعد از ایجاد سهم بازار و برند سازی
    • #روش های تصمیم گیری
      • انواع تصمیمات در سازمان
      • روش های تصمیم گیری
      • فرآیند تصمیم گیری
      • مدل شبکه موثر برنامه ای در تصمیم گیری
    • #سیستم اطلاعات مدیریت(MIS)
      • تعریف و اهداف MIS
      • روان سازی تصمیم گیری سازمان
      • سازمان های هوشمند
      • مدیریت وقت و سود آوری
    • #مدیریت استراتژیک
      • انواع استراتژی ها
      • مدل های استراتژی BSC و SWOT
      • کاربرد استراتژی ها در تصمیم گیری
      • شناخت مفاهیم هرم اهداف سازمان
      • تجزیه و تحلیل Gap Analize
    • #مدیریت تغییر و مبانی سازمان
      • ابزارهای اصلی در تغییر سازمانی
      • اصول سازمان داری
        • دستورالعمل ها و آیین نامه ها
        • شرح شغل
        • شرح وظایف سازمان
        • قراردادها
      • انواع چارت های سازمان موثر
      • انواع سبک مدیریت
      • روش های ایجاد تغییر در سازمان
      • فواید تغییر در سازمان
      • فواید تفکر در سازمان
      • مدل برنامه ریزی در سازمان
    • #اصول مشتری مداری
      • تعریف مشتری
      • طبقه بندی مشتریان
      • محاسبه ارزش مشتریان
      • سنجش رضایت مشتری
      • تفاوت crm با بانک اطلاعاتی
      • باشگاه مشتریان اثر بخش
      • انتظارات مشتریان
  • دوره ها
    • دوره حضوری
    • دوره آنلاین
  • مولتی مدیا
    • #پادکست
    • #ویدئوها
  • کتاب
  • فروشگاه
  • زبان تخصصی
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • [دانشجویان]
perm_identity ورود و ثبت نام

وبلاگ

بازاریابی،استراتژی،تصمیم گیری|دخانیان بلاگ #مدیریت تغییر و مبانی سازمان اصول سازمان داری دستورالعمل ها و آیین نامه ها آشنایی با قانون تجارت (بخش سوم)

آشنایی با قانون تجارت (بخش سوم)

access_time۱۳۹۸/۰۱/۱۴
perm_identity ارسال شده توسط فریبرز دخانیان
folder_open اصول سازمان داری, دستورالعمل ها و آیین نامه ها
visibility 504 بازدید

3– اختصاص پاداش به شریک جدید:

هنگامی که شریک جدید دارای تخصص و یاتوانایی ویژهای باشد،   شرکای قدیم به منظور استفاده از تخصص و توانایی وی درجهت پیشرفت و سود دهی شرکت،ممکن است توافق نمایند که شریک جدید با پرداخت مبلغ کمتری نسبت به آنچه  که به بستانکار حساب سرمایه اش منظور          می شود،وارد شرکت شود.این امر به منزله پاداش و امتیازی است که شرکای قدیم برای شریک جدید قابل میشوند.

4– سرمایه گذاری مستقیم وعدم اختصاص پاداش به طرفین :

 سرمایه گذاری در شرکت تضامنی به ارزش دفتری:                   

 گاهی شریک جدید با توافق شرکا قدیمی به عنوان شریک تضامنی  پذیرفته میشود و مبلغ سرمایه ای که برای شریک جدید منظور میشود  معادل مبلغ پرداخت شده توسط ایشان میباشد.                           

هدف شرکت از جذب افزایش سرمایه شرکت میباشد و امتیاز خاصی را برای شریک جدید قایل نمیشود در ضمن شرکت مطلوبیت خاصی  اضافه بر سایر سرمایه گذاریها برای شریک جدید ندارد.                

ورود شریک جدید و تجدید ارزیابی دارائیها و بدهیها:

بطور معمول وقتی که شریک جدیدی وارد شرکت میشود. ارزش  دفتری داراییها وبدهیهامورد قبول شرکاء قدیمی وجدید نمیباشد چرا که شرکای قدیمی بر این عقیده اند که ارزش واقعی داراییهای شرکت بیش از ارزش دفتری آنها میباشد وشریک جدید میتواند مدعی باشد که ارزش داراییهای شرکت با گذشت زمان کاهش یافته است و یا میزان ذخیره مطالبات مشکوک الوصول موجود مورد قبول او نمیباشد.  همچنین ممکن است با توجه به نوع فعالیت شرکت سرقفلی برای  شرکت ایجاد شده باشد که تا زمان ورود شریک جدید شناسایی نشده است این تجدید ارزیابی داراییها وبدهیها توسط کارشناس رسمی انجام واثرات آن در حساب تجدید ارزیابی نشان داده می شود.                             

((باید توجه داشت مانده حساب تجدید ارزیابی که در واقع سودیازیان  تجدیدارزیابی میباشدبه نسبت تقسیم سودوزیان که در شرکتنامه به توافق شرکا رسیده است به حساب سرمایه شرکای قدیمی منظورمیشود)) .

 

   خروج شریک از شرکت تضامنی  :

 بر اساس قانون تجارت شرکای شرکت تضامنی نمیتواند بدون موافقت در رضایت سایر شرکا از شرکت خارج شوند وسهم الشرکه خود را به اشخاص ثالث انتقال دهند.(ماده123 ق.ت)                               

به هر حال هر شریک میتواند با موافقت سایر شرکا با دریافت وجه نقدو با سایر داراییهای شرکت سهم الشرکه خود را انتقال دهدو ازشرکت خارج شود.خروج شریک در شرکت تضامنی به دو شکل انجام میشود:

الف)انتقال سهم الشرکه به یک یا چند نفر از شرکای باقیمانده          

ب)دریافت داراییهای شرکت توسط شریک خارج شده.

 – وقتی خروج شریک با دریافت داراییها صورت می پذیرد به یکی از دو صورت زیر این عمل انجام میشود:                                 

1-خارج شدن شریک بدون تجدید ارزیابی داراییها وبدهیها             

2- خارج شدن با تجدید ارزیابی داراییها وبدهیها                       

– وقتی شریک با دریافت داراییها بدون تجدید ارزیابی داراییها وبدهیها از شرکت خارج میشود به3حالت زیر میتواند این عمل انجام شود:

 1 – شریک معادل ارزش دفتری سهم الشرکه خود از داراییهای شرکت دریافت کند واز شرکت خارج شود(کاهش سرمایه شرکت تصامنی)     

2-شرکت با دریافت داراییهای شرکت بیش ازارزش دفتری سهم الشرکه خود از شرکت خارج شود.                                                   

3-شرکت با دریافت داراییهای شرکت کمترازارزش دفتری سهم الشرکه خود از شرکت خارج شود.

انتقال سهم الشرکه به یک یا چند نفر از شرکای باقیمانده :

 وقتی شریکی با توافق سایر شرکاء از شرکت تضامنی خارج میشود و سهم الشرکه او به یک یا چند شریک انتقال می یابد به این مبادله در واقع

یک جا به جایی و تغییردر مالکیت سهم الشرکه  د ردفاتراست و نام شرکا عوض میشود که یک مبادله شخصی خواهد بود و هیچگونه تاثیری بر داراییها وبدهیها شرکت تضامنی ندارد دارایی که به شریک خارج شده پرداخت میشود از بخش داراییهای شخصی شریک باقی مانده می باشد.

باید توجه داشت مبلغ انتقال سهم الشرکه شریک خارج شده از شرکت میتواند بیشتر یا کمتر از سرمایه آن باشد ولی این تفاوت تاثیری  بر حسابهای شرکت ندارد و تنها ثبت مالکیت شرکا و میزان سهم الشرکه آنان تغییر میکند .                                                         

 

 

فریبرز دخانیان
درباره فریبرز دخانیان

حرفه ای فکر کنید ، حرفه ای تیم سازی کنید ، حرفه ای کسب سود کنید

نوشته های بیشتر از فریبرز دخانیان
جدید تر آشنایی با قانون تجارت (بخش دوم)
قدیمی تر آشنایی با قانون تجارت - بخش چهارم (شرکتهای سهامی )

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

20 − 16 =

  • محبوب
  • جدید
  • دیدگاه ها
قبلی بعدی
باور داشته باشیم :

مسیر موفقیت هر فرد کاملا انفرادی است ، به شرط استفاده از ابزارهای راهنمای موثر ، همراه شما هستیم .

دسترسی سریع
  • بلاگ
  • پرداخت
  • تماس با ما
  • علاقه مندی ها
  • درباره ما
  • فروشگاه

تمامی حقوق برای سایت دخانیان محفوظ می باشد | سایت ساز
keyboard_arrow_up